HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Kik főznek jobban, a férfiak vagy nők?

2017.09.27. 07:46 Morgó Medve

A címbeli kérdés sokáig eldöntetlen volt számomra. Ha az ember figyelmesen megnézi az éttermekről szóló riportokat, versenyekről szóló tudósításokat azt látja, hogy nagyon sok helyen férfiak a szakácsok, beleértve a versenyeket nyerteket is. Mindez ellentmond a mindennapi tapasztalatoknak, amikor azt látjuk, hogy a körülöttünk lévő családokban a főzést általában asszonyok végzik. Van ahol a férfiak is segítenek, sőt együtt is lehet főzni, mi 30 évvel ezelőtt a feleségemmel 30 perc alatt csináltunk meg egy rántott húsos vacsorát főtt krumplival. Mindenki tudta és végezte a maga dolgát. Tehát van ilyen is, meg olyan is, hogy a férfi csak enni teszi be a lábát a konyhába. Vagyis logikusnak látszik, hogy az asszonyok lányok tudnak igazán főzni. Aztán mégis azt látja az ember, hogy híres és nem híres éttermekben a főszakácsok mind férfiak.

Olyan 25 évvel ezelőtt azt hittem megtaláltam a megoldást. Mályiban már majdnem a tél beálltával egy ács dolgozott a tetőmön, néhány palát cserélt ki. Én meg lent álltam és beszélgettünk. Szóba került ez a dolog is és ő mondta, hogy ez azért van így mert a nők sajnálják a belevalót. Igazat adtam neki, mert ezt tapasztaltam otthon is. Ha én főztem kitártam a konyha szekrény ajtaját és kiraktam egy csomó dolgot amit majd fel fogok használni, nem sajnáltam belőle semmit. Viszont ha a feleségem főzött ő mindig csak a legszükségesebbeket rakta bele az ételbe, azt is csak módjával. Tehát az elmélet beigazolódni látszott.

De csak látszott, mert eljött egy időszak amikor jobban meg kellett nézni mire költöm a pénzemet és bizony itt már a spórolás is beleszólt a dolgokba. Például kevesebb volt a paradicsom és paprika, a gomba is nélkülözhető lett belőle, ilyesmik tükrözték a változást. Úgy hogy szerintem megdőlt az én ácsom elmélete. Azonkívül van még egy tényező. A vendéglátóiparban elég sokat kell távol lenni a családtól, sokszor késő éjszakáig. Ezt a férfiak jobban meg tudják oldani.

Szóval nem könnyű dolog ezt megválaszolni. Szerintem a marsallbotot ott hordják a tarsolyukban a nők is és a férfiak is.

 

Szólj hozzá!

Címkék: Egyebek

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr4512899630

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása