HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

12 éves a Morgómedve

2018.03.14. 11:34 Morgó Medve

Észre se vettem, hogy vasárnap volt 12 éves a Morgómedve. Az az igazság, hogy van több minden aminek ünnepelhetném az évfordulóját, de miután rendszeresen elfeledkezem róluk, így nem nagyon figyelek oda rájuk. Most sem szeretném hosszasabban ünnepelni magamat, hanem inkább azon örvendeznék, hogy milyen jó, hogy manapság egyáltalán van hol közzétenni az embernek a gondolatait.

Gondoljunk azokra az időkre amikor még nem volt internet, sőt számítógép sem nagyon. Ha az ember érzett magában tehetséget és lelkesedést az írásra kerített egy írógépet, jó sok papírt és nekilátott. Amikor aztán elkészült a mű fogta az egészet és elkezdte végigjárni vele a kiadókat. Mivel íróember sok volt, hivatásos is, amatőr is, a kiadók el voltak kényeztetve. Ha az utcáról bement valaki akkor egy szerkesztő nagy fintorogva beletúrt a papírhalomba, megkérdezte, hogy mivel foglalkozik az illető, aztán ha valami nem igazán írással rokon foglalkozást hallott már adta is vissza. Ezek a bőség évei voltak. 

Ma meg az ember beregisztrál egy ingyenes blog üzemeltetőhöz és már írhat is. Nem kell instanciázni kiadói szerkesztők előszobáiban, egyszerűen írni kell és kész. Mint ahogy én tettem azon a 12 évvel ezelőtti napon. Aztán ha az ember érdekes dolgokat ír még olvasója is lesz. Én akkor azt mondtam, hogy ha lesz 20 ember aki olvasni fog már nem hagyom abba. Most úgy saccolom a statisztikai adatok alapján, hogy olyan 250 állandó olvasóm lehet. Aztán ha nagyobb lélegzetű ügybe fogok az Index kiteszi a honlapjára és ilyenkor nagyon sokan letöltik az írást. A csúcs kerekítve 6000 volt. Tehát meg kell gondolni mit ír az ember mert hirtelen nagyon nagy nyilvánosságba csöppenhet. Már nem is emlékszem melyik írás volt az amely ekkora nyilvánosságot kapott.

Tehát jó ez a blogvilág, aki úgy gondolja, hogy érdemes írnia megpróbálhatja. Így aztán a böngészővel nézelődő olvasó rengeteg olvasnivalót talál az interneten. Blogot is, mást is. Az internet nagy csábító, hamar ottfelejtheti magát az ember a gép előtt. A legjobban a fiatalokat féltem. Attól tartok ők már nagyon keveset olvasnak, pedig az ember fejlődéséhez, épüléséhez a könyvek is hozzájárulnak, hozzájárulnának. Én örülök, hogy amikor fiatal voltam nem volt sem videó, sem CD és DVD, de még számítógép sem. Én először 1982-ben találkoztam személyi számtógéppel. Ami előtte volt jobb nem is említeni. Tehát én olvastam. Olvastam otthon, vonaton, buszon,  időnként a munkahelyen is. Kötetlen munkaidőben dolgoztam, megtehettem. Meg azt is, hogy este 9-kor mentem haza mert a levelezősökkel este 8-ig volt órám.

Máig előttem van egy fiatalasszony, szegény már alig bírta nyitva tartani a szemeit. Levelezőn végezte el az egyetemet, ma főmérnök a régi munkahelyén. Azóta is jó barátságban vagyunk. Vagy egy másik, délután 5 felé járt amikor szegény elaludt. Úgy ahogy én szoktam ha ülök, a fejemet hátrahajtva. Egy mini teremben voltunk vagy húszan, mikor észrevettem elnevettem magam, mert így még nem aludtak az órámon. Kérdezték a fiúk (lányról volt szó, szintén levelezősről) hogy felköltsék-e? Mondtam, hogy ugyan már, majd lemásolja ezt a pár oldalt másnap valakiéről. Aztán meghallottam, hogy valahonnan Nagykanizsa mellől indult aznap hajnalban, hát jó korán kellett kelnie, hogy ideérjen. Ezután már arra is ügyeltem, hogy ne hangoskodjak. Néha előadás közben ha begerjedek előfordul. Na de messzire elkalandoztam, ideje visszatérni az évfordulóra.

Azaz nagyon nincs is miért, nem nagyon tudok én már ez ügyben mit írni. Fényezni tudnám magam de az akkor nem én lennék. Így aztán ezzel el is köszönnék. Bízom benne, hogy sokan velem tartanak a 13. évre is.   

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr6513738126

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

exbikfic · exbikfic.blog.hu 2018.03.16. 22:09:03

Éljen soká a blog és írója! Rám továbbra is számíthatsz, jövök. :)

Morgó Medve 2018.03.17. 10:07:28

Köszönöm szépen. :)
süti beállítások módosítása