HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Egy blog vége

2018.11.23. 17:09 Morgó Medve

Napok óta rágódom a dolgon, aztán döntöttem: beszüntetem a blog írást. Márciusban volt 12 éve, hogy írom, belefáradtam. Úgy érzem nem csak én, a Morgómedve elnevezésű blog is elfáradt. Úgy érzem mindent kiírtam magamból. Nincsenek megíratlan emlékeim, történeteim. A fogalmazás is egyre nehezebben megy. Amikor elkezdtem 57 éves voltam, fiatal ember. Tudomásul kell vennem, hogy az ilyesmihez szellemileg frissebbnek kell lenni. Nem épültem én le, ha holnap szólnának, hogy menjek vissza tanítani, minden különösebb készülés nélkül megtehetném. Egy kicsit kellene többet készülnöm óra előtt mint mikor még dolgoztam. Az írás az más, itt nincs rutin, itt szellemileg nagyon frissnek kell lenni. Hogy vágjon az ember esze.

Az utóbbi időben megváltoztak a körülményeim is. A magánéletiek is és  - mondjuk így, - a társadalmiak is. Az élet sokkal jobban átpolitizált mint korábban, ma ha az ember az oktatásról ír, vagy az egészségügyről az is politika. Nem beszélve a sportról. Az emberek fáradtabbak lettek, érzékenyebbek. Minduntalan öncenzúrára kényszerültem, így nagyon sok mindenről nem írtam amiről szerettem volna. Valóban el is fáradtam. Ahogy éltem az életemet gyakran gondoltam sok mindenről, hogy na majd erről írok a Morgómedvében. Aztán nem lett belőle semmi, mire oda jutottam, hogy írjak már fáradt voltam. Egy téma pedig idővel egyre inkább érdektelenné válik. Mindent akkor kellett volna megírni amikor eszembe jutott. Akkor volt bennem a leginkább megírható, idővel fokozatosan csökkent. Mondok egy példát. Amikor olvastam egy könyvet, ha nem írtam róla rögtön, napok múlva már nem volt érdemes. Lecsökkent bennem a lelkesedés, érdektelenné vált.

A fiam kérdezte ma délelőtt, mikor mondtam neki, hogy befejezem a blog írást, hogy a durva kommentek miatt? Mondtam, hogy nem. És tényleg nem. Akkora "olvasottság" mellett amikor ezek megjelentek még hibaszázalékban is elhanyagolhatók voltak.  

Nem magyarázkodom tovább, elfáradtunk, a blog is meg én is. Ki nem törlöm, sok hasznos dolog van benne, még sokan találhatnak benne számukra hasznos információkat. Hetente egyszer-kétszer  visszanézek, hátha van megválaszolandó komment.      

És ha már a kommenteknél tartunk köszönöm szerzőiknek, hogy leírták véleményüket. És köszönöm olvasóimnak hogy kitüntettek figyelmükkel. Különösen azoknak akik majdnem 13 évig rendszeresen figyelemmel kísérték írásaimat. Megnyugodva hagyom abba, tudomásul véve, hogy mindennek megvan a maga ideje. Ennek is.

Minden jót mindenkinek. 

5 komment

Címkék: Blog dolgok

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr3714389446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

exbikfic · exbikfic.blog.hu 2018.11.26. 21:31:31

Sajnálom, hogy így döntöttél, de tökéletesen megértelek. Én is ugyanígy érzek, ahogy leírtad, belefáradtam, elment a kedvem a blogírástól. Tulajdonképpen már néhány éve újra és újra erőszakkal lökdösöm magam vissza, mert félek teljesen abbahagyni, hátha akkor meg hiányozna (ma már ebben nem vagyok biztos).
Minden jót, Morgó!

Morgó Medve 2018.11.27. 16:20:18

@exbikfic: Tudtam, hogy Te nem fogod szó nélkül hagyni. :)
Sőt, még meg is értesz. Egyébként a majdnem egy hét alatt sokszor eszembe jutott, hogy majd ezt vagy azt megírom, meg az is, hogy ezt vagy azt meg akartam írni. Mindezekkel együtt nem bántam meg, hogy lezártam életemnek ezt az elég fontos részét. Persze az is megoldás amit Te csinálsz, hogy írsz csak ritkábban. Amíg nem mondod ki a döntő szót mint én, addig bármikor írhatsz amikor eszedbe jut valami és úgy érzed meg kell írnod. Csak ne aktualitás legyen mert az elavul. Úgy hogy további jó blogolást még ha kisebb lelkesedéssel is. :)

CHIARA 2018.11.28. 11:05:44

Kár!!!! Jó volt olvasni a morgásaidat... nekem biztosan hiányozni fog.

Morgó Medve 2018.11.28. 18:56:21

@CHIARA: Köszönöm szépen, nagyon kedves vagy. :)

exbikfic · exbikfic.blog.hu 2018.11.30. 21:35:53

@Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. De a döntő szót még mindig nincs merszem kimondani. :)
süti beállítások módosítása