HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Ujévi gondolatok személyes motívumokkal

2009.01.02. 08:25 Morgó Medve

Itt van hát az új év. Az én korosztályom bizonyára emlékszik még, ilyenkor az emberek mindenféle fogadalmakat szoktak tenni. Már aki, mert én nem nagyon. Nem attól szoktam le - például - a dohányzásról, hogy jött egy új év és fogadalmat tettem, hanem mert már sokat köhécselgettem tőle és valahol azt hallottam, hogy furcsa egy lény az ember, hogy tudatosan mérgezi a saját szervezetét. Ezen én akkor elgondolkoztam, és igazat adtam neki.

Nem ment könnyen, sokáig kínlódtam mindenféle módszerekkel míg rájöttem, hogy itt egyvalami lehet sikeres: egyik napról a másikra abbahagyni. És ez valóban sikert hozott. Nem tudom mikor volt, de mikor 1990-ben egy tüdőkórházi felvétel során ezt is megkérdezték tőlem, már nem-el tudtam válaszolni. Mivel a leszokás pontos idejére nem emlékszem innentől datálom a dohányzás mentességemet. 

Azt sem fogadtam meg minden új évben, hogy "Na az idén aztán tényleg nagyon komolyan veszem a fogyókúrámat és leadok - mondjuk - havonta 1 kilót". Igaz - sajnos - nem is adtam le semennyit, vagy csak nagyon keveset egy-egy ad-hoc fogyókúrám alkalmából. De nem biztos, hogy akkor leadtam volna ha megfogadom. Idén sem fogadok meg semmit, egyszerűen úgy döntöttem, hogy folytatom azt amit elkezdtem a múlt évben elkezdtem, és dacára a zsíros  kenyeres és sörös szakestélyeknek, a Borbála-napi fogadásoknak és evészeteknek, (amikből néha kettő is jutott egy napra, néhányra meg el sem tudtam menni)  mégis sikerült 4 kilóval kevesebbel elkezdeni az év végi nagy "zabálásokat".  Igaz, ez a fogyás mára már csak  3 kiló, de azért mégiscsak egy olyan 2 hét után vagyunk amikor az ember sokkal több kísértésnek van kitéve mint máskor. Most viszont gasztronómiailag nyugodtabb időszakok következnek, kevesebb lesz a csábítás.

Tudatilag most vagyok ott mint a dohányzással a leszokás küszöbén voltam. Igaz, elég nehezen jutottam el idáig, évtizedek kellettek hozzá. De mos úgy érzem itt van az a lélektani állapot amit meg kell ragadnom és meg is fogom ragadni. Most sincs fogadalom, egyszerűen csak beláttam, hogy életem nagyon sok szegmense összefügg a túlsúlyommal. Amiket már régen meg kellett volna oldanom, de úgy voltam vele első a lefogyás, aztán majd lépünk ezekben a dolgokban is. Hát úgy érzem itt van az a pillanat amikor meg kell tennem az első lépést ez irányban. És meg is teszem. Kár, hogy nem korábban, de talán még nem késő.:)

4 komment

Címkék: Fogyókúra

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr745181700

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_89040 2009.01.02. 14:20:13

Sosem késő:-)Hajrá,én szurkolok neked!

Ismeretlen_39292 2009.01.03. 15:35:03

Igen, sohasem késő! Kitartás!! :-))) B.U.É.K.!

Samu 2009.01.03. 18:03:43

Kedves Morgómedve! Boldog új évet kívánok Neked! Samu

Ismeretlen_26298 2009.01.04. 06:04:59

Köszönöm szépen a jókívánságokat, viszont kívánom. És a drukkolást is köszönöm.:)
süti beállítások módosítása