HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Az emberek meghalnak, az állatok elpusztulnak

2017.10.18. 18:30 Morgó Medve

Néhány napja írtam, hogy nyelvünk ezer sebből vérzik, ami nyilván túlzás, de bajok tényleg vannak ezen a téren. Például azt hallom a helyi televízió színházi tudósításából, hogy a színész azt mondja, "...a kutya meghalt". Vagy egy másik helyen azt olvasom, hogy ..." hódok százai halnak meg". És egy újabb a mai újságból: "A kenneljükben haltak éhen a gyönyörű agarak".

Itt vagy én vagyok lemaradva és időközben megváltoztak azok a szabályok amelyeket én ismertem, vagy pedig egyesek helytelenül használják az ide vágó kifejezéseket. Én úgy tudom meghalni csak az ember hal meg, az állat megdöglik, elpusztul, kimúlik. Esetleg jobblétre szenderül. Természetesen egy gazdi nem szívesen használná az első szót elpusztult kedvencére, én sem tenném, valószínűleg az elpusztult szót választanám. Vagy jobblétre szenderült. Vagy eltávozott körünkből, de semmiképpen nem mondanám, hogy meghalt. Úgy gondolom ezt a szót helyesebb az embereknek megtartani, bármennyire kedvenc is volt a kis barátunk, legyen az kutya vagy macska. 

Szólj hozzá!

Címkék: Morgás

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr2313016536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása