HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Gyesznótor

2007.02.21. 13:27 Morgó Medve

Egy haldoklótól igencsak szokatlan étvággyal elfogyasztottam ebédre egy rendesebb adag őzpörköltet rizzsel és savanyú uborkával, hozzá meg jófajta villányi vöröset kortyolgattam. Na szóval, gyógyulgatok. A köhögést felváltotta ugyan a nátha, kicsit folyik az orrom de jól vagyok. Néha tüsszentek egy rendesebbet, ilyenkor a harmadik szomszédban lakó palotapincsi összerezzen és visszasírja a Szilvesztert amikor csak a petárdáktól csinálta össze magát.

Gyanítom ez a mostani maródiságom összefügg egy másik vadpörkölttel. Szombaton ugyanis a rókák, vagy rendes nevükön Dudujakvölgyi rókák (DVR) szarvaspörköltet főztek a kollégium előtti placcon. Kellemes idő volt, de mégiscsak tél van, meg egy kis szél is fújdogált úgyhogy valószínűleg ott hűltem meg. Igaz az elején csak rövid ideig voltam ott, de ebédre visszamentem. Ott terítettünk meg a szabadban. Nekem meg egy elég vékonyka télikabátom van, hát nem zárom ki, hogy ott fázhattam meg. Ebéd után hazajöttem, szundítottam egy kicsit, este viszont visszamentem újra mert szakestély volt.

Imádom ezeket a róka szakestélyeket, mert a magas szellemiségén túlmenően jókat lehet zabálni is. Egész évben a szakestélyeken zsíroskenyér a menű hagymával, egyedüli szakestély a rókáké ahol hurkát meg kolbászt lehet enni, hogy azt ne mondjam zabálni. Bár az idei más volt mint a szokásos gyesznótor. A kolbásznak való húst is a Tescóban vették meg, a szarvas is véve lett valahol. Ugyanis ez a szarvaspörkölt és esti sült kolbász egy gyesznótort volt hivatott pótolni.

A kedves Morgómedve olvasó, (szerénységem tiltja, hogy rajongót írjak), nem biztos, hogy tudja, hogy a rókák idáig (immáron 13 éve) minden év elején vettek egy gyesznót azaz disznót és megrendezték a Gyesznótoros czéczót ami abból állt, hogy hajnalban leölték szegény Dezsőt a soros disznót (lsd. Bacsó Péter Tanú c. filmjét) majd hangyaszorgalommal feldolgozták az utolsó körömig és nagyrészét még aznap el is fogyasztották. Én a feldolgozásnál leginkább csak bámészkodtam, volt ott dolgos kéz elég a fiatalokból, de az elpusztításban már 3 ember helyett szorgoskodtam. Kedves színfoltja volt ezeknek a czéczóknak mikor az elkészült levest a kollégium felé félúton rendszeresen kiöntöttük, illetve csak egyrészét. Máig sem tudjuk az elfogyasztott forralt bor játszott-e főbb szerepet ebben a kiborogatásban vagy a rossz út.

A nap ugye sült vérrel indult, aztán ahogy sült a zsír lett töpörtyű, meghát a leveshúsokba is bele bele lehett kóstolni amíg a főszakács rá nem vert az ember kezére a fakanállal. Ebédre aztán borított leves volt (már ami megmnaradt) főtt hússal. Meg pörkölt krumplival. Délután már vidám hangulatban sült a hurka meg a kolbász a kollégium maroknyi konyhájában ahol csak nehezen fértünk el tizen-tizenöten és Jagermeister és az Unicum szolgált hangulatjavítóként. Este aztán a jól végzett munka után szakestély volt, persze a sör mellé sült hurka és kolbász szolgált harapnivalóként.

Hát ez redukálódott most egy szarvaspörköltre meg egy kis sült kolbászra. Ami egyébként finom és elegendő volt. Kikerestem a rókák honlapján néhány képet korábbi disznótoros czéczókról, itt megnézhetők:

http://www.mehok.uni-miskolc.hu/dvr/main/main.html

Ez a főlapra mutat, ott kellene baloldalt a "Hírek, események"-re klikkelni majd megkeresni 2005.II. 26-nál és 2004.III.27-nél a Gyesznótoros czéczót. Kicsit bonyolult de megéri.:) Jó nézelődést! Én meg nyalogatom tovább a sebeimet. :)

4 komment

Címkék: Baráti társaságok

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr565181356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bikfic 2007.02.21. 19:30:20

Ha szabad kérni: elmesélnéd nekünk, mitől vagy Csocsoszán Tanár Úr, kedves Morgó? :)

Klarissz rajongó · www.klarissz.blogol.hu 2007.02.21. 19:49:35

Jobbulást4 Már csak merő önzésből is, hogy tovább olvashassam jóhangulatú írásodat.

violyn 2007.02.21. 20:29:13

Nem bánom a témaváltást, mert a bűnözőket kicsit áldozatoknak is tekintem, hisz senki sem születik gyilkosnak... Bonyolult ez a folyamat,és sok ember felelősségét is felveti.Örüljünk, hogy szűk környezetünkben nem nevelődnek ki ilyen emberek. Jó egészséget, és a világ dolgaihoz további ilyen kedves humoros szemléletet és írást kívánok.

Ismeretlen_26298 2007.02.21. 22:31:31

Mielőtt forralok egy fazék bort válaszolok mert megint lemaradok. Ma este válaszoltam hármótoknak kommentben, tegyétek már jóvá mulasztásomat és lapozzatok már kicsit vissza és olvassátok el azokat is! Köszönöm:) És akkor a mai kommentekhez: Bikfic én azért vagyok Csocsoszán mert egyetemista koromban mikor megkereszteltek a felsőbbévesek a légiességem ragadta meg őket amit közel 90 kilóval oly kifejezően tudtam megjeleníteni. Ebből még ma is sok megmaradt, bár azért fogyóban van elismerem.:) Sajnos csak a légiességem, a kilóim nem.:( Klarissz nevű rajongómnak írom, hogy megmaradok és felhagyok a negatív írásokkal. Azokkal nehéz rajongókat toborozni elismerem:) Remélem Klarissz Te is maradsz. :) Kedves Violyn, köszönöm a jókívánságot és az elismerő szavakat.:) Ha túlélem ezt a takonykórt a szerelemről készülök írni egy nagyívű valamit. Egy kicsit a Morgó is elbulvárosodik mint a kincstári TV.:)
süti beállítások módosítása