HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Ecet

2009.08.03. 14:03 Morgó Medve

Itt a nyár, az ember mikor csináljon friss paprikából, uborkából, paradicsomból salátát ha nem most? Én még hagymát is szoktam bele tenni jó bőven. Aztán kell ehhez még só, kevéske cukor és ecet. Hát itt kezdődik a probléma. Bementem ugyanis a boltba direkt ecetért, sehol nem találtam, hívom az ifjú hölgyet, ugyan mutatná meg nekem merre is tartják az ecetet. Odalép egy polchoz - erre valóban nem gondoltam - és a legalsó polchoz lehajolva kérdi milyent akarok, 10, 15 vagy 20 százalékosat. Megvakartam a fejem, vajon melyiket is akarom? Úgy emlékeztem régen csak egyfajta volt. Nem is volt ezzel gond, mindig tudtam mibe mennyit kell löttyinteni. Úgy benne volt a kezemben. Mint a só is. Mindig érzem mibe mennyit kell rakni méricskélés nélkül is. Igaz, itt kicsit óvatos vagyok, inkább legyen sótlan, majd sózunk még rajta egy kicsit ha már a előttünk lesz a tányéron. Nem is sóztam el semmit régóta. De ezzel az ecettel bajban vagyok. Mert a 20 %-osból pont a fele kell mint a  10 %-osból. Ezt viszont már nem fogja érzékelni a kezem. Már látom, hogy valaki azt mondja: vegyél m i n d  i g 10 %-osat és akkor egy idő után nem fogod eltéveszteni. Hát nem. Mindaddig amíg egyszer a boltban nem lesz c s a k 20 %-os. Hát én azt mondom az se jó ha a boltban csak egyfajta árut lehet kapni de néha a nagy választék is okozhat gondot. Mint például az ecet esetében is.-:)  

11 komment

Címkék: Egyebek

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr895181796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

morvaiildiko 2009.08.03. 14:49:29

Az ecetért a tanulópénzt én már megfizettem. Eltevésekhez a 20%-os ecetet javasolják, de egyik évben csak 10%-ost sikerült vennem. Gondoltam, úgyis hígitani kell, majd arányosan hígítom, úgyis jó lesz. Hát nem lett jó! Nem állt el, kárba veszett addigi munkám és a megvásárolt eltennivaló. Azóta én csak 20%-ost vásárolok, amihez ideológiát is gyártottam: fele annyi cipekedés, fele annyi helyigény.... Az eltevésekhez mindig kéznél van, a friss salátáknál pedig csak a hígításra kell figyelni....

RolloJuve 2009.08.03. 15:15:20

Hát ennyi mondjuk. 1 liter 20%-os meg 1 liter víz 2 liter 10%-os, kalap-kabát. :Paradicsomból paprikából meg lecsó. :D

Snowqueen 2009.08.03. 17:21:55

Salátához elég a 10%-os,de pl. vízkőteleníteni 20%-al szoktam a mosógépet:-)

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2009.08.03. 21:13:19

Teljesen világos, hogy a 20 %-os ecetből lehet dupla annyi 10 %-ost csinálni. Csak én úgy gondolom előfordulhat, hogy a hígításhoz nem mindegy mit használ az ember. Lehet, hogy a gyárban sem tiszta vizet használnak hozzá. Lehet, hogy adnak még valamit hozzá. A csuda tudja.:) Ez a 20 % vízkőtlenítéshez jó ötlet.:) Kevesebbet kell cipelni vagy tovább tart egy liter nem kell olyan sűrűn boltba menni.:) Egyébként meg kutya meleg van.

kanga 2009.08.05. 13:46:06

Ha hazamegyek megnézem az ausztrált.. szerintem 1, azaz százalékos, vagy valami ilyesmi. Még hajdanán filóztam is, mit tett ez a szerencsétlen "fűszer", hogy ennyire felhigitották..

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2009.08.05. 21:29:30

Hát akkor Ti vederszámra hordjátok haza befőzéskor.:))) Lehet, hogy desztilálni kéne.:)

kanga 2009.08.06. 05:00:13

Morgó, itt nincs befőzés.. Én soha nem is csináltam ,se lekvárt, se savanyúságot. Az itteniek nem eszik az ilyent, amit lehet kapni, lengyel, magyar, jugó üveges uborka, nekünk megteszi.. Egyébként megnéztem, nincs ráirva semmi az ecetre, de nagyon enyhe az illata..

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2009.08.06. 06:34:52

Ó ti szegények. :)) Nagymama lekvárja sincsen? :)) Gyertek haza! :))) Csak vicceltem persze. De Te azért kovászos uborkát sem teszel el? Nem szeretitek? Én imádom. De hát mit nem imádok én? :)))))))))))

Kanga 2009.08.07. 15:55:32

Morgó, mikor ideérkeztünk (22 éve) még raktam el kovászos uborkát az első nyáron, de annyira meleg a nap, hogy egy óra alatt péppé érett.. Az árnyékban érlelni meg ugye nem az igazi. Szóval maradt a bolti, ami ehető, hidd el. Ha az ember külföldön él, akkor szakitani kell a hazai izekkel, illatokkal.. Viszont vannak más izek és más illatok.

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2009.08.08. 20:54:42

Hát igen ahhoz tényleg nap kell de nem forróság. Én egyszer tettem el pont akkor amikor borús napok voltak hát nehezen készült el és nem is volt finom. Persze, tudom én, hogy ha az ember külföldön él alkalmazkodik az ottani szokásokhoz meg ízekhez is. Én is ha külföldre megyek mindent megkóstolok amit ott esznek és nálunk nincsen.

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2009.08.08. 20:56:49

Még valami az ecet témához. Ma láttam egy prospektusban, hogy a 10 %-os és 20 %-os ecet ára között egész kicsi a különbség. Úgy hogy áttérek a 20 %-osra.:))
süti beállítások módosítása