HTML

Morgómedve

Friss topikok

• Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Selmeci Szalamander

2013.09.09. 11:53 Morgó Medve

Ez is megvolt. Szép időnk volt mindhárom nap, ami azért fontos, mert ha nem így van akkor este nagyon hideg tud lenni. Kissé később indultunk mint szoktunk, ennek okaival nem terhelném olvasóimat, voltak forgalomkorlátozások is, a lényeg, hogy nem rajtunk múlott a dolog. Jól utaztunk, nem sokszor álltunk meg. Megálltunk egy rövid időre a Tescónál, hogy ebédet vegyünk, aztán vagy kétszer hogy könnyítsünk magunkon. Az elhelyezkedésre és az átöltözésre nem sok időnk volt, de olyan húsz perc alatt ez is megvolt. 13 perc késéssel érkeztünk a temetőhöz ahol már vártak bennünket. Jó, hogy megérkeztünk, nélkülünk elég kevesen lettek volna. Érdekes, már tavaly is elég kevesen voltak, meg most is. Valami megváltozott mostanában. A temetőkben megkoszorúztuk az egykori selmeci professzorok sírjait, majd a társaság nagyrésze a várban lévő Honvéd szobrot is. Oda én már nem mentem fel, túl magas az nekem, már tavalyelőtt is kihagytam. Inkább a vár alatt üldögéltem egy kicsit a jó időben. Ez azért is jó volt, mert sok jó ismerőssel találkoztam, akik szintén a várba tartottak. Egy fél óra múlva leballagtam a Böhm féle étterembe ahol végre megebédelhettem. Igaz, én is vettem a Tescóban 4 kiflit meg egy kevés szalámit, de az ebédnek kevés volt. Egyébként is már 4 óra felé járt, ideje volt harapni valami rendesebbet is.

Természetesen  Beef Stroganoffal indítottam, aztán mivel nem laktam jól, megettem még egy aprócska pisztrángot is sült burgonyával. Az étlapon az elkészítés módjára a pikáns kifejezést használták, tényleg valami olyan hatást keltett. A fokhagyma nem uralta az ételt, de azért érződött, pont annyira, hogy ízletesebbé tegye ezt a kiváló - friss, tiszta vizű hegyi patakokban növögető - halacskát. Mire végeztem megérkeztek a várban koszorúzók is, köztük a hallgatóink egy része. Én már csak sörözgettem amikor megérkeztek és igyekeztek utolérni az ebéddel. Sokan ettek juhtúrós sztrapacskát, amit egész Szlovákiában kiválóan készítenek, a különbséget leginkább csak a rádobott sült szalonna jelenti, mert nem mindegy a mennyiség, de a szalonna fajtája sem. Én szeretem ha a kicsit húsosabb tokaszalonnából pirítják és bőven megszórják vele a sztrapacskát. Hát itt nem volt okom a panaszra, elegendő volt a mennyiség és a szalonna is ízletes volt. Mert hát nem tudtam megállni, hogy ne egyek meg egyet én is, amikor körülöttem olyan sokan falatozták jóízűen. Többet aztán tényleg nem ettem már aznap, csupán sörözgettem.

Miután elég széles körben ismert, hogy kedvenc helyem a Böhm féle étterem sokan csak azért néztek be, hogy velem találkozzanak, ami természetesen  jól esett. Sokan jöttek azért is, hogy megkóstolják kedvencemet ezt a marhahúsból készült, különleges szósszal valamint rizzsel tálalt Beef Stroganoffot is. Nem olcsó étel egyébként, 7,4 euróba kerül, plusz még 1 eurót kérnek a rizsköretért. Míg például a pisztráng csak 6 euróba kerül, igaz köret nélkül. Emelkedett viszont a sztrapacska ára, most már 4.50-et kértek érte. Az igazán nagy forgalom a felvonulás végeztével vette kezdetét, még az emeletre is jutott vendég, aminek persze a pincérlányka nem nagyon örülhettek. Amíg mi ott ültünk (a felvonulás után már csak ott volt hely) úgy másfél óra alatt legalább 20-szor járta meg az emeletet. Nem hiszem, hogy nagyon kellett ringatni szegényt mikor hazaért.  Késő este, nem sokkal éjfél előtt indultunk haza a 12 kilométerre lévő Bacsófalvára.

Szombaton én pihenőnapot tartottam. A hallgatók bementek a városba, én meg jót olvasgattam a napon. Ebédre hideg kosztom volt, előző nap megvettem ezt is, ebéd után pedig szundítottam egyet. Aztán megint olvastam míg a fiatalok meg nem jöttek. Este - szokás szerint - szakestély volt, ráadásul egy nagyon jó szakestély. A hallgatók komolyan vették, elhoztak mindent ami egy szakestélyhez kell. Mintha csak itthon tartottuk volna. Aztán volt hozzászólás elég, a tisztségviselők is értették a dolgukat, szóval ahogy mondani szokták, klappolt minden. A legkitartóbbak 3 óráig énekelték selmeci nótáinkat.

Vasárnap reggel hazaindulás előtt a fiatalok még felmentek a Kálváriához, előtte még elmentünk a Billába bevásárolni. Most elmaradt a zólyomi ebéd, hideget vettünk és azt ettük meg déltájban. Kicsit hamarább is érkeztünk mint szoktunk, 4 óra tájban éreztünk meg az Egyetemvárosba. Összességében elmondhatom, hogy jól éreztük magunkat, az idő is szép volt, a hallgatók is fegyelmezetten álltak a dolgokhoz. Igaz kisebb késések előfordultak szombat este és vasárnap reggel de később behoztuk. Jó lett volna pár képet is felrakni, de még nem találtam a Facebookon. Ha már lesznek, felrakok majd néhányat. Viszont ha valaki szívesen belepillantana az étterem étlapjába itt megteheti:

Nem frissítik túl sűrűn, sem a pisztráng sem a sztrapacska nem annyiba kerül mint ami ebben van. Azok a jó árak amelyeket fentebb írtam.

Szólj hozzá!

Címkék: Selmec Evés-ivás

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.