Néhány hete még azt hittem egyedi esetről van szó. Elindultunk a busszal a városba, a busz hangszórójából elhangzott, a következő megálló neve. Aztán a következőnél "elcsúszott" a dolog és innentől már mindig egy megállóval későbbi megálló hallatszott a hangszórókból. Később még egyet "csúszott" a dolog és mire felértünk az Avasra már két megállót hibádzott a hangszóróból elhangzó tájékoztatás. Mi miskolciak egykedvűen hallgattunk, mi tudtuk hol járunk, bár éngem belül azért bosszantott a dolog. Itt van egy drága utastájékoztató rendszer - gondoltam- és nem ér semmit. Mert nem minket kéne, hogy tájékoztasson hanem az idegent aki bőröndjével kissé riadtan tekinget kifelé az ablakon és örül a lelke, hogy lám milyen jó is ez a technikai fejlődés, neki csak a hangszórót kell figyelnie. Figyel a szegény idegen aztán leszáll egy megállóval korábban vagy később. Nem kérdezősködik, nem. Hiszen íme ez a csodálatos technikai vívmány. Vakon hisz benne. Mint ahogy én hinnék mondjuk Szegeden vagy Pécsett. Neki, az idegenennek találták ki, neki szól, jaj de jó, hogy itt tartunk már. Aztán vakon bízva a tájékoztató rendszerben leszáll és... Hát itt azt kellene írni amit gondol vagy ki is mond mikor megtudja, hogy az ő megállója kicsit odébb van még, vagy kicsit korán szállt le.
Persze a sofőr előkelő idegenként hallgatja ezt a sok hülyeséget a hangszóróból, mintha nem is ő lenne a közlekedési vállalat képviselője, kvázi házigazda a buszon. Vezet és nem foglalkozik vele. Na persze, ki tudja mennyi bosszúság érte már ezzel kapcsolatban.
De lehet, hogy nem is tehet semmit. Nincs egy gomb amivel korrigálhatna, amivel legalább kikapcsolhatná. Lehet, hogy ő is tehetetlen és bosszús mert már ezerszer mondta "benn", hogy csináljanak már vele valamit. Persze vele nem veszekszik senki, mert aki számonkérhetné a dolgot már csak a busz hátulját láthatja. Mi meg lapítunk mert van nekünk elég stressz enélkül is. És a blogjainkban morgolódunk. Persze írhatnánk a cégnek is emailt. Hát persze, hogy írhatnánk. Én már kétszer is írtam. Igaz, egyszer sem kaptam választ. Pedig se koperta se billog nem kéne rá.
Viisszatérve az eredeti mondanivalómhoz ez ismétlődött meg tegnapelőtt is. Felszálltam a buszra a pályaudvaron, rendben eljutottunk a Lévai József utcáig, itt fél percen belül a következőket hallottam: Lévai József utca, következő megálló Szigligeti tér. Pár másodperc múlva: Szigligeti tér, következő megálló SZTK rendelő. Közben a busz egy centit nem ment előre. Naná, hogy innentől az SZTK-nál már a Petneházi-t mondta be aktuális megállóként pedig az még odébb volt. És igy tovább mindig egyel korábbit.
Hát igen, korszerűsitgetünk, európásodunk, amúgy magyar módra. Brumm, brumm, ez bizony morgás volt.