HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

In memoriam Cseke László

2017.11.16. 18:00 Morgó Medve

Hétfőn Münchenben elhunyt Ekecs Géza, aki Cseke László néven szerkesztette Münchenben a Szabad Európa Rádiónál a rendkívül népszerű Teenager Party című műsorát. Én is rendszeresen hallgattam 1963 és 1967 között, főleg nyaranta, amikor otthon voltam a falumban. Ezután egy nyarat angyalbőrben töltöttem, azután meg egyetemista lettem, az érdeklődésem csökkent a műsorai iránt, meg időm is kevesebb lett. De az említett években sokat jelentettek nekem ezek a műsorok. Az akkori divatos külföldi slágereket csak itt tudtuk hallgatni.

Volt nekem a ház végében egy szobám, ajtaja a kert felé nyílt, messzire elhallatszott a Teenager Party szignálja, apámékra meg a szívbaj jött, mert annak idején nem dicsérték meg az embert a Szabad Európa hallgatásáért. Mondták ugyan hogy halkabban, de nekem beszélhettek. Ezek a számok csak kellő hangerővel értek valamit. Igaz, a számok végén próbáltam lehalkítani, de ez nem mindig sikerült. Mindnyájan abban bíztunk, hogy a hatalom meg tudja különböztetni, hogy valaki híreket hallgat-e vagy csak egy könnyűzenei műsort. Már nem tartozik ide, de a később a magyar rádióban elindított Komjáthy György által szerkesztett hasonló műsor jelentős konkurenciát jelentett Cseke László műsorának. Tudom, hogy Ekecs Géza, de most már maradjunk ez mellett. Végezetül javaslom olvassuk el az itt található írást is, mindent megtudhatunk róla és a műsoráról. Ezt követően pedig úgy gondolom olvassuk el az én esetemet is a Szabad Európa Rádióval a tatabányai építőtáborban.

Ekecs Géza meg nyugodjék békében, sokat köszönhetek neki. 

 

Szólj hozzá!

Címkék: Egyebek

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr5813287999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása