Ezzel a számhordozással is gondom van. Régen ugye a telefonszámból egyértelműen kiderült a szolgáltató. Én például világéletemben 30-as voltam, azaz mai elnevezéssel telekomos. Híváskor az ember csak ránézett a hívott számra és rögtön látta, hogy saját vagy "idegen" szolgáltatóval áll-e szemben. Ami azért volt lényeges, mert a beszélgetés díja általában eltért a saját illetve idegen szám hívásakor. Ez egy jól kialakult rendszer volt.
Ez dőlt meg akkor amikor a szolgáltatók kitalálták a számhordozást. Vagyis ha az én valamelyik rokonom vagy ismerősöm, aki szintén az én szolgáltatómnál van, átmegy egy másikhoz viheti a számát, vagyis ha én legközelebb felhívom ugyanazt a számot látom. Ha nem kérdezek rá és ugyanúgy telefonálok neki mint korábban szoktam nagyon ráfizethetek. Szó szerint.
Nekem ugyanis olyan csomagom van, hogy a hétvégén ingyenesen hívhatok minden (saját) telekomos számot. És beszélhetek amennyit csak akarok. Most képzeljük el, ha az ismerős időközben átment egy másik szolgáltatóhoz én meg végig beszélgetem vele a szokásos időt abban a tudatban, hogy ő is telekomos. Mondjuk egy-másfél órát. Volt már ilyen. Persze a hívott fél figyelmeztethet, de el is felejtheti. Úgy gondolom ezt nem helyes az emberekre bízni. Az emberek feledékenyek. A szolgáltatók jól tudják kik a számhordozók, híváskor egy automata figyelmeztethetné a hívót. Nincsenek sokan, nem sokba telne. Elég lenne egy diszkrét pittyegő hang is. Vagy lehetne egy telefonszám, amelyre elküldve a kérdéses számot sms-ben jönne a válasz a szolgáltatóról.
Elárulom, hogy többször megszívtam már. Legalább háromszor. Most ilyen esetekben mindig rákérdezek a hívott félnél, tényleges telekomos-e még? Egyelőre nem látszik jobb megoldás.