HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Hogyan tegyünk élvezhetetlenné egy értékes filmet?

2011.06.05. 17:25 Morgó Medve

Tegnap este 9 órakor békésen hátradőltem a TV előtt és vártam, hogy elkezdjék vetíteni az "Ábel a rengetegben" című filmet. Régi film ez, egyszer már nekigyürkőztem hogy megnézem, de valahogy nem a megfelelő lelki állapotban voltam, így abbahagytam. Tegnap tényleg alkalmasnak tűnt az időpont, vártam hát, hogy elkezdődjön a film. El is kezdődött, én meg néztem és egyre idegesebb lettem, ugyanis a bal felső sarokban megjelent egy német és egy magyar zászló, valamint egy felírat, hogy ma valami kézilabda döntő lesz. A szöveg időnként váltott, ugyanakkor egy fénycsík egy kört írt le, gondolom figyelemkeltésként. Ami tényleg fontos dolog lehet a reklám szempontjából, viszont fölöttébb idegesítő egy film nézése közben. Ehhez képest a karika a számmal balra lent nudli, hasonlóképpen jobbra fent a csatornát jelző m1 felirat. Ezek jól elvannak ott, nem mozdulnak, mondhatnám statikus jellegűek, ezáltal a szem hozzászokik és már észre sem veszi. Ezzel szemben az 5 másodpercenkénti felvillanó mozgó fénycsík határozottan brutális dolog. Nem is bírja sokáig az ember, én sem bírtam. Végül egy törülközőt tettem a TV tetejére és onnan lógattam le annak egy darabját ami pont eltakarta ezt a szörnyűséget. Igaz így a képernyő egy része is láthatatlanná vált de mégsem volt annyira idegesítő mint e nélkül. Persze értem én az indítékot. Szeretnének jó nagy nézettséget ennek a kézilabda meccsnek ezért mindent elkövetnek, hogy meglegyen. Az meg senkit nem érdekel, hogy azok meg falra másznak majd, akik az említett filmbe szeretnének belefeledkezni. Mint a példa mutatja a profit és az üzleti érdekek győzedelmesedtek a jó ízlés és az irodalmi értékek felett. Igazán kár. Egyébként egy darabig néztem még de úgy felidegesített ez az egész, hogy kikapcsoltam a francba az egészet. Azt hiszem profit ide vagy oda, azért bizonyos határokon belül kellene maradni a televíziózásban.  A közszolgálatiban mindenképp.

4 komment

Címkék: TV

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr75182091

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RolloJuve 2011.06.05. 22:29:07

Sajnos nem egyedi esetről van szó, máskor is előfordul az ilyesmi, más csatornáknál is. Egyébként a legfigyelemfelkeltőbb pont a bal felső sarok (akár tévéképernyőn, akár egy nyomtatott vagy internetes lapon). Amerika ebben előttünk jár, a csatornák emblémái alul, és áttetszően, szinte észrevehetetlenül vannak elhelyezve. Most kapásból ami eszembejut, az NBC (országos) balra lenn, az ABC (országos), AMC (kábel) jobbra lenn. Hozzátartozik azért, hogy alkalomadtán beharangoznak ők is műsor közben, ilyen alulról kicsit felugró módon, de ez ritkán jellemző, általában amikor egy-egy műsor új évadot kezd, vagy esetleg (ez sem gyakori), ha új műsorsávba kerül. Ez azért nem annyira zavaró, mert ott főműsoridőben, mondjuk ez az este 8-11 közötti időszak, szinte kizárólag sorozatok mennek és itt nem kell Tamási Áron művekre gondolni. Más. A királyi tévé tényleg azt gondolja, hogy ilyen pofátlan dolgokkal majd nézőket fog szerezni? Vagy aki már ezen a tolakodó reklámon felbosszantja magát, az oda fog kapcsolni a kézilabdameccsre? Részemről én biztos nem. Üdvözlettel, RolloJuve.

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2011.06.07. 10:54:39

Ezek szerint vannak országok ahol ezt diszkrétebben oldják meg. Megint a gyep jut eszembe, nem mindegy hogy 20 éve nyírják vagy 200 éve. Mindenesetre most is látom csak a zászló változik. Igaza van, a nézettség növekedés helyett ellenszenvet vált ki és könnyen lehet hogy ellenkező hatást érnek el vele. Mindenesetre határozottan pofátlanságnak tartom. Főleg valami komolyabb film alatt. Emlékszem egyszer a "Csempészek"-et vetítették és alatta futott egy csík, hogy ki mennyi forintot ajánlott fel valami jótékonysági célra. 10 perc után kikapcsoltam az egészet. Kíváncsi vagyok ezeket a zászlókat meddig mutogatják.

Bipbip · http://mozi.freeforums.org/abel-a-rengetegben-1993-t237.html 2011.06.20. 12:42:16

Én DVD-n néztem meg, sokkal kényelmesebb. Emellett, az MTV Videótárban is megnézhető. Linkeket lásd a fórumomon.

Morgomedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2011.06.21. 06:57:10

Bocsánat, nem vettem észre a kommentedet. :) Tudod én filmeket csak monitoron tudom nézni az Internetről, míg TV-t az ágyból is, így aztán jobban szeretek ilyesmit a TV-n nézni. A DVD-t meg azért nem szeretem mert nem olcsó ahhoz képest, hogy mondjuk kétszer vagy háromszor nézem meg az életem során. Vannak DVD-jeim amiket kaptam de csak a helyet foglalják mert soha nem nézem már meg. Kölcsönadhatnám, de gondolom már mások is látták.
süti beállítások módosítása