HTML

Morgómedve

Friss topikok

• Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Európai buszkultúra - helyi módra

2007.04.01. 13:13 Morgó Medve

Néhány hete még azt hittem egyedi esetről van szó. Elindultunk a busszal a városba, a busz hangszórójából elhangzott, a következő megálló neve. Aztán a következőnél "elcsúszott" a dolog és innentől már mindig egy megállóval későbbi megálló hallatszott a hangszórókból. Később még egyet "csúszott" a dolog és mire felértünk az Avasra már két megállót hibádzott a hangszóróból elhangzó tájékoztatás. Mi miskolciak egykedvűen hallgattunk, mi tudtuk hol járunk, bár éngem belül azért bosszantott a dolog. Itt van egy drága utastájékoztató rendszer - gondoltam- és nem ér semmit. Mert nem minket kéne, hogy tájékoztasson hanem az idegent aki bőröndjével kissé riadtan tekinget kifelé az ablakon és örül a lelke, hogy lám milyen jó is ez a technikai fejlődés, neki csak a hangszórót kell figyelnie. Figyel a szegény idegen aztán leszáll egy megállóval korábban vagy később. Nem kérdezősködik, nem. Hiszen íme ez a csodálatos technikai vívmány. Vakon hisz benne. Mint ahogy én hinnék mondjuk Szegeden vagy Pécsett. Neki, az idegenennek találták ki, neki szól, jaj de jó, hogy itt tartunk már. Aztán vakon bízva a tájékoztató rendszerben leszáll és... Hát itt azt kellene írni amit gondol vagy ki is mond mikor megtudja, hogy az ő megállója kicsit odébb van még, vagy kicsit korán szállt le.

Persze a sofőr előkelő idegenként hallgatja ezt a sok hülyeséget a hangszóróból, mintha nem is ő lenne a közlekedési vállalat képviselője, kvázi házigazda a buszon. Vezet és nem foglalkozik vele. Na persze, ki tudja mennyi bosszúság érte már ezzel kapcsolatban.

De lehet, hogy nem is tehet semmit. Nincs egy gomb amivel korrigálhatna, amivel legalább kikapcsolhatná. Lehet, hogy ő is tehetetlen és bosszús mert már ezerszer mondta "benn", hogy csináljanak már vele valamit. Persze vele nem veszekszik senki, mert aki számonkérhetné a dolgot már csak a busz hátulját láthatja. Mi meg lapítunk mert van nekünk elég stressz enélkül is. És a blogjainkban morgolódunk. Persze írhatnánk a cégnek is emailt. Hát persze, hogy írhatnánk. Én már kétszer is írtam. Igaz, egyszer sem kaptam választ. Pedig se koperta se billog nem kéne rá.

Viisszatérve az eredeti mondanivalómhoz ez ismétlődött meg tegnapelőtt is. Felszálltam a buszra a pályaudvaron, rendben eljutottunk a Lévai József utcáig, itt fél percen belül a következőket hallottam: Lévai József utca, következő megálló Szigligeti tér. Pár másodperc múlva: Szigligeti tér, következő megálló SZTK rendelő. Közben a busz egy centit nem ment előre. Naná, hogy innentől az SZTK-nál már a Petneházi-t mondta be aktuális megállóként pedig az még odébb volt. És igy tovább mindig egyel korábbit.

Hát igen, korszerűsitgetünk, európásodunk, amúgy magyar módra. Brumm, brumm, ez bizony morgás volt.

8 komment

Címkék: Morgás

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigi1976 2007.04.01. 20:33:55

Én azt a fajta európaisítást szeretem a buszoknál, hogy megvesszük ezek a drága jó buszokat, amiken nem lehet ablakot nyitni, de a légkondira már nem költünk. Vagy ha mégis, szinte biztosan nem működik. Az emberek meg esnek össze a rosszulléttől a levegőtlen buszon.

mildico 2007.04.02. 11:07:01

Hát ez bizony sajnos így van. Teljesen jogos a morgás Tanár Úr! Engem a következő kellemetlenségek érnek az utóbbi időben rendszeresen: kinézem szépen a buszt a menetrendben, el is indulok időben a megállóba, erre a busz percekkel korábban elmegy... aztán a menetrend is érdekes van megszerkesztve. Új menetrend készítésekor nem veszik figyelembe a buszok csatlakozását? Az már nehéz feladat lenne? Előfordult velem néhányszor, hogy a késső esti edzésemről igyekeztem haza, de a 35-ös a fent említett okok miatt szépen elment mielőtt átértem volna a megállóba, még csak meg sem állt ott, nehogy elérjem, persze mindenzt 5 perccel azelőtt, hogy jönnie kellett volna... a következő buszra 20 percet kellett volna várnom, de hát késő este a Népkertben a fene sem fog ácsorogni, felszálltam a 2-esre jóhiszeműen, hogy majd a Gépjavítónál átszállok, hiszen ott jön 4 busz is, ami az Avasra visz. Naja, jött is, annyit láttam belőlük, hogy szépen kanyarodnak fel az Avasra, én meg épp szálltam le a 2-esről. Megnézem hát a menetrendet (akkor még nem tépték le...), szörnyülködve látom, hogy a 4 buszból mindegyik közel azonos időben megy el... mindez este 10-11 után. Van olyan, amelyik később már nem is közlekedik, amelyik meg jöhetne, az csak 40 perc múlva ér ide, természetesen egyszerre a másikkal... Hát maradt a gyalogolás (megjegyzem, jégkorongedzésről tartottam haza, amihez ugye nem kevés cucc kell...) A 31-es menetrendje egyébként nagyon érdekes. Indul egy busz 21.47-kor az Egyetemről, majd 22.02-kor (15 perc van közte, ha nagyon fáradt az ember ennyi várakozás belefér), majd ezután csak 22.56-kor jön, utána megint 23.16 (szintén nem sok várakozás), majd 23.41. Nem értem, hogy miért pont 22 és 23 óra között lett ilyen mostoha a menetrend. Nekem is eszembejutott már, hogy bemegyek az irodába és írok a panaszkönyvbe, de miután fáradtan bezuhanok az ágyba, utána már nem érdekel, mert végre otthon vagyok, másnapra meg elfelejtem.

mildico 2007.04.02. 11:15:21

Jujj ez lemaradt. Ha már szóbakerültek ezek az új buszok. Olyan szűkösen vannak megtervezve, hogy kisebb csoda kell, hogy fel tudjak szállni az első vagy akár az utolsó ajtón. Este ugye már mutogatni kell a bérleteket is, egyik kezemben nagytáska, másikban ütő, kisebb művészet egyszerre felszállni, jegyet mutatni és hátrapréselődni :) Attól meg hülyét kapok, amikor az emberek megállnak a busz első felében... ebben az esetben még csomag nélkül is nehéz felfurakodni.

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2007.04.02. 15:34:55

Hát Kedves Gigi1976 ez valóban így szokott lenni: valahol nyugaton megterveznek valamit az ottani színvonalra aztán mi megvesszük - pénzhiányra hívatkozva - kényelmi berendezések nélkül. Vagy nem kapcsoljuk be. Sokszor utaztam én is olyan kocsival amelyben volt légkondi de a sofőr nem kapcsolta be mert benzint fogyasztott és őt meg az alapján fizették. Mildico Magának is igaza van. Ez az átszervezés megszüntette Miskolcnak egy nagyon nagy előnyét más nagyvárosokkal szemben: itt volt a legjobb közlekdés a megyei jogú városok közül. Ezt ma már nem mondhatjuk el. Sőt, úgy látszik még a megmaradt erőforrások sincsen optimálisan kihasználva. Hát sajnos ez van.:(

Völgyes Lajos 2007.04.02. 18:18:19

Kedves Levelező Társaim. A menetrend nem azért van hogy a járművek betartsák, hanem ama nemes célból, hogy meg tudjuk állapítani mennyivel előbb vagy később jár a marsrutához ( menetrend )képest. Vagyis mennyivel maradtunk le az adott járatról.(ID mű:. MGY: Akit a mozdony füstje megcsapott) Öreg Morgómedve! Te is jártál a nagy testvér országában és talán még vonatra is ültél. Ott a nagy csomópontokban csak az indulási időpont volt rögzítve. Beérkezés a célállomásra AS szerint: ahogy sikerül. Az érkezési és az indulási időpont között általában 60 perc volt. Ha azonban a vonat 59 percet késett akkor csak 1 perc volt az indulásig. Ha korábban estek be a nagy csomópontba akkor többet vártak, mert az indulási idópont volt a szentírás. Hát ennyit a menetrendekről. Én egyébként ritkán használom a közösségi közlekedés járatait, és Morgómedve Neked is ajánlom: ülj be a négykerekűdbe, mert az mindig pontosan indul és pontosan érkezik:=))) Egy hete egyébként láttam hogy a Cora-nál négy autónyi utat is így tettél meg, mert biztos eszedbe jutott, hogy nem vettél meg valamit, és vissza kellett menned további forintok lecsengetéséért. Üdv mindenkinek: Völgyes Lajos a. Ámen

Klarissz · www.klarissz.blogol.hu 2007.04.02. 21:54:40

Lehet, hogy szegény sofőr nem is tud a csúszásról! Ami engem örök optimistát illet, én gondolkodás nélkül elhiszem a tájékoztató szöveget. És gondolkodás nélkül leszállok, ahol a gép mondja! :-)

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2007.04.03. 12:46:27

Hát igen, a menetrend tényleg arra való, hogy tudja az ember mennyit késik az adott jármű. :) Van egy régi anekdóta, nem tudom jól tudom-e elmondani. A Szovjetunióban a háború alatt a külföldi utazó vár a vonatra és már néhány órája várakozik a vonat meg órákat késik. Megkérdi az állomásfőnököt miért késik ennyit a vonat? "Háború van!" feleli az állomásfőnök. Ugyanez az utazó Németországban járva azt tapasztalja, hogy a vonatok percre pontosan érkeznek. Megkérdi az állomásfőnököt hogy lehet ez? "Hát háború van!" - feleli az állomásfőnök.:)

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2007.04.03. 12:48:50

Hát Klarissz, azért mint ládod Miskolcon nem elég gondolkodás nélkül elhinni, érdemes kérdezősködni is.:)