HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Parasztkolbász és lókolbász

2017.04.22. 08:33 Morgó Medve

Meg kell állapítanom, hogy igazán finom parasztkolbászt nem lehet kapni. Legalábbis errefelé. Sokfélét kipróbáltam, de ezek a kereskedelemben kapható parasztkolbászok nem tökéletesek. Tökéletesnek azt tekintem amit mi gyerekkoromban disznóöléskor csináltunk. Ezek évről évre hozták ugyanazokat az ízeket, amelyek számomra tényleg nagyon finomak voltak. Aztán elkerültem otthonról, jött a piacgazdaság, egyre több hasonló tulajdonságú kolbász jelent meg a piacon. Beleértve az úgynevezett lángolt kolbászokat is, amelyeket én mindig alacsonyabb árfekvésű parasztkolbásznak tekintettem. Évek óta nem veszem, így ezekről most nem is írok. A parasztkolbász az más, ott úgy gondolom a gyártók megpróbálnak belerakni apait anyait, aztán mégis vannak eléggé sikertelenek is. 

Korábban többféle forrásból jutottam parasztkolbászhoz. Nagyon finomak voltak az otthon készített kolbászok. Ezek úgy készültek, hogy néhányan összeálltak, megvették a boltban a hozzávalókat és otthon egy hétvégén megtöltöttek, megfüstöltek 20-30 kilót. Ezek közelítették meg legjobban az otthoni ízeket. Három ilyen forrásom volt, a megrendelt áru ismerősök révén jutott el hozzám. Volt, hogy ezeken a hétvégeken nem csak parasztkolbász készült hanem sütnivaló kolbász és hurka is. 

Aztán olyan 6-8 éve ezek a források elapadtak, jöttek a bolti kolbászok. Ebből a szempontból van 2 olyan cég is Miskolcon ahol szívesen vettem ezeket a parasztkolbászokat. Nem voltak olyan jók mint a hétvégeken készült kolbászok, de azért szívesen ettem őket. Aztán megjelentek a város szélén a füstölt árukat árusító cégek ahol kétségtelen, finom kolbászokat árulnak, de elég drágán. Az egyikben a csípős parasztkolbász majdnem 3000 Ft kilónként. Hát ez húzós, nem is nagyon szoktam venni.

Viszont parasztkolbász kell, hogy legyen a háznál. Kell, mert könnyen letörhető egy 6-8 centis darab, leheletnyi kenyérrel bekapható és már nyugodtabban nézi az ember a késő esti filmet is. Elárulom, hogy nálam ezt a szerepet a lókolbász tölti be. Meg kell állapítanom, hogy itt Miskolcon nekem a lókolbász a parasztkolbász. Tényleg finom, és közel sem olyan drága mint ezek a kolbászok.

Nyilván az országban máshol élők számára ez nem információ, de ha a miskolciak és a környékbeliek megfogadják a tanácsomat már nem írtam hiába. Én a villanyrendőrhöz közeli Sajó húsboltban szerzem be ezeket a kolbászokat. Elárulom, hogy nem reklámot akarok csinálni a boltnak, egyszerűen tényleg nagyon jó a lókolbászuk. Ugyanott kiváló marha velős csontok is kaphatók. Végezetül javaslom mélyedjünk el a kolbászok történetében:

https://drive.google.com/file/d/0B_3EG9FWkiPdOWNPY3JmNGFaUndWUlljVm1RUHZRRGlpUmtB/view?usp=sharing

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: Evés-ivás

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr3612445029

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása