HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Kassai kiruccanás

2013.06.10. 09:06 Morgó Medve

Kissé elmaradtam, elnézést kérek. Csütörtökön születésnapom volt, sokan köszöntöttek, ilyenkor ünnepi hangulatban van az ember, mással nem nagyon foglalkozik. A telefonhívások sem kétpercesek, hiszen ha már felhívtak nyilván beszélgetünk is egy kicsit. Úgy hogy a csütörtök a születésnapom jegyében telt el, pénteken délelőtt meg igyekeztem megköszönni a köszöntéseket. Nem volt sok időm, mert egy óra felé már indulnom kellett Kassára, amely mint tudjuk idén Európa Kulturális Fővárosa. Gondolom ezért is szervezhették ezúttal szlovák és ott élő magyar barátaink az Európai Bányász-Kohász Találkozót, az úgynevezett Knappentag-ot, amelyre többek között én is igyekeztem. Nem egyedül indultam, társam is volt aki gyakran vitt már különféle rendezvényekre, örültem, hogy most viszonozhattam. De leginkább annak örültem, hogy hozta magával a GPS-ét is, enélkül nagyon nehezen jutottunk volna be a belvárosnak arra a részére, ahol a szállásunk volt. A régi Slovan szálló környéke egy olyan terület ahol korlátozzák a gépkocsi forgalmat, a panziót csak elég nagy kerülővel lehetett megközelíteni. De hála ennek az okos kis kütyünek simán megérkeztünk. Elsők voltunk, bár hamarosan megérkeztek a többiek is. Már jól estek a sörök amelyeket érkezés után nem sokkal meg is rendeltünk. A szállásunk egyébként fenn van az Interneten, itt megnézhető: http://www.horseinn.sk/

Ezután átöltöztünk és elmentünk egy közeli kultúrház félébe ahol kaptunk egy pörköltet krumplival. Hát nagyon nem terheltem meg vele epeműtét utáni rehabilitációmat, csak éhesebb lettem mint voltam. Valamit enyhített a dolgon az a néhány korsó sör amivel leöblítettem. Ezután egy séta következett, amelynek fő célja az volt, hogy találjunk egy helyet ahol lehetne még enni és inni valamit. Én egy idő után elfáradtam és visszamentem a szállásra, ahol hamarosan nyugovóra is tértem. Szobatársam egy jó másfél óra múltán érkezett meg, hozott szendvicseket is, kérdezte kérek-e? Én már félig aludtam így nem kértem. Nem úgy hajnali fél 5-kor mikor felébredtünk egy pillanatra. Igaz az első álmos reakcióm itt is az volt, hogy köszönöm nem, de aztán megéreztem az illatát és tudtam addig nem fogok tudni elaludni amíg meg nem kóstolom. Így aztán kértem egyet, ami azért nem akármilyen hatalmas szendvics volt. Én nem is tudom mihez hasonlítsam. Talán induljunk ki abból, hogy egy hatalmas szelet grillen sült tarja volt benne, és hogy a szendvics külső méretei meg kell hogy haladják a benne lévők méretét, így talán már elképzelhető mekkora is volt ez a szendvics. És nem csak az alapterülete volt nagy hanem kellően vastag is volt. De talán mindentől többet elmond ha azt írom, hogy egy nagyon szolid vacsora után hajnali fél 5-kor nem tudtam megenni az egészet. Nagyjából kétharmada fogyott el, a többit meghagytam. Ezután már jóízűen szundítottam még egy keveset. Pont annyit, hogy a 8-kor kezdődő reggelin ott lehessek. Itt elég szolid választék volt, de azért nem maradtam éhen. Virsli, sonka, sajt és tükörtojás volt a kínálatban, meg is kóstoltam mindent. Persze egy pillanatig sem elfeledkezve a diétámról. Aminek egyébként elég sajátos formáját sikerült meghonosítanom az elmúlt hetekben. Úgy hogy ebédre csak egy ló sztéket ettem, jól átsütve, leheletnyi burgonyával. Illetve még kértem egy palacsintát is. Arról már igazán nem tehetek, hogy bőven volt rajta csokoládé és tejszín is. Meg hát apró eperszemek, amik jól feldobták ezt az egészet. Lóhúst ebben a formában tulajdonképpen még nem ettem. Lókolbászt rengeteget, de sültet lóból még tényleg nem. Finom volt egyébként, nem éreztem rajta semmi különleges ízt, felőlem akár marhahúsból is lehetett volna. Valahogy úgy voltam vele mint az egyszeri vendég, aki úgy lépett be az étterembe, hogy "Pincér, teknősbékaleves van? még soha nem ettem." Ja, ha a kedves vendég soha nem evett, akkor van."

Ebéd után a többiek jártak egyet, én meg lepihentem egy kicsit, az esti felvonulás előtt szerettem volna kipihenni magam. Sikerült is, jól bírtam azt a nagyjából egy órás várakozást, ami az indulásig eltelt. Azután végre megindultunk. Aki ismeri Kassát azoknak mondom, hogy a volt Slovan szálló elől indultunk, végigmentünk a főutca egyik oldalán majd közel a volt Prior áruházhoz megfordítottak bennünket és a párhuzamos oldalon visszajöttünk a kiindulási ponthoz. A két út egymáshoz közel van, közöttünk mint egy sziget helyezkedik el a színház és a Dóm valamint egy park szökőkutakkal. Sokan voltak, voltak a szomszédos országokból is, meg mi magyarok is sokan voltunk. A járdán a kassaiak álltak és sokan tapsoltak is nekünk amikor elvonultunk mellettük. Mi mosolyogva, esetenként integetve köszöntük meg a szíves fogadtatást.

A felvonulás után már rögtön az előző este felfedezett helyre mentünk, ahol millió helyen mérték az enni- és innivalókat. Olyan vurstli hangulat uralkodott, csak a körhinta és egyéb attrakciók hiányoztak. Illetve távol tőlünk volt valami de ezt inkább hallottuk mert valami kikiáltó végig kiabálta az egész estét. Itt aztán feléltünk minden sör- és gulyás jegyünket (utóbbiból nekem kettő is jutott) és hazamentünk. Éjfél felé járt amikor ágyba kerültünk.

A többiek másnap reggeli után elutaztak, én még maradtam. Előző délután megkeresett ugyanis egy nagyon régi barátom, megbeszéltük, hogy délelőtt beszélgetünk egy jót. A panzió presszója és étterme erre kiváló helynek mutatkozott. Ebédelni nem ebédeltünk mert elég későn reggeliztem. Aztán dél felé elváltunk én meg szép nyugodtan, az elmúlt 3 nap élményeivel eltelve hazaautóztam.

Időközben találtam 2 képet a Facebook-on, a szobatársam csinálta, biztos nem haragszik meg ha "ellopom":

 

kt2.jpgkt1.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: Utazások Bányász ünnepek

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr455353416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása