HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

LED lámpák a lakásban

2018.10.26. 10:48 Morgó Medve

Sikerül olcsón beszereznem LED alapú villanykörtéket és egy kivételével kicseréltem mindet. Most van egy csomó régi, izzószálas villanykörtém, amivel tulajdonképpen nem tudok mit kezdeni. Gondoltam arra, hogy az ellenségeimnek ajándékozom őket, de akárhogy törtem a fejem, nem nagyon találtam ilyent. Így aztán egyelőre őrzöm őket, aztán ha nem válna be ez az újfajta világítás még mindig visszacsavarhatom őket a foglalatukba.

Bár én bízom benne, hogy nem volt rossz beruházás ez az ötezer forint. Ugyanis ezek a LED lámpák nagyjából 15% energiafelvétellel tudnak ugyanannyi fényt szolgáltatni mint a hagyományos izzók és élettartamuk is sokkal hosszabb. Hogy kicsit konkrétabb legyek, a korábban használt 75 wattos izzóval előállított fényerősséget 11 W-os teljesítményfelvétel mellett tudom elérni. Kicseréltem 8 darab 60 Wattos izzót ilyen 11 W-osra, a különbség érzékelhető. Világosabb is lett, és kevesebbet is fogyasztanak. Remélem ez majd a villanyszámlán is meg fog látszani. Szerintem jól döntöttem.

Bizonyára sokaknak feltűnt, hogy egy kivételével cseréltem ki az izzókat. Hogy azt az egyet miért nem nagyon egyszerű a magyarázat. Nem tudtam kitekerni a foglalatból. Egyelőre marad az izzószálas, aztán ha kiég akkor kissé bátrabban állok majd ehhez a körte cseréhez. Egyelőre nem erőltettem.

Egyébként úgy emlékszem egyszer már volt szó arról, hogy beszüntetik a hagyományos izzók gyártását, ennek ellenére még mindig lehet venni.   

Szólj hozzá!

Címkék: Jótanácsok

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr2814323177

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása