HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Gyesznótor 1.

2009.02.22. 19:10 Morgó Medve

Szegény Dezső tegnap a kora reggeli órákban kiszenvedett. Na nem végelgyengülésben, hanem mi tettük el láb alól. Dacolva a világgazdasági válsággal, mi most éreztük úgy - 3 vagy 4 év kihagyás után - hogy tartsunk igazi gyesznótoros cécót. Így aztán a fiúk felhajtottak egy 110 kiló körüli malackát, ahogy hallottam baráti áron megszerezték és tegnap reggel Dezső halálával kezdetét is vette a 2009-es év - számomra első - gyesznótora. Én kora reggel nem voltam ott, csak 9 felé néztem ki, mintegy jelezvén, hogy megvagyok, itt vagyok, és majd később jövök is. Láttam vannak elegen, úgy gondoltam a munkát inkább a fiatalokra bízom. Így aztán csak délután 2 körül mentem ki ismét amikor is már jó hangulatban nassolgattak a fiatalok. Természetesen én is csatlakoztam hozzájuk.

Nagy hirtelen nem is tudtam mivel kezdjem. Végül az asztalon szerényen meghúzódó szép darab abált szalonnából kanyarintottam le egy darabkát. Vastag húsrétegek látszottak a vágási felületen középtájt, nem sajnálták róla a fokhagymát sem a fiatalok, így aztán tényleg igen finomra sikeredett. Nem is szívesen hagytam abba de úgy érzetem, hogy a frissen sült töpörtyűt is meg kell kóstolnom. Meg is kóstoltam, bár - azt hiszem - az elfogyasztott mennyiség azért túl ment azon a mennyiségen ami kóstolásnak tekinthető. Aztán közben a fiúk hoztak egy tál frissen kisült husikát is, emellé is jelentős mennyiségű fokhagymát helyeztek a tálcára. Mit mondjak? Fenséges falatok voltak így ezzel a bőven mért fokhagyma gerezdekkel. Hogy egy kicsit diétásat is együnk hamarosan az asztalon gőzölgött a finom orjaleves főtt hússal, majd a pörkölt következett puha kenyérrel, savanyú uborkával.

Gondolom mondanom sem kell, hogy a fogyókúrám szempontjából a tegnapi nap a bőség napja volt amit ma igyekeztem kompenzálni egy jóval visszafogottabb étrenddel. Hosszasan gondolkoztam mi legyen a reggeli, még a szafaládét is túlzottan zsírosnak találtam, végül a gabonákból készült kása mellett döntöttem, ami tényleg jót tett kissé megviselt gyomromnak.  Meg kompenzálhatom még a hét első napjaiban is, egészen csütörtök estig, mert akkor szakestélyre megyek, ahol viszont - mint tudjuk -  a zsíros kenyér és a sör az ami nem tekinthető kimondottan diétás ételnek és elég sokat szoktam elfogyasztani belőlük. Ekkor viszont csak egy napom lesz visszafogni magam mert szombaton viszont gépész hallgatókkal fogom végigenni nagyjából ugyanazt amit tegnap végigettem. Mert akkor megint gyesznótor lesz. Hát mit mondjak? Állok elébe, aztán majd lekoplalom valamikor.:)

De térjünk vissza még egy kicsit a tegnapi napra. Ebéd után hazamentem kicsit átmelegedni és csak estére mentem vissza a szakestélyre. Szeretem ezeket a gyesznótoros szakestélyeket mert van valami különleges hangulata annak, hogy kolbászt meg hurkát eszegethet az ember. Mert jó az a zsíroskenyér hagymával, de azért a kolbász meg a hurka mégiscsak másabb. És még másnap reggel is élvezheti az ember, nem beszélve az éjszakáról. Mert azért a szervezetnek is nagy kihívás egy ilyen gyesznótor, nem könnyű megfelelni. De hálistennek élek. Amin a tegnapi nap után én is csodálkozom egy kicsit.:)   

5 komment

Címkék: Baráti társaságok

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr835181729

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ferko 2009.02.22. 21:09:28

Schönherzben Dezsőbulinak hívták az ilyesmit. Pár disznó meghalt (Dezsőnek meg kell halnia, ha rémlik esetleg a Tanúból). Lett belőle minden jó, este cigányzene hurka, kolbász, töpörtyű, rántotthús. Amiből jólakott mind a 1000-1500 vendgég. Emeleten közben a szokásos dizsi. http://dezso.sch.bme.hu/infok.htm A legutóbbi :) Korábban is vágtunk disznót, de csak maszekban. SCHban ezis más, amúgy minden. Azóta gyerekkel is voltunk ilyen falusi turizmusos disznóvágáson. Értemén, hogy jó a kagyló, meg a rák. A csirke (menzán jérce!!!). De egy dezsó mégis más, csak ezért tartom a sárga gumicsizmámat! ui.: http://disznovagas.hu nem szereplek rajta, de ösmerem a társaságot. Remélem a feeling átmegy (egyik sem schs)

kanga 2009.02.23. 06:29:35

Istenem az orromban van a kora reggel már fortyogó üstökben fővő dolgok illata.. Meg a nagymamám által készitett hagymás sültvér, a sós, főtt bőrke friss kenyérrel ize.. Látom magam előtt, ahogy kora délután a család nő tagjai hogy sürgölődtek a kolbász töltésnél, tűvel kellett szurkálták a töltőből kigyózó kolbászokat!! Micsoda hangalata van a disznótornak, a kajákról nem is beszélve.. Paprikás disznósajt, foghagymás kolbász (ezek persze később ehetők), és a hurkák... nyamnyam...

Morgomedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2009.02.23. 19:15:40

Hát szépen visszaidézted, valóban ilyenek voltak ezek a disznótorok.:) Én is nagyon szerettem, végigettük az egész napot.:) Olyan jó disznósajtot azóta sem ettem. Ezek a boltiak meg sem közelítik. Sajnos már egyre ritkábbak ezek a disznóvágások falun is. Pedig jó hangulatuk volt, összetartották a családokat is mert hol itt hol ott gyűltek össze a rokonok egy-egy disznóölés erejéig.:) Úgy látszik minden elmúlik ami jó.:(

Ismeretlen_26298 2009.02.25. 15:31:29

Ferko, Te voltál az első kommentező mégis csak most kerülsz fel mert a link miatt spam-nak nézett a rendszer én meg nem voltam elég figyelmes, bocs! Most fedeztelek fel, hogy ott van a kommented a moderálandóknál. És most akkor érdemben is szólnék.:) Érdekes az a Dezső elnevezés, a mai fiatalok bizonyára nem tudják miért Dezsőzik itt mindenki ha disznóról van szó.:) Mondjuk 1000-1500 fő nem semmi. Egy Dezsőre azért soknak tűnik.:) Igazad van, a disznóvágásnak sajátos fílingje van és szüksége van az embernek erre is.:) Mindjárt megnézem a linkeket is. :)

Morgomedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2009.03.04. 06:07:37

Ez is próba komment
süti beállítások módosítása