HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Grönholm-módszer

2009.10.18. 19:15 Morgó Medve

Egy jó filmet láttam a hétvégén. Korábban vettem fel, de most volt lehetőségem arra, hogy megnézzem. Egy spanyol filmről van szó, Grönholm-módszer a címe. Mikor végignéztem a műsorújságban a heti kínálatot nem is akartam bejelölni. A spanyol filmek nem szoktak valami nagyon jók lenni, de annyira gyér volt a heti kínálat, hogy bejelöltem. Aztán mikor eljött a vetítés ideje nem értem rá, felvettem videóra. És nem bántam meg. Egy nagyon jó film ez a Grönholm-módszer. Ha legközelebb adják feltétlenül nézzük meg. Kicsit vontatottan indult de néhány perc múlva már egyre inkább felkeltette az érdeklődésemet, mondhatnám a feszültség egyre fokozódott bennem,  egy pillanatig sem kerített hatalmába az unalom. A történet nem ismeretlen Magyarországon az Új színház is műsorra tűzte és nagy sikerrel játszotta hosszú időn keresztül.

A film arról szól, hogy egy multi cégnél meghirdetik a kereskedelmi igazgatói állást és a jelentkezőket nem egyenként hívják be állásinterjúra, hanem egyszerre. Egy terembe vezetik őket ahol egyvalaki közülük a cég embere, de senki nem tudja ki az és ez elég sokáig nem is derül ki. Olyan feladatokat kapnak ahol sokszor egymással is kell küzdeniük, sőt ki is játsszák őket egymás ellen. Igazi öldöklő küzdelem folyik a jól fizető állásért. Mai szóhasználattal mondva vérprofik folytatnak kíméletlen harcot egymás ellen. Itt aztán semmi nem számít. Külsejükről, viselkedésükről lerí azoknak a tanfolyamoknak és tréningeknek a hatása melyek elvégzése során elsajátították azokat a viselkedésformákat amik nélkül itt labdába sem rúghatott volna egyikük sem. Olyanok ők mint akik mindent feltettek egy lapra a karrierjük érdekében és nem számít semmi más. Sem család, sem a barátság, sem a közös emlékek, a korábbi szerelem. Semmi az égvilágon, csak az előrejutás. Ha annak idején nem értettük Politikai gazdaságtanban mit jelent az, hogy a kapitalizmusban ember embernek farkasa, hát itt megérthetjük. Természetesen intelligensen, indulatok nélkül, jól nevelten golyózzák ki maguk közül a gyengéket, hogy a végén egyvalaki maradjon a pályán. Marad is. Igaz, ehhez nagyon-nagyon mélyre kell süllyednie.   

Jól leírta ezt a fajta embertípust Bertók László a Metropol október 16-i számában. Talán a szerkesztő úr nem veszi rossz néven ha kölcsönveszem sorait.

"Mert mi is a karrier ma Magyarországon? Százmilliós végkielégítést szavatoló menedzserfizetéssel ülni valamely állami cégnél? Pártholdudvar beltagjának lenni, helyezkedni és visszaosztani a megfelelő számlákra? Költeni, ami megmarad, és rettegni a kurzusváltástól, az ügyészségi idézéstől, a médiától, a népharagtól és reggelente a tükörtől? Vajon irigylésre méltó karrier egy multicég helytartójának lenni, éjszakákat irodában töltve kávén és energiaitalon élni, gyomorgörccsel referálni árbevétel csökkenésről a kíméletlen igazgatótanács előtt? Álomszép fizetést kapni, jó környéken lakni, a gyerekeket fényképről szeretni , 45. születésnapon szívrohammal összeesni?

És a nők? Mi ma egy női karrier? Decens kiskosztümben rohangálni szürke , légkondicionált munkahelyeken, monitorok között szolgálni a profitérdekeket? Korosodó szingliként élni és összebújni egy nős kollégával a csapatépítő tréningen? Pasikat, kilókat és szarkalábakat számolni, éjszakákat prezentáció írással tölteni, férfiszerepben harcolni, titkon irigyelni a várandós barátnőt, önkívületben gügyögni egy másik asszony gyerekének, aztán hazamenni az üres lakásba? Karrier a celeb/média/művészvilág szereposztó díványain forgolódva előrejutni? Előre, de hová is?"

Hát ebben filmben találhatunk mindkét embertípusból. Sőt mást sem találunk csak ilyent.  Két nő és öt férfi küzd kíméletlenül az állásért...

Jó film, ha ismét lenne a TV-ben majd időben jelzek. De megéri megvenni DVD-n is. 

3 komment

Címkék: Filmek

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr945181827

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ági 2009.11.17. 18:09:29

Megvenném én! Meg hát! De hol???

Ismeretlen_26298 2009.11.19. 19:44:06

Hát azt sajnos én sem tudom:(( Életemben nem vettem DVD-t idáig csak kaptam. Talán az Interneten árulják. De nekem ígérték kölcsönbe. Ha megkapom kölcsön adom. Kikonspiráljuk majd hogy hogy cseréljük ki.:))) Ne add fel, érdemes megnézni!!

Ismeretlen_26298 2009.11.19. 19:45:24

Bocs, hogy csak most válaszoltam kicsit be voltam havazva.
süti beállítások módosítása