HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Hogyan éltem meg 1958 június 16-át?

2011.06.16. 10:30 Morgó Medve

1958 június 16-án 9 éves múltam pár nappal. A rádióból hallottam  a hírt hogy hajnalban végrehajtották Nagy Imrén és társain a halálos ítéletet. Értettem én, hogy miről van szó és gyerekként roppant csodálkoztam azon, hogy egy miniszterelnököt is fel lehet akasztani? Az én életemben odáig a miniszterelnök az ország első embere volt, még a minisztereknek is a főnöke, mindenhová autóval jár, finom dolgokat eszik és mindenkinek parancsol. És egyszer csak azt hallom, hogy hajnalban felakasztották. A rádióban szebben mondták, talán úgy hogy végrehajtották a halálos ítéletet, de akasztás az akárhogy is próbáljuk finomítani. Aztán kis harmadikos agyammal elkezdtem emlékezni, hogy igen, itt 2 évvel ezelőtt valóban harcok folytak, emberek haltak meg és valószínűleg ekkor nem a jó oldalra állhatott ez a miniszterelnök és most ezért kellett fizetnie. Én meg akkor a kisiskolás már úgy gondoltam, hogy hát én akkor miniszterelnök sem szeretnék lenni, hiába hogy mindenhová autón jár és sok pénze van meg finomakat eszik. Ha itt fel is akaszthatják az embert akkor köszönöm szépen de én már nem szeretnék miniszterelnök lenni. Nagyon mélyen belém ivódtak ezek a gondolatok, minden alkalommal eszembe jutnak ha a tragikus sorsú egykori miniszterelnökről hallok. A mai napról is ez jutott eszembe, gondoltam megosztom olvasóimmal.

4 komment

Címkék: Gyermekkor

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr735182094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ferko 2011.06.17. 13:46:31

Abban a korban és elötte 20 évig elég sok fontos embert akasztottak fel vagy öltek le ukkmukkfukk. A vh elötti és alatti miniszterelnökök közül többet végeztek ki vagy kapott halálos itéletet. Maga Kádárt is halálra itélték 51ben (vagy életfogytig). Szakasits szintén életfogytos volt (korábban államfő). Mondhatni akinek nem volt komolyabb börtönmúltja az nem volt rendes ember :) Bástya elvtársat is állandóan meg akarta valaki ölni, ugye. Mostanság meg elszámoltatási kormánybiztost eresztenek rá.

Ismeretlen_8307 2011.06.17. 19:25:33

Szerintem ha ma lenne az a hírekben, hogy az előző miniszterelnökök valamelyikét, vagy akár a mostanit is elítélik és felakasztják ugyanúgy furcsa lenne nekünk.

ferko 2011.06.18. 00:23:51

Arra gondoltam, hogy akkor ez volt a "normális". Ma komránymegbízottal aprítják őket. 500 éve megmérgezték és kész.

Morgomedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2011.06.18. 06:30:48

Valóban ha én 9 évesen már történelmet is tanultam volna kevesebbet csodálkoztam volna, mert hullottak itt a királyi fejek is jócskán bizonyos forradalmak alkalmából. Abban igazad van ferko, hogy bármily komikus is, '49 és 53 között tényleg nem is volt rendes politikus akit nem csuktak le. Abban viszont mintha tévednél, hogy Bástya elvtársat is meg akarták volna ölni. Szerintem pont az volt a baj, hogy Bástya elvtársat már meg sem akarják ölni? :) Az én 9 éves fejemmel viszont tényleg csodálkoztam mikor 1958-ban meghallottam a történteket. Egyébként amin legközelebb csodálkoztam az a pakisztáni miniszterelnök Zulfikar Ali Bhutto volt, akit egy bírósági eljárás után - állítólag koholt vádak alapján - szintén kivégeztek. Ma már valóban nehezen tudnánk elfogadni ilyen eljárásokat.
süti beállítások módosítása