HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Elment a Hörcsi is

2009.03.14. 05:02 Morgó Medve

Tegnap délben először egy altató injekciót kapott, aztán egy másikat, amitől aztán álmában szép csendesen eltávozott az élők sorából. Nem szenvedett sokat. A két injekció  között egy kedves kis doktornő simogatta szeretetteljesen, még én is meghatódtam egy picit, hogy lehet így simogatni egy kis állatot amit nem is ismerünk. Ő biztosan hivatásszeretetből választott, amikor kiválasztotta az Állatorvostudmányi Egyetemet. Hálás vagyok neki a hörcsögöm utolsó perceiért.

Rákos volt szegény. Két nagy tumor volt a hasában. Én nem vettem észre, ez csak tegnapelőtt derült ki amikor reggel elszaladtam vele állatorvoshoz. Előző este már nem tetszett nekem, gyengének tűnt, enni evett még de csak keveset. Féltem, hogy kiszárad, adtam neki egy kis vizet egy tálban. Bele dugta az orrát, a víz felszínének mozgásából ítélve akár ihatott is belőle, de nem voltam biztos benne. Így aztán egy fecskendőbe szívtam fel vizet, abból próbáltam megitatni. Hát nem ment. Ekkor döntöttem el, hogy megmutatom orvosnak. Első körben korán mentem, így aztán jobb híján kijött velem az egyetemre, ott szunyókált a szobámban. Aztán megint elvittem. Ekkor tapintotta ki az orvos a daganatot a hasában. Egyébként valamit én is éreztem mikor kivettem.

Az az igazság, hogy az utóbbi hetekben már nem nagyon vettem ki sétáltatni, mert láttam nem igényli. Korábban a két hátsó lábára állva támaszkodott az akvárium falához és így követelte az esti kényeztetgetést, sétaltatást. Gyanús volt kicsit a dolog, azt hittem csak öregszik már. Másfél éves volt, a hörcsögöknél ez már tényleg öregnek számít. Ha nem hát nem, nem erőltettem. Most már tudom miért nem akart már kijönni. Beteg volt szegény. Igaz, más nem látszott, de ennyi változás kétségtelenül volt. Aztán néhány napja hiortelen megváltozott állapota. Végig aludta az estéket is, meg gondolom az éjszakákat is. Pedig a hörcsög éjszakai állat. Nappal alszik éjszaka meg matat. Most már csak enni, meg a dolgát végezni ébredt fel. És szerda este  már a mozgása is lelassult. Csütörtökön még kapott fájdalom csillapítót meg vitaminokat, hátha kicsit magához tér és még eléldegélhet egy kicsit. De péntek reggelre eldőlt a dolog. Nem mertem neki menni a hétvégének. Még dolgoztam délig aztán elvittem, hogy elaltassák szegényt.

Kíméletes dolog ez. Egy seduxen injekcióval álomba ringatják, majd ha elaludt, akkor kapja meg azt az injekciót ami átsegíti a halálba. A kettő között pedig az a szeretetteljes simogatás volt amiről már írtam. Kedves volt nekem ez a hörcsi több okból kifolyólag is, hiányozni fog. Még az akvárium érintetlen, őt sem temettem még el. Kint hagytam a kocsiban, abban a dobozban amiben addig szokott tartózkodni amíg takarítottam az akváriumát. Most egy papírtörülköző a szemfedője. Ma délelőtt fogom eltemetni ide a ház elé. Van itt egy kis park féle, szép zöld itt minden, az ablakból mindig rá fogok látni télen-nyáron. Aztán délután az akváriumot is felszámolom. Egy darabig biztos nem lesz új lakója. A Hörcsi emléke meg itt él majd bennem, meg most már őrzi a Morgómedve is.

Kikerestem két videót, tavaly márciusban készültek, 6 hónapos lehetett akkor. Egyiken éppen tisztálkodik. Nem olyan jó minőségűek ezek a videók, de azért valamit visszaadnak kis barátom életéből. De előzze meg a videókat 3 viszonylag jobb kép.

 

 

Ez az a hely, a szekrénysor, ahol szívesen tett nagyobb sétákat, itt-ott megrágcsálva egy-két érdekesebb orvosi kezelési lapot. Voltak ott finom banki papírok is, látszott nem sajnálták belőle a drága külföldi alpanyagokat, de ő csak ezeket szerette. :)

 



6 komment

Címkék: Aranyhörcsög

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr995181739

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_89040 2009.03.14. 23:34:19

Végigpityeregtem a bejegyzést,a képeket és a videókat meg végigsírtam.Nagyon szeretem az állatokat,nekem is van,volt is.Szép élete volt melletted Hörcsinek,őrizd meg az emlékét,így nem megy el végleg.

Morgomedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2009.03.15. 08:23:18

Köszönöm kedves, megértő szavaidat.Tényleg aranyos kis állat volt.:) Tegnap összegyűjtöttem a fényképeit egy helyre, jó lesz néha megnézegetni.

Ismeretlen_39292 2009.03.19. 17:32:54

Nagyon sajnálom. Tényleg olyan szépen írtál róla, még megkönnyeztem én is. :(

Morgomedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2009.03.20. 04:55:22

Köszönöm az együttérzést. Bár csak egy kicsi állatka volt de azért igen szerettem.:)

Judit 2010.06.28. 22:40:14

Fanatikus höritulajok vagyunk mi is. Folyamatosan állatorvoshoz hurcoljuk őket (mert sokan vannak), kisebb-nagyobb sikerrel!Az egész család idiótának tart minket. Eleinte egyszerre csak 1 hörink volt. Aztán a párom eldöntötte, hogy az élet nem élet, csak minimum mindig kettő állandó höresszel. És ekkor hazahozott egy kis fekete vakondszerűt, ami irtó daginak tűnt. Persze, egy héttel később én sem tudtam, hogy mik potyognak le róla, amikor kiemeltem a házából. Hét kis rózsaszínű gumimaci. Ekkor kezdődtek a problémák. Persze, rettentő boldogan figyeltük őket, lett egy kis albínó is a 6 fekete között. Ekkor 9 Hörivel büszkélkedhettünk. Nagyon melós dolog, főleg, hogy mást sem csinálunk, mint takarítjuk őket, meg etetjük,meg kibiztosítjuk a helyeiket, hogy nem tudjanak szökdösni. Kész kálvária! A szökésekből lettek verekedések, vemhességek, vetélések, idegbaj, állatorvos, gyógyulás... Most ott tartunk, hogy a tesókból már csak 3 él, plusz Mihály. És 9 kicsi höri. Megszakad a szívünk, de holnapután el kell vinnünk őket az állatkereskedésbe. Remélem, hogy hozzánk hasonló lököttekhez kerülnek majd! Rossz belegondolni az ellenkezőjébe! Bőgni fogok, de nem tarthatjuk meg őket! Ez már tényleg túlzás lenne! (sajnos) Na mindegy...azért örülök, hogy vannak emberek, akik számára fontosak az állatok, jelen esetben a hörcsögök! Nem pedig fogyóeszközként tekintenek rájuk! Csak így érdemes csinálni! még ha sokszor fáj is! :-)

Ismeretlen_26298 2010.06.29. 10:06:59

Kedves Judit, örülök, hogy hozzászólásoddal gazdagítottad a Hörcsimről szóló írásomat. Sajnos meg van bolondulva ez a freeblog újabban, a kommenteket úgy kezeli mintha moderálásra lenne beállítva pedig nem. Biztos olvastad, hogy nálunk is a "fiú" hörcsi szülte a kishörcsögöket amit aztán végül mi is bevittünk az állatkereskedésbe. Most nincsen hörcsögöm, de ha vége lesz a nyárnak azt hiszem veszek egyet. Ne aggódjatok, kis állatot az vesz aki szereti is az állatokat. Én egy 15-16 éves nagylányt kívánok gazdinak, ők tudják legjobban szeretni ezeket a pici kis állatkákat. :)
süti beállítások módosítása