HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Apró bosszúságok (1)

2008.08.03. 07:00 Morgó Medve

Jó ez az új autó, de van néhány dolog amivel mintha a tervezők meg a gyártó engem akarna bosszantani. Itt van ez a fényszóró visszajelző. A trabantban volt egy kis lámpa a kilométer órán, ha be volt kapcsolva a világítás világított, ha nem akkor nem. Tiszta sor. Leállt az ember, leállította a motort, majd ha ez a kis lámpa égett lekapcsolta a világítást és kész. Nem maradt rajta, nem merült le az akkumulátor.

Egy kis szerkentyűvel meg lehetett volna oldani azt is, hogy hangjelzést is adjon ha leveszem a gyújtást de a lámpa bekapcsolva maradt. Én ugyan soha nem csináltam meg ezt - pedig nem sokba tellett volna - de minden őszi félévben amikor végeztünk a kétváltozós logikai függvényekkel akkor az elmondottak illusztrálására megcsináltunk egy példát, ahol ezt oldottuk meg. Logikailag a függvény úgy hangzott, hogy szóljon a duda akkor ha a gyújtás nincs rajta ÉS a lámpa be van kapcsolva. Tiszta sor. Kell hozzá két relé aztán a dolog meg van oldva. Mondjuk 300 forintból meg egy órás munkából. Na jó, kettőből. Egyébként erről a reléről már írtam korábban, itt lehet megnézni mi fán terem.

Hát ezek a dolgok hiányoznak az én 2 milliós autómból. Vagy egy izzólámpa (esetleg világító dióda) néhány méter vezetékkel, vagy ez a 2 relé szintén színtén pár méternyi szigetelt huzallal. Megkérdeztem a szervizben mennyiért oldanák meg a hangjelzést. Hát 8.600 forintért. Az nekem sok, majd megoldom valahogy másképp.

Egyébként egyszer egy őszi félévben a hallgatóim láthatták, hogy én nem mindenféle valóságtól elrugaszkodott dolgokat tanítok nekik, hanem az életre nevelem őket. Az történt ugyanis, hogy miután megoldottuk a fenti feladatot, leraktam a krétát, lementem a ház elé és a trabiba beülve el akartam indítani. Az viszont azt se mondta hogy nyekk. Az történt ugyanis, hogy 8 óra előtt mikor sietve kiszálltam belőle, rajta felejtettem a világítást. Naná, hogy 2 óra alatt lemerült az akkumulátor. Egyébként kicsit örültem a dolognak, mert az élet engem igazolt. Hálistennek még szünet volt, a hallgatók ott lógtak az ablakokban, betoltak én meg mentem tovább. A falumba mentünk temetésre, az úton jól feltöltődhetett. Ebbe a Suzukiba meg tényleg beszerelem mihelyst letelik a garancia. Addig meg kitalálok valamit.:)

4 komment

Címkék: Suzuki

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr585181615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ferko 2008.08.03. 22:18:08

Még sok ilyen apróságot fogsz találni, legjobb megoldás a suzuki klub, márkatársakal meg lehet beszélni a problémát, a megoldást is. A szokásos szervízben is segítenek, hova vigyed stb. Típushibák, elhárításuk meg házijavítások. Még alkatrészbeszerzésben is kapsz segítséget. Próbálkozz. Én ezt találtam pl.: http://www.suzukiklub.hu/szerviz.htm

vajgerpeti 2008.08.04. 16:46:20

Öreg Morgómedve! Neked különleges Trabid lehetett, mert én nem találtam ilyet a sajátomban. Igaz 30 éve vettem és két évig aprítottam lehet hogy rosszul emlékszem. Utána 25 év alatt két S120L-t használtam abban sem volt visszajelző, de a műszerfal egyik visszajelző órautánzatban volt két szabad lámpahely, egyikbe beledugtam az izzót és 30 cm-es szigetelt dróttal hozzákötöttem a világítás kapcsolóra. Kiválóan működött. Abban volt egy olyan retesz is hogy járó motorra nem lehetett ráindítózni. Ez kb 200 forintba kerülhetett gyárilag. A mostani verdámban viszont nincs ilyen, igaz hogy ez 3 millába került és ez már nem fért bele. Igaz van benne fordulatszámmérő. Van benne akkuőr is, ami azt jelenti hogy ha lekapcsolom a gyújtást csak a helyzetjelzők világítanak és ha kinyitom a vezetőoldali ajtót éktelen visításba kezd. Ezután lekapcsolva világítást tovább visít mert még nem vettem ki a slusszlungot- hogy Hofi Gézát idézzem. Tehát bezárni sem tudom a kocsiba, ami skodás korszakomban előfordult egyszer kétszer. Ilyenkor az állandóan készenlétben lévő 25 cm-es kampós végű dróttal ki tudtan nyitna az ajtót:)))Bár kínos volt amikor a Déryné utcában fényes nappal tucat néző szeme láttára próbáltam feltörni a saját kocsimat. A suzukiklubról: csak panaszkodnak, de jó ötletet nem láttam. Javasolom Morgómedve olvasd el a napokban megjelent Autó2 című monumentális ujságot: van benne egy cikkecske arról hogy akármilyen védelmed van a legszuperebb kocsit is néhány perc alatt feltörik, ellopják. Igaz írnak egy olyan védelemről is ami nem lehet lehallgatni, mert kb 20 cm távolságból kommunikál a jeladóval és ezt távolról nem lehet lehallgatni. Svejk úr is megmondta kutyapecér korában, hogy minden kutyát el lehet lopni. Így szerzett Lukas oberlajtnant úrnak egy korcsot ami pont Schröder ezredesé volt. Szóval a nagyon alapfelszereltségű verdáknak ez a hátránya, nem megsértve a mi autónkat. Egy korábbi írásodra visszatérve: azt írtad hogy még nem vezettél autópályán. Tudom hogy öreg motoros vagy a szakmában, de ha tényleg ki akarsz hajtani pl-ul az M3-ra első alkalommal vigyél magaddal olyan kísérőt aki már ismeri az ottani vezetés titkait. Mert talán észrevetted ha a miniszteri ülésen ültél: jobb hátsó:))) Vannak bizonyos márkák akiknek a matricájuk illetve most már csak a nyugtájuk szigorúan csak a belső sávra szól pl. Bp-től Debrecenig:)))Ezek különös ismertetőjel hogy márkájuk B-vel kezdődik és MW-re végződik, iletve az orrukon nem olimpiai ötkarikát viselnek, hanem csak négyet. Most elköszönök mert legközelebb már csak 4 hét múlva fogok írni Neked, mert elmegyünk nyaralni a szomszédba: 11Mm-re.

Dubnicz 2008.08.05. 18:47:41

Kedves Mitya barátom! Látod, így jár az, aki 30 évi -német gyártású- autótipus használat után áttér egy távol-keleti márkára. Üdv:Dubnicz

Ismeretlen_26298 2008.08.06. 13:32:50

Végre tudok válaszolni a kommentekre is. Bocsánat a késedelemért. Ferkó köszönöm a tippet, valóban egy közösség kell nem magányos farkasként küzdeni itt az újdonságokkal. Köszönöm a linket, keresni fogok más suzukisok társaságát. Vajgerpeti barátom, te már letekerted azt a sok kilométert, remélem rendben megérkeztetek. Nekem 4 trabim volt, mindben megvolt egy ki lámpa a kilométer órába szerelve ami jelezte ha a világítás be volt kapcsolva. Persze 28 év nagy idő, Te sem emlékezhetsz mindenre.:) Drótokat én is fogok kötögetni, csak megvárom míg lejár a garancia. Valóban muris lehetett amikor a saját autódat piszkálod. Gondolom nem volt rád írva, hogy sajátod, ennek ellenére a kutya se kérdezte meg, hogy "Mit tetszik csinálni?". Nekem egy ismerősöm 4 kereket cserélt ki a házunk előtt a kocsimon, ott szedegette le meg rakta fel a kerekeket és szintén senki nem szólt hozzá, pedig sokan tudták, hogy az én trabantom. Autópályára változatlanul nem készülök, de azt az állatfajtát ismerem amikről írsz. Dubnicz L. barátom, valóban nehéz lesz kiheverni ezt a tarbantos 30 évet de azért igyekszem. Bár néha vágyom a trabi után mert azt legalább meg tudtam javítani. Igaz, erre meg azt mondják nem ronlik el. Így legyen! :)
süti beállítások módosítása