HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Beszédgyakorlatok idegen nyelven magnetofonnal

2011.12.21. 05:41 Morgó Medve

Az előző írásomban már utaltam rá, hogy ma már azért az embernek elég sok lehetősége van az idegennyelv tanulásra. Itt van például a beszéd gyakorlása. Erre kezdetben kiválóan alkalmas lehet a chat. Szándékosan írom az idegen elnevezését, hogy mindenki tudja miről beszélek. Mert csevegni azért élőszóban is lehet, én viszont most tényleg arra gondolok amikor ül két ember valahol a világban egy-egy számítógép mellett és írásban társalognak egymással. Még akkor is ha mindkettőnek van mikrofonja és fejhallgatója. Ugyanis ezzel érdemes kezdeni. Nem jó rögtön beugrani a mély vízbe. Ha rögtön az élő beszéddel kezdjük könnyen lehet hogy örökre elmegy a kedvünk a beszélgetéstől. A csetelés során viszont megszokjuk, hogy gyorsan értsünk meg idegen nyelvű mondatokat és ugyanolyan gyorsan reagáljunk is azokra, viszont mégsem kell megszólalnunk. Nem mindenki tud rögtön idegen nyelven megszólalni. Szerencsés dolog ha megbarátkozunk valakivel és rendszeresen vele "beszélgetünk". Aztán ha már jól megy az írásban történő társalgás, megpróbálkozhatunk a mikrofonnal és a fejhallgatóval is. Addigra megismerjük a másikat, ő pedig türelemmel fogadja majd a társalgás során felmerülő botladozásainkat. Tehát a fokozatosság mindenképpen fontos. Ezután aztán jöhetnek a skype, az msn és a telefonos szolgáltatók által nyújtott olcsó beszélgetési lehetőségek. Ma már szinte bagóért lehet külföldre telefonálni, kár lenne kihagyni ezeket a lehetőségeket.  Ha viszont valaki a hagyományos módszereket részesíti előnyben tudom ajánlani az általam régebben alkalmazott módszert, amihez csupán két magnetofon kell a nyelvkönyvön kívül.

Az eljárás a következő volt. Az egyik magnóra mikrofon segítségével rámondtam magyarul a nyelvkönyv angol szövegének a magyar fordítását úgy, hogy minden mondat után kihagytam 10-20 másodpercet. Ezt követően visszatekertem a kazettát és elindítottam a felvételt. Tehát az egyik magnóról hallottam a szünetekkel felszabdalt magyar szöveget amit rögtön fordítottam is németre. A fordítást viszont a szünetek alatt a másik magnetofonra mondtam. Mikor végeztem visszatekertem az általam magnóra mondott fordítást és a nyelvkönyv segítségével leellenőriztem, hogy jól fordítottam-e le a szöveget. Sokáig nem csináltam mert belefáradtam és nem is szándékoztam nyelvvizsgázni, de szerintem a módszer mindenképpen alkalmas lehet arra, hogy beszédgyakorlatot szerezzen az ember idegen nyelven, amit aztán jól hasznosíthat egy nyelvvizsgán. Természetesen sokféle módszer létezik még a beszéd gyakorlására. Ez csupán egy a lehetőségek közül, de szerintem egyéni tanulás esetén nagyon hatékony lehet. És jó ha megelőzi az interneten élőszóban történő beszélgetést. Amiről szintén írok majd a közeljövőben.

2 komment

Címkék: Nyelvek

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr95182162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ferko 2011.12.21. 10:53:44

A cset szerintem nem alkalmas nyelvtanulásra, mert annyira pongyola nyelvtanra és szókincsre nevel, amit után képtelenség levetkőzni.

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2011.12.23. 15:21:41

Én azért el tudom képzelni, hogy valaki a kedvedért hajlandó lenne szépen és helyesen fogalmazni és hagyná a csudába a csetes szlenget meg rövidítéseket. Csupán azért, hogy segítsen jól megtanulni a nyelvét.
süti beállítások módosítása