HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Selmeci Szalamander

2016.09.12. 21:23 Morgó Medve

Tegnap késő délután megjöttem Selmecbányáról. Kiváló kirándulás volt. Kicsit féltem tőle, kicsit dimbes-dombos nekem ez a város, van egy elég nagy emelkedő is, történetesen a Leányvárhoz, ahol az autóbuszunk várt ránk péntek este. Na de haladjunk sorjában.

Pénteken 9-kor indultunk az egyetemről egy 50 fős autóbusszal, alapvetően hallgatókkal, de voltunk néhányan oktatók is. Néhány megállással meg is érkeztünk a szállásunkra, ami Selmecbányához viszonylag közel volt, Bacsófalván. 16 éve járunk oda, talán egy év volt amikor nem ott aludtunk. Nem egy sokcsillagos szállás, de nekünk megfelel, főleg, hogy van egy rendes ebédlője, amely kiválóan alkalmas egy szakestély megrendezésére is. Természetesen a szobaárak is a körülményekhez vannak szabva.

Kicsit necces volt az érkezésünk, túl sok időnk nem volt az átöltözésre. De azért nem késtünk el a koszorúzásról. A koszorúzások után én beültem szokásos helyemre a Böhm féle étterembe, ahol még viszonylag kevesen voltak, mert sokan még folytatták a koszorúzást, felmentek a várba is meg az Akadémia épületéhez is. Én már ezeket nem mertem vállalni, kicsit elfáradtam a temetőket járva. Az is az igazsághoz tartozik, hogy én eleve úgy indultam el, hogy csak a koszorúzásokon veszek részt, nekem a várbeli koszorúzás meg a felvonulás már sok lett volna.

Szóval én beültem a törzshelyemre és megettem egy Beef Stroganoffot, aztán egy kis pihenés után egy sztrapacskát is. Ezzel az étkezést le is zártam, korábban meg szoktam enni még egy pisztrángot is, de ezt most kihagytam. Ha jól meggondolom a Beef Stroganoff lehetett az ebéd, a sztrapacska meg a vacsora és nem is vétkeztem semmit. Ezután már csak sört ittam. Közben sokan benéztek - tudták, hogy ott vagyok - beszélgetéssel meg sörözéssel jól telt az idő. Aztán amikor meghallottam a magyarok énekélését a felvonulók között kimentem és járdáról integettem nekik. Már aki észrevett, mert nem nagyon figyelték, hogy mi történik a járdán. A járdán a selmeciek százai álltak és tapsolták a résztvevőket. Hát közöttük tényleg nem voltam egy nagyon észrevehető valaki, így aztán érthető, hogy nem sokan vettek észre. Aztán amikor véget ért a felvonulás tényleg megteltek a vendéglők és éttermek magyarokkal. Az enyémbe is sokan betértek. Itt is üldögéltem egy kicsit, ott is, így aztán hamar eltelt az idő fél 11-ig, amikor megindultam gyalog felfelé a parkolóba. Én mindig hamarább indulok el mint a többiek, hogy saját tempót diktálhassak magamnak. Idén nem akadt segítőm, nem úgy mint tavaly.

Tavaly ugyanis azt történt, hogy felfelé menet meg megálltam úgy mint most is, sőt szoktam egy kicsit üldögélni is a kerítéseken. A hátam mögött szlovák fiatalok jöttek, aztán lehet, hogy nem volt még meg a napi jó cselekedetük, mert engem - hiába tiltakoztam - két oldalról elkapott egy lány meg egy fiú és feltámogattak a parkolóba. Ahol már jó néhány hallgató ott volt, gondolom kissé elcsodálkoztak, hogy engem ketten is támogatnak jobbról balról. Aztán ahelyett, hogy ott maradtam volna, hogy lássák színjózan vagyok rögtön beültem a buszba. Szerencsére másnap este szakestélyen egy vidámnak szánt felszólalásban megmagyarázhattam a dolgot.

Visszatérve a hétvégére, szombaton én a szálláson maradtam, a többiek bementek Selmecre, én meg olvastam meg még aludtam is egy jót. Így aztán vidáman frissen ültem be a szakestélyre, ki is tartottam végig. Vasárnap meg szép komótosan indultunk, hazafelé sem volt rohanás, nyugodtan megebédeltünk egy autós bisztróban. Fél 5 fel értem haza. Örültem, hogy elmentem, jól éreztem magam, jó hogy elmentem. A fiatalok aranyosak, figyelmesek voltak.

Végezetül nézzünk meg néhány kis videót, milyen is egy ilyen Selmeci Szalamander, amiért olyan sokan elutazunk minden évben így szeptember elején: Az első két videó 2009-es, a harmadik 2015-ös. 16 év alatt ezt az egyet hagytam ki.

https://www.youtube.com/watch?v=_GfIqMZM7s0

https://www.youtube.com/watch?v=-MI42MdNpqA

https://www.youtube.com/watch?v=mLuhUCP2Pm4

 

Szólj hozzá!

Címkék: Selmec

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr7011700541

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása