Gondolom április óta mindannyian megtanultuk, hogy mi az a VÉDA, én csak a teljesség kedvéért írom le, ez az a közúti intelligens kamera rendszer, amelyek egy részét fixen telepítették az utak fölé, de jutott néhány arra is, hogy mobil (azaz nem helyhez kötött) módon szolgálják a szabályok betartását. Gondolom a mobil itt azt jelenti, hogy nincsenek állandó helyre felszerelve, hanem hordozzák őket egyik helyről a másikra. Egyébként annak idején, mikor bűnmegelőzési tanfolyamra jártam első kézből értesülhettem a rendszer felépítéséről. Az ORFK főosztályvezetője, Óberling József ezredes jött le Pestről, hogy nekünk bemutassa ezt a tényleg korszerű rendszert.
Végül is örülök, hogy eljutottunk idáig. Én tisztelem a szabályokat, nem is szoktak megbüntetni, viszont látom, hogy elég sokan nem törődnek ezekkel a szabályokkal, száguldoznak mint az állat, már bocsánat, szemrebbenés nélkül lépik át a záróvonalakat. Általában ezek nem 6-8 éves Suzukik, hanem jobbféle autók, többnyire fiatal vezetőkkel. Ők tehát most megszívják, bár az a gyanúm, hogy ahol ilyen autókra futja, fut majd a büntetésre is.
Az a baj, hogy mi - a szabályokat betartók - is megszívjuk, mert néha bizony figyelmetlenek vagyunk mi is. Én is. Tehát nem szándékosan szegjük meg a szabályokat, hanem figyelmetlenségből. És mi is fizetni fogunk, ráadásul nem is olyan könnyedén mint a fentebb említettek. Mert a tarifa ugyanaz. És elég vastagon fognak ezek a ceruzák mostanában, a minimális büntetés ami kiszabható 30.000 Ft, ami nem kevés. Bár ezt sem értem, mert hallani ettől kevesebbről szóló büntetésekről is. Mindegy, most nem ez a lényeg. A lényeg, hogy én szívesen fizetek, ha cserébe kicsit visszafogják az utakon száguldozó, indexet nem használó, záróvonalakat szemrebbenés nélkül átlépő, másokat veszélyeztető szabálytalanokat. Egyébként április eleje óta 80.000 büntetést postáztak amelyeket a VÉDA "fülelt" le.