HTML

Morgómedve

Friss topikok

• Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Reggeli a panzióban

2013.02.16. 19:53 Morgó Medve

Legutóbb írtam arról, hogy Hajdúszoboszlón egy panzióban éjszakáztunk a fiammal és a reggeli svédasztalos rendszerben volt. Akkor nem írtam le, de ennek a reggelinek volt egy kellemetlen mellékzöngéje is. Elmesélem.

Mikor mi lementünk reggelizni már egy népes ukrán csoport javában reggelizett. Nők és férfiak, valamint gyerekek is. A panzióban két helyiség szolgált étkezésre, mi a kisebben ültünk le, ahol a tálcák is voltak. Melyeken a mi megérkezésünkkor már - finoman szólva - meglehetősen visszafogott volt a kínálat. Annyira, hogy a fiam nem is nagyon talált magának ennivalót. Én igénytelenebb vagyok, én azért nem maradtam éhen. Tulajdonképpen már alig volt valami a tálcákon. Aztán ahogy eszegettünk egyre gyakrabban fordult elő, hogy a másik teremből át-át jöttek a vendégek, hogy szednek még valamit, de már nem sok minden volt, gyakorlatilag csalódott arccal, üres tányérokkal kullogtak vissza a másik terembe. Nekünk viszont az ott sertepertélő pincér többször felajánlotta, hogy hoz még ki a konyhából pótlást ha kérünk még valamit. Amit mi köszöntük szépen de nem kértünk. Nem elvből, én jóllaktam a maradékokkal, Péter meg nem egy nagy étkű gyerek, morgott ugyan, de megelégedett ő is azzal ami maradt.

A pincér ugyan nem mondta, de magam is rájöttem mi történhetett. Valószínűleg a vendégek egy része, lehet, hogy csak egy kettő, nem úgy viselkedhetett ahogy ilyen svédasztalos vendéglátásnál szokás, viszont a pincér az egész társaságot büntette, azzal, hogy nem pótolta a tálcák tartalmát. Minket viszont biztosított arról, hogy mi más kategória vagyunk, nekünk szívesen hozna ki pótlást a konyhából. Természetesen ezek után végképp szó sem lehetett a dologról, a szégyentől egy falat nem ment volna le a torkomon. Amely szégyen akkor érte el a csúcspontját amikor egy 14 év körüli fiúcska szaladt át lelkesen a tányérjával a szomszéd teremből hogy szed még valami finomságot és megláttam a csalódott arcát. Na ekkor tényleg elröstelltem magam.

Szeretném ha senki nem gondolná, hogy akkor nekem el kellett volna mondanom a véleményemet, ha már annyira szégyelltem magam. Semmi nem történt volna. A pincér mindenféle rosszat mondott volna rájuk, én meg nem tudtam volna bizonyítani az ellenkezőjét, tehát én maradtam volna alul.  Ők meg továbbra is éhen. Így aztán nagyon gyorsan befejeztük a reggelit és felmentünk a szobánkba, alaposan megbeszélve a látottakat.

Epilógusként azért elmondhatom, hogy ma már ilyesmit nem lehet büntetlenül elkövetni. A világ az Internetnek köszönhetően kinyílt, bárki megírhatja tapasztalatait, akár név nélkül is. Ukrajnában is. Aki olvassa az messziről el fogja kerülni ezt a panziót.  És jól is teszi. Mert szóvá lehet tenni ha valakit illetlen viselkedésen kapunk. De ártatlan embereket megalázni nem szabad. Főleg nem gyerekeket. Ha valaki svédasztalos reggeli mellett teszi le a voksát, vállalja fel, hogy lesz olyan aki a tízórait is a panzióból viszi.  Mint ahogy ha valaki vizsgáztatásra a feleletválasztós módszert (totó) választja ne lepődjön meg ha "telitalálatos" zárthelyi dolgozatok is lesznek. Legközelebb erről írok majd.

2 komment

Címkék: Utazások Morgás

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vajgerpeti 2013.02.18. 17:44:45

Hasonlókat mi tapasztaltunk a párommal, igaz nem panzióban, hanem négycsillagos szállodában, Hévízen és a Margitszigeten is. Keletről jött vendégek olyan mennyiségű ételt, gyümölcsöt süteményt szedtek össze, és reklámszatyorban vitték ki az étteremből, hogy csak néztünk mint a moziban. Úgy gondolták hogy nekik ennyi jár. De gyakran annyi kaját raktak a tányérra, ami három embernek is elég lett volna, beleturkáltak, azután otthagy a felét, kétharmadát a tányéron. Voltunk olyan szállodában is ahol a bejárati ajtónál a főúr igen forgatta a szemét, figyelte a spájzolókat, az ajtón pedig több nyelvű felirat volt: Ételt kivinni nem illik!! Nem tilos, nem illik! Ettől az ajtóban álló úrtól hallottuk: nem azt sajnálja amit kivisznek, hanem amit kiszednek és a nagyobbik felét a tányéron hagyják.

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2013.02.18. 20:32:30

Sajnálatos, hogy ilyen tapasztalataitok voltak. Az emberek kellő intelligencia híján mohók és telhetetlenek tudnak lenni. Kétségtelen, hogy a svédasztalos vendéglátáshoz fel kell nőni. Persze a pincérek nyugodtan közbeléphetnének, közbe is kellene lépni. Már csak a nevelő hatás miatt is. Viszont ez ellen nincs védekezés ha sokat szednek ki és ott hagyják a tányéron.