HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Stand-up

2010.05.06. 12:05 Morgó Medve

Nagy divat mostanában. Néhány hete még azt sem tudtam, hogy mi az. Most már tudom én is, hiszen a vízcsapból is ez folyik. Egyébként ha valaki kicsit pontosabb akar lenni akkor hozzáteszi, hogy comedy. Mármint, hogy Stand-up comedy.

Nem új dolog ez, én is csinálom már vagy 35 éve. Tulajdonképpen a dolog arról szól, hogy az ember egyedül, kellékek nélkül kiáll valahová és valami vidám dologról beszél. Gyakran hallható ilyesmi a kabarékban is, de van egy TV csatorna is ahol az átlagosnál gyakrabban fordul elő. Nem emlékszem már, hogy nevezik, de nem is ez a lényeg. Ezen a csatornán meglehetősen gyakran fordul elő, hogy viszonylag kis számú közönség előtt áll valaki egy mikrofon előtt és mindenféle vidám történeteket mesél, melyeket ha jók a közönség nevetéssel és tapssal honorál. Ez a Stand-up.

Mondom, divatos a dolog. Annyira, hogy tegnap jöttek a hallgatók, hogy kezdődnek a Miskolci Egyetemi Napok és szombaton a bányászoknál nagy buli lesz gulyásfőzéssel egyebekkel, és hát kellene egy Stand-up! Az elmúlt hetekben sokat okosodtam, így aztán úgy bólintottam mint aki világ életében stand-up-okkal szórakoztatta a nagyérdeműt. Ami - mint már utaltam rá - végül is igaz, hiszen az egyetemi pályafutásom alatt nagyon sokszor kellett kiállnom egy szakestély közönsége elé, hogy mindenféle vidám dolgokkal próbáljam emelni - ahogy mi mondjuk - a szakestély színvonalát. Csak akkor még nem tudtam, hogy ez bizony stand-up a javából. Igaz nem is nagyon érdekelt senkit.

Ha jól meggondolom Hofi egész pályafutása egy nagy Stand-up, csak ezt ő sem tudta. Úgy hogy azt gondolom megint feltaláltuk a spanyolviaszt. Na persze a divat az divat, tehát meg kell felelni az elvárásoknak. Divatok kellenek mert enélkül szürkék lennének a napjaink. Így aztán mostanában kicsit több az ilyen jellegű szereplés, aki pedig idáig is ezt csinálta az most így nevezi azt amit csinált, tehát ha divat akkor legyen divat. Igaz a divatos dolgok jellemzője, hogy sok van belőlük és amiből sok van az sajnos a minőség rovására szokott menni. Ennek jelei azért már érződnek azon a bizonyos csatornán is.  Az idáig szereplők nagy része tehetséges, jó humorú fiatalember volt, hát mostanában már be-be csúszik egy-egy gyengécske is. A divat persze olyan, hogy ki kell szolgálni mert aki nem alkalmazkodik az lemarad. Így lehet ezzel a stand-up-al is. De mint minden divat ez is múlandó, idővel elmúlik csak ki kell várni. Hát kivárjuk.:)

4 komment

Címkék: Egyebek

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr205181918

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mr. Pickles · http://kegyetlenvalosag.blogspot.com/ 2010.05.06. 12:55:48

Azért nem minden dolog megy ki a divatból, legfeljebb más neve lesz.

Ismeretlen_14594 2010.05.06. 13:20:14

Azért már jó néhány éve megy ez Magyarországon is, és még sokkal régebben az USA-ban, nem hiszem, hogy hamar kimenne a divatból. Különösen, ha jó. Márpedig alapvetően jó.

Ismeretlen_157689 2010.05.06. 15:55:40

Szia Morgómedve! Szerintem a túlkínálat mindig magával hoz némi minőségromlást. Vagy mi leszünk túl válogatósak. Én azt vettem magamon észre, hogy erősen változik a humorérzékem. Formálódik. Érdekes dolog ez. Alapjáratban jóformán mindenhez humorral közelítek, kedvenc viccem én magam vagyok, de az a bizonyos mérce egyre magasabb. Vagy csak én vagyok ilyen elcseszett?

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2010.05.06. 17:13:13

Biztos én fogalmaztam rosszul, legszívesebben belejavítanék a szövegbe.:) Szóval amit csinálnak Stand-up alatt az nyilván nem fog megszűnni, az volt régen is meg lesz a jövőben is. Arra, hogy kiáll valaki és szellemes dolgokat mond mindig volt vevő meg lesz is. Én erre a - számomra idegen - elnevezésre írtam, hogy divatos, importálói talán azt hiszik, hogy ezzel az elnevezéssel jobban el tudják adni a műfajt, hiszen új neve van ráadásul még olyan angolszászos is. Sajtipajti, Neked is igazad van. A dolog az elnevezés miatt divatos, a népek stadn-up-ot akarnak, hát adjunk nekik. Közben vagy észreveszik vagy nem, hogy egy régebbi jól bevált dolgot adnak el nekik divatos új névvel. Beindulnak a Stand-up "gyárak" és ettől hígul majd fel a dolog. Az én humorérzékem nem hiszem hogy változna, sőt szerintem az igényem sem változik. Igaz emiatt egyre kevesebb lehetőségem van jó humorú dolgokat nézni meg hallgatni. És egyre inkább megbecsülöm a régi kabarékat, egyebeket. A fiatalok humorérzéke viszont biztos változik. Ahogy érnek, komolyodnak, okosodnak egyre igényesebbek lesznek a humor terén. Úgy hogy nem vagy Te elcseszett csak még formálódik a humorérzéked és az igényességed a humor terén.:)
süti beállítások módosítása