HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Miről kéne írni?

2008.06.24. 15:39 Morgó Medve

Bajban vagyok, nem tudom miről írjak. Eltelt 2 nap, ez a harmadik, a harmadik napon még mindig írtam. Csak egyszer fordult elő, hogy a negyedik nap jutottam oda, hogy írjak. Most meg itt ülök a gép előtt, fényképeket nézegetek hátha eszembe jut valami. Tulajdonképpen apróságok volnának. Írhatnék pl. erről az új magyar kifejezésről, hogy "jóárasítás", de feleslegesnek érzem. Mindig voltak és lesznek is emberek akik lelkiismeretfurdalás nélkül találnak ki efféle butaságokat és nem zavarja őket, hogy nyelvünket rombolják. És már a gyakorlatból tudjuk, hogy ha egy ilyen kifejezés néhányszor elhangzik a TV-ben vagy rádióban akkor nekünk annyi. Mások is átveszik és innen megállíthatatlan a dolog.

Aztán van itt ez a rendkívül magas színvonalú reklám, amikor egy pofa azt ordibálja, hogy Csáó! Mármint a régi Casco biztosításának, mert ő mostantól a le nem írom a nevét biztosítónál fog Casco biztosítást kötni. Én nem tudom a reklám szakemberek hogyan gondolkoznak de én ezek után már csak azért sem mennék oda biztosítást kötni.

Aztán írhatnék a motorosokról akik - most hogy már jó idő van - motorjukat bőgetve száguldoznak az utakon. Szerintem maguk sem tudják mit jelent 120 km/h-val ütközni például egy személygépkocsival ami mondjuk elsőbbségadás nélkül hajt ki a főútvonalra. Meg lehet próbálni kikerülni, de az út menti házak, fák és egyebek sem jelentenek kisebb veszélyt.

Jó 20 éve már, hogy a neves alföldi fürdővárosban nyaraltunk és minden délután láthattuk, amint egy 18 év körüli fiatalember száguldozik motorkerékpárjával. Aztán egyszer mentünk haza a fürdőből a szállásunkra mikor az egyik hotel előtt helyszínelő rendőrökbe ütköztünk. A mentő már dolgavégezetlenül elment és a rendőrök munkájához az aláfestést egy anya jajveszékelése szolgáltatta, aki minduntalan azt kiáltozta, hogy "Attila mit tettél"? Sajnáltuk mi őket akkor is, meg sajnálom most is. Az anyát is meg a nagyfiát is. Bizonyára mondta neki az anyja nem egyszer, hogy "Ne száguldozz kisfiam!". Gondolom a hotel szigorú portása is megfenyegette néhányszor. De nem használt a szép szó. Attila továbbra is száguldozott, míg utol nem érte a végzete.

Ilyesmik jutnak eszembe, miközben szenvedek a zajtól amit a 120-al száguldozó motorosok okoznak. Bár nem kell félteni néhány zsigulist sem. Lehet, hogy szándékosan vannak ilyenre megcsinálva, hogy lehessen mit bőgetni. Nem tudom. Egyet tudok, hogy az én Suzukim olyan halk, hogy egyszer már sikerül ráindítóznom akkor amikor járt a motor. És ha már az efféléknél tartunk, háromszor "számoltam meg" a fogakat a sebesség váltó fogaskerekein, megtettem úgy 30 métert behúzott kézifékkel, a hátsó kerékkel kétszer mentem neki a járdaszegélynek és kétszer szaladtam le a jobb első kerékkel az úttestről a padkára. Szerencsére nem túl nagy sebességgel. Az a baj, hogy az elejéből nem látok semmit, csak sejtem hol lehet a jobb első sarka. Gondot okoz még a központi zár távirányítója. Mikor bezárom a kocsit és bénázok a cuccaimmal, kezemben a távirányítóval könnyen megnyomódik és kinyílnak a zárak. Eddig még mindig észrevettem. Újabban azt csinálom, hogy beteszem az ing zsebembe a kulcsot a távirányító meg a láncon lóg a zseben kívül. Nem rossz megoldás, csak az emberek könnyen ítélnek tévesen, azt hívén, hogy a 31 év trabantozás után most meg el vagyok szállva a "mi autónktól". Mégis ezt csinálom, mert jó megoldásnak tűnik. Viszont amint kellő távolságba kerültem a kocsitól azonnal elsüllyesztem a kulcs mellé a zsebemben.

Hát ezek jutottak nagy hirtelen az eszembe. Megjegyzem van nekem néhány témám talonban, sajnos azonban most erre sem időm, sem ihletem nincsen. De ahogy mondani szokták: ami késik az nem múlik.:)

10 komment

Címkék: Suzuki

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr245181599

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_13764 2008.06.24. 16:55:55

elnézést, hogy kiragadom a "lényeget": mi az a jóárasítás? rákerestem, de nem lettem okosabb a példákból, ahogyan használták mindenféle fórumokon ezt a szót. - előre is köszönöm a segítséget! így jár az, aki majdnem ezer napra kiteszi a lábát, már nem ért semmit magyarul :-)

Ismeretlen_14594 2008.06.24. 21:10:52

Füles: a UPC reklámjában van, a szolgáltatásokat "jóárasítják", azaz gondolom olcsóbbá teszik. Elég idétlen reklámok egyébként, nem vesztettél sokat, hogy nem láttad :-).

Morgomedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2008.06.24. 22:27:10

Valóban valami kedvezőbb árat jelenthet. Én sem néztem meg csak hallom a hátam mögött. Gigi: köszönöm a kisegítést.:)

csabee 2008.06.25. 08:10:01

rainditozas ellen jotanács figyelni kell a fordulatszammertot :)

bikfic 2008.06.25. 15:24:36

És ahhoz mit szóltok, hogy most már fürdik, strandol, úszik helyett egységesen azt szokás mondani: csobban. Ekkora marhaságot! :(((

Ismeretlen_13764 2008.06.25. 18:21:13

köszönöm a segítséget. valahogy nem jött le a google keresésből, hogy szimplán ennyi lenne, valami bonyolultabbra gondoltam. hát elég hülye szó így. a csobban nekem tetszik, csak persze nem minden más helyett, ha tényleg ez a helyzet. úgy tűnik, az a baj egy-egy ilyen ötletes új szóval, hogy letarol minden mást, mint mondjuk a csípőnadrág (ha még az van?!), mint egyetlen divatos elem.

bikfic 2008.06.25. 19:33:17

Füles, az van, hogy ma például az egyik rádióban a hírek végén a mai idójárást taglalva azt mondta a bemondó, hogy ajánlatos mindenkinek árnyékba húzódni, vagy esetleg csobbanni egyet. :) Szóval, nagyon is minden más helyett mondják.

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2008.06.25. 20:07:25

Sajnos olcsó kocsi az enyém ahhoz, hogy fordulatszám mérője legyen. De már rájöttem, hogy a műszerfalon több dolog világít ha leáll a motor.:)Tudjátok sekélyes gondolkodású emberek csak sekélyesen tudnak gondolkodni ezért semmi kivetnivalót nem találnak a csobbanásban meg a jóárasításban. Rájöttem, hogy moroghatunk mi amennyit akarunk, úgyis marad a jóárasítás meg a csobbanás. Persze mindenre. Nehéz dolog ez: hallgatni kell valamit, de akkor szenvedni is. Ez van.:((

Ismeretlen_13764 2008.06.26. 14:39:51

Bikfic, örülj, hogy nem azt mondják, ajánlatos vízparton punnyadni :-D

Ismeretlen_26298 2008.06.26. 20:21:16

Hát ezen elnevedtem magam. :) De várjuk ki a végét.:)
süti beállítások módosítása