HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Mobil gondok/Számhordozás

2016.12.14. 17:16 Morgó Medve

Ezzel a számhordozással is gondom van. Régen ugye a telefonszámból egyértelműen kiderült a szolgáltató. Én például  világéletemben 30-as voltam, azaz mai elnevezéssel telekomos. Híváskor az ember csak ránézett a hívott számra és rögtön látta, hogy saját vagy "idegen" szolgáltatóval áll-e szemben. Ami azért volt lényeges, mert a beszélgetés díja általában eltért a saját illetve idegen szám hívásakor. Ez egy jól kialakult rendszer volt.

Ez dőlt meg akkor amikor a szolgáltatók kitalálták a számhordozást. Vagyis ha az én valamelyik rokonom vagy ismerősöm, aki szintén az én szolgáltatómnál van, átmegy egy másikhoz viheti a számát, vagyis ha én legközelebb felhívom ugyanazt a számot látom. Ha nem kérdezek rá és ugyanúgy telefonálok neki mint korábban szoktam nagyon ráfizethetek. Szó szerint.

Nekem ugyanis olyan csomagom van, hogy a hétvégén ingyenesen hívhatok minden (saját) telekomos számot. És beszélhetek amennyit csak akarok. Most képzeljük el, ha az ismerős időközben átment egy másik szolgáltatóhoz én meg végig beszélgetem vele a szokásos időt abban a tudatban, hogy ő is telekomos. Mondjuk egy-másfél órát. Volt már ilyen. Persze a hívott fél figyelmeztethet, de el is felejtheti. Úgy gondolom ezt nem helyes az emberekre bízni. Az emberek feledékenyek. A szolgáltatók jól tudják kik a számhordozók, híváskor egy automata figyelmeztethetné a hívót. Nincsenek sokan, nem sokba telne. Elég lenne egy diszkrét pittyegő hang is. Vagy lehetne egy telefonszám, amelyre elküldve a kérdéses számot sms-ben jönne a válasz a szolgáltatóról.

Elárulom, hogy többször megszívtam már. Legalább háromszor. Most ilyen esetekben mindig rákérdezek a hívott félnél, tényleges telekomos-e még? Egyelőre nem látszik jobb megoldás.

 

Szólj hozzá!

Címkék: Morgás

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr7112047953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása