HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

750 magyar közmondás angolul

2017.04.12. 20:55 Morgó Medve

Mikor rákattintottam az alábbi linkre először is elcsodálkoztam azon, hogy van nekünk 750 közmondásunk. Hirtelen megpróbáltam néhányat összeszedni, hát nem túl sok jött össze. Úgy voltam vele mint mikor egyszer órán a hallgatók figyelmébe ajánlottam Hernádi Miklós Közhelyszótárát egyetlen közhely jutott eszembe, hogy az asszony verve jó. Mondhatom nagy sikert nem arattam vele, a terem volt lánnyal ugyanis. Ráadásul mindjárt ki is kellett javítanom magam, hogy ez nem is közhely. Gondolom Hernádi Miklósnak sem könnyen jött össze az egy könyvnyi gyűjtemény.

Visszatérve ezekre a közmondásokra számomra az is érdekes, hogy hogyan fordította a szerző angolra ezeket a közmondásokat. Én életem során elég sokat tolmácsoltam különféle alkalmakkor, irtóztam a szólások és közmondások fordításától. Nagyon sokszor meg sem értettem. Úgy hogy le a kalappal a szerző előtt, mert amelyeket én megnéztem hűen visszaadták a magyar közmondás értelmét. Angolul tudók és tanulók számára jó játék, időtöltés. Mások meg úgy gondolom megnézhetik, hogy hányat nem ismertek idáig. Persze nem mindet, mert elég tömény olvasmány.   

Hernádi Miklós könyvébe egyébként itt beleolvashatunk.

Szólj hozzá!

Címkék: Ismeretetterjesztés Nyelvek

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr8112420449

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása