HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Hogyan használjuk a WC papírt?

2008.07.16. 19:40 Morgó Medve

Engem mindig lenyűgöztek a Szovjetunióban beszerzett eszközökhöz adott használati utasítások. Aprólékosan ismertették a tartozékokat, a csomagolást, a műszaki adatokat, a felhasználás módját és végül még egy kis segítséget is adtak az esetleges hiba elhárításhoz. Nekem tetszettek ezek a leírások, mert mindent megtudott az ember arról amit hazacipelt. Gondoljunk csak a Moszkvában a Kirov utcán megvásárolt fúrókra, köszörűkre, gyalukra, elektromos sütőkre, kemencékre és egyebekre.

Ez jutott eszembe akkor amikor barangolgattam az Interneten és az alábbi gyöngyszemre akadtam:

Nem mindenki tud oroszul, ezért segítek egy kicsit. Bár megjegyzem, a Morgómedve olvasói előbb-utóbb kapizsgálni fogják a dolgot, újabban annyi itt az orosz vonatkozású írás.:) De ehhez inkább nézzünk meg egy másik képet ahol a Használati utasítás már olvasható is:

Ez bizony egy Moldáviában gyártott WC papír használati utasítása. Megpróbálom lefordítani. Persze a fordítás színvonala kezdetleges, nézze el nekem a kedves olvasó.

Használati utasítás

1./ A WC papírt ragadjuk meg jobb kezünkkel a végén és húzzuk egyenletesen felfelé, majd erőteljesen húzzuk meg felfelé és jobbra - a tekercs tengelyéhez képest 60 fokos szögben - ilymódon leszakítva kb. 700 mm-nyi papírt.

2./ A leszakított papírt folyamatosan hajtogatva alakítsunk harmonika formájúra. Így a papírt felhasználásra alkalmassá tesszük.

3./ A számunkra legkényelmesebb módon vegyük tenyerünkbe.

4./ Helyezzük szorosan papírt a felhasználás helyéhez, majd jól megnyomva mozgassuk alulról felfelé.

5./ Tiszta, száraz kézzel győződjünk meg a törlés minőségéről. Amennyiben azt tapasztaljuk, hogy a törlés minősége nem megfelelő, ismételjük meg a műveletet még 3-4-szer.

Elővigyázatossági szabályok:

1./ Ne dohányozzunk a WC papír közelében!

2./ Ne hagyjuk a használt papírokat élelmiszerek közelében valamint kulturált helyeken!

3./ Figyelem! A papír többszöri felhasználása nem ajánlatos!

4./ Tartsuk távol a gyerekektől. A WC papír nem játék, hanem a higiénia eszköze.

Végül érdemes egy pillantást vetni a gyártóra is. Íme:

Hát mit lehet ehhez hozzátenni? Éppen itt az ideje, hogy felülvizsgáljuk eddigi szokásainkat. Biztos vagyok benne, hogy nem csak én hanyagoltam el a minőség ellenőrzést a Morgómedve olvasói közül.:))

Az első ponthoz csak annyit tennék hozzá, hogy nyilván perforálatlan papírról lehet szó, mert a perforált papír elszakad az első perforációnál. A tekercs tengelyével bezárt 60 fokos szög dacára. Ami csak korlátozottan igaz, mert láttam én már olyan papírt is ami mindenhol szakadt csak a perforációnál nem.:)

Írásom végére értem, ha legalább egyszer elmosolyintotta magát az olvasó már nem küszködtem hiába ezzel az orosz szöveggel.:)

8 komment

Címkék: Vidámság Orosz és szovjet témák

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr545181608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RolloJuve · rollo.blog.xfree.hu 2008.07.18. 09:41:47

Jó reggelt! Csak annyit szeretnék hozzátenni, hogy a "papírt" a Dnyeszteren-túli Közt.-ban (Transznisztria) gyártották, ami csak papíron tartozik Moldovához. Autonóm terület saját kormánnyal, pénzzel. Én nem nagyon tudtam mi a helyzet arrafelé, de egyik tankörtársam faterja moldáv és ő mutatott egy cikket erről a Szovjetunió felbomlásával Moldovától önállósodó területről. Kifelé ott is fizeni kell a határon. :D

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu/ 2008.07.18. 19:45:26

Köszönjük szépen a kiegészítést. Valóban nem tudtam erről az autonóm köztársaságról. Gondolom az olvasók nagyrésze sem.:)

RolloJuve · rollo.blog.xfree.hu 2008.07.19. 00:45:04

Ja, meg hogy Moldovában latin betűket használnak ellentétben Transznisztriában (ahol cirilt általában), de ezt csak utólag juttatták eszembe. Mea maxima culpa.

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2008.07.19. 21:14:25

Semmi baj, köszönjük szépen.:)

Ismeretlen_2239 2010.07.07. 08:30:54

Naggyyyon jóóó! :) Szal az első törlés után töröljük meg a kezünkkel is, majd még 4x papírral :)

Ismeretlen_26298 2010.07.07. 15:49:31

A kezünkkel csak meggyőződünk a törlés minőségéről.:) Kétségtelen némi szennyeződéssel számolnunk kell ha elsőre elnagyoltuk a dolgot.:)

Ismeretlen_142136 2010.12.08. 23:00:11

Nemár! Ez komoly?! :)))

Ismeretlen_26298 2010.12.09. 22:00:06

Hát ez teljesen komoly. :) Én is csodálkoztam meg jót nevettem.:)
süti beállítások módosítása