HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Kocsmai dohányzás

2011.02.25. 16:36 Morgó Medve

Olvasom, hogy törvényjavaslat készül arról, hogy - többek között - a kocsmákban is tiltsák be a dohányzást. Nagyon derék dolog, a dohányzás bizonyítottan káros az egészségre, tüdőrákot és egyéb halálos betegséget okoz. Úgy gondolom, hogy minden dohányosnak jót tenne egy néhány napos tartózkodás valamelyik kórház tüdőgyógyászati valamint orr- fül- és gégészeti osztályán. Lehet, hogy hamarább lemondanának a dohányzásról. Én jó húsz éve voltam mindkettőn láttam elég borzalmat.

Egyébként én is dohányoztam. Esztergomban egy vasútállomáshoz közeli dohányboltban vettem meg 14 éves koromban az első pakli cigarettát. Kossuthal kezdtem, de nagyon erős volt, aztán nagy nehezen találtam egyet amit végre el tudtam szívni. Nem egy elterjedt cigaretta volt, "Balaton" néven szerepelt a hazai cigaretta kínálatban. Ekkor voltam elsős a középiskolában. Valamikor régebben írtam is már róla, itt elolvasható. Aztán elég sokáig dohányoztam, 25 év után tettem le végleg. A visszaidézett írásban sajnos tévesen szerepel a 18 év, 25 az valójában.

Na de nem akarok én elmenni ebbe az irányba, térjünk vissza inkább a kocsmai dohányzáshoz. Kétségtelen jó lenne hogy ha az idejüket kocsmában töltők békésen, a dohányzást mellőzve  hajtogatnák fel féldecijeiket és nagyfröccseiket, a korsó sörökről nem is beszélve. De a kocsma nem erről szól. Aki ma ki akarja tiltani a dohányzást a kocsmákból az elég régen lehetett ilyen helyen. A kocsma ugyanis a vendéglátóipari egységek hierarchiájában legalul helyezkedik el. Bútorzata és világítása egyszerű, a célnak megfelelő. Székek amiken ülni lehet, asztalok amikre le lehet tenni a poharakat, söntéspult ami előtt el lehet ácsorogni és közben beszélgetni. A sarokban esetleg egy billiárd asztal, ahol nagy csaták folynak, miközben a játékosok időnként nagyokat kortyolnak italaikból és közben - az esetek többségében - dohányoznak. Én úgy gondolom a kocsmához hozzá tartozik a dohányzás. Mint ahogy az ital is, a beszélgetés is meg a kártya vagy billiárd is. Ide az emberek nem vacsorázni járnak, ha intim beszélgetésre vágynak akkor sem ide jönnek, mert egy kocsma hangos is. Az emberek - többnyire férfiak - isznak, aztán ha többet isznak a kelleténél hangoskodnak. És természetesen dohányoznak.

Egy előkelőbb vendéglőben persze megoldható, hogy külön válasszuk a dohányzókat a nem dohányzóktól, az elegánsabb vonatokon is vannak erre kísérletek, sajnos a kocsmában én ezt elképzelhetetlennek tartom, mivel többnyire egyetlen helyiségből állnak. A kocsma az egyenlő a füsttel, a sör és bor átható illatával, a hangos beszélgetéssel.  Aki kocsmába megy számoljon ezzel. Ha szórakozásból teszi akkor is de ha csak 2 üveg sörért ugrik be akkor is. Mindenesetre kíváncsi vagyok mi lesz ezzel a kezdeményezéssel. Meg a kocsmárosok és a dohánygyárak véleményére is. És csak csendben jegyzem meg: a dohányipari termékeken jelentős adó is van. Várjuk ki hát a végét de megmondom őszintén én szkeptikus vagyok.  Mert akkor a kocsma a kocsma ha az ital mellé egy-egy cigit is el lehet szívni.

10 komment

Címkék: Morgás

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr715182043

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ferko 2011.02.26. 17:39:20

Pár éve Helsinkiben megdöbbentő volt, hogy ki kellett menni dohányozni, de hamar megszoktuk. Cserébe nem volt 3 napig büdös a ruhánk, kabátunk. Télen nem szivesen járok kocsmába a dohányfüst miatt. Amúgy kocadohányos vagyok, sör mellé jól esik az első. Érdekes, ha nem dohányzóba ülök, akkor nem hiányzik. Meg fogjuk szokni, az ireknek is sikerült. Dohánybűz helyett testszag lesz :)

Ismeretlen_26298 2011.02.27. 11:19:39

Én úgy gondolom nem lesz belőle semmi. Most nagy lazán készült egy javaslat amit olyan emberek készítettek akik nem hogy kocsmában, de még III. osztályú helyen sem jártak 10 éve. Én nehezen tudom elképzelni, hogy falubelijeim - amúgy munkás ruhában - leszállnak a bicikliről, bemennek a kocsmába egy korsó sörre majd kijönnek dohányozni az utcára és visszamennek. Rajtuk röhögne a falu. Az a baj ferko, hogy megpróbálnak sok dolgot itt is meghonosítani ami ment Amerikában meg ment Finnországban meg egy sor más országban. De ez - már ne haragudj - nem Amerika és nem Finnország. Itt a magyar ember nem fogja abbahagyni sem az ivást, sem a beszélgetést, sem a biliárdozást azért hogy kimenjen a kocsma elé egy cigarettát elszívni. Legfeljebb nem megy be a kocsmába. És rosszabb lesz a hangulata, mert megint elvettek tőle valamit. Ne féltsük a nemdohányosokat a füsttől. Ők nem nagyon járnak kocsmába. Ha meg elmennek számolnak vele. Mert a kocsma már csak ilyen.

RolloJuve 2011.02.27. 12:12:30

Kb 5 éve is be akartak vezetni egy ilyen nemdohányzó vendéglátóipari létesítményekkel kapcsolatos szabályt, mit mondjak legjobban maguk az üzemeltetők voltak fölháborodva a dolgon, egyik kedves ismerősöm, szintén dohányos, mondogatta többször, hogy az én büfémben majd én megmondom lehet e dohányozni.

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2011.03.01. 09:56:06

Ez az az eset amikor a fürdővízzel együtt kiöntik a gyereket is. Egyszerűbb azt mondani, hogy nincs dohányzás sehol, még az üzlet előtt sem, mint átgondolni és szelektíven meghozni a döntést. Gyanítom, hogy nem eszik olyan forrón a kását, lesz ez még finomítva. A kocsma a magyar élet része és életidegen az, hogy a nagyfröccs mellé ne gyújthasson rá az ember. Hangsúlyozom én nem dohányzom már több mint 20 éve.

Zsóka 2011.03.02. 10:44:48

A dohányzással kapcsolatban nem tudom megállni, hogy ne szóljak hozzá. Van valami amiről senki nem szól és biztos vagyok benne, hogy nem is fogják felvilágosítani az embereket, hiszen eddig sem tették. A dohányzást, főleg akik hosszú évek során tették és teszik ezt, nem szabad egyik napról a másikra abba hagyni. Érvényes ez az alkohol elhagyására is. Tudom ,vannak akik leteszik a cigit egyik napról a másikra és kész. Ők a szerencsésebbek közé tartoznak. A szabály a következő kb. 10 napig a fele mennyiségű cigaretta vagy alkohol. A következő 10 napban ezt a mennyiséget is felezni. Majd az utolsó 10 napban 2-3 szál vagy alkohol esetén napi egyszeri kis mennyiség. Így telik el 1 hónap és ezek után lehet végleg elhagyni. Komoly elvonási tünetek jelentkezhetnek. Sőt az alkoholistáknál akár halállal is végződhet ha nem így történik. Talán ezt is illene elmondani az embereknek. De nem teszik!!!! Mint ahogy nem valósul meg nálunk a vércsoport hivatalos okmányként való beépítése a személyi adatok mellé. Vagy nem oktatják az ujraélesztést sem, pedig már az iskolákban lehetne vele foglalkozni. Hűha, sorolhatnám még.

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2011.03.03. 20:41:48

Tudod amit az alkoholról írsz az biztos így van, de én a dohányzásról csak úgy tudtam leszokni, hogy egyik napról a másikra. Előtte próbáltam úgy is ahogy írtad de nekem úgy nem ment. Ez a vércsoport bejegyzés szerintem meg azért nem megy mert vérátömlesztés előtt az orvosok szívesen meggyőződnek maguk a beteg vércsoportjáról. Én nem tudom mi történik ha valakinek rossz vércsoportú vért adnak de gyanítom, hogy nagy baj lenne belőle. Az újraélesztést viszont tényleg oktathatnák.

Zsóka 2011.03.04. 06:37:54

Kedves Morgó! A kocsmai dohányzáshoz az első bejegyzésem is csak érintőlegesen kapcsolódott, ez pedig teljesen más irányba visz el.Nagy magabiztonságot mutattál a vérátömlesztés terén. Nos! Bizony bizony létezik olyan plasztik kártya /sajnos nem nálunk/ amely az alábbiakat tartalmazza: A személy legfontosabb adatai és fényképe. Gyógyszerallergia - cukorbetegség - kezelt krónikus betegség és bizony bizony a vércsoportja. Ezt úgy kerül a kártyára, hogy a bázis intézmény elvégez egy vércsoport meghatározást. Majd a vérmintát elküldi két egymástól független laboratóriumba. Ha mindhárom vérminta azonos csoportot mutat ki csak akkor és csakis akkor kerülhet fel a kártyára. Sajnos alcsoport probléma még itt is lehet. Rosszullét vagy súlyos baleset esetén ahol minden másodperc számít egy ilyen plasztik kártya azonban életet menthet.

Ismeretlen_26298 2011.03.05. 10:14:16

Kedves Zsóka! Elnézést, hogy csak most válaszolok, nem vettem észre. Kicsit túlértékeled magabiztosságomat, annyira azért nem vagyok magabiztos.:) Tudod az ember sokszor abból az ismeretanyagból merít ami a fejében van, ezek sokszor már rendeződött, leülepedett dolgok, innen húztam elő amit írtam. Vagyis én úgy tudom, hogy ezért nem szorgalmazzák az orvosok. És ezek úgy gyűltek össze, hogy az elmúlt 30 évben elég sok riportot hallottam meg olvastam aminek ez volt a témája és az orvosok válaszai valami ilyesmik voltak. Szépen hangzik amit külföldi példa alapján leírtál, de szerinted az egészségügy mai állapotában megvan a pénz és az energia ennek a rendszernek bevezetésére? Egyébként nem tudom mennyi ideig tart egy vércsoport meghatározás manapság, bízom benne, hogy nem sokáig. Mert ez a mai gyakorlat.

Zsóka 2011.03.07. 07:37:16

Morgó! Igazad van,semmi nem adott ennek a rendszernek a bevezetésére. Ezt mi, az egészségügyben dolgozók tudjuk a legjobban.Az igazi elszenvedői pedig a betegek! Egy csoporttal jártunk egy külföldi kórházban, amit ott átlagos felszereltségűnek mutattak be. Álltunk és bámultunk. Azt kérdeztük egymástól, hány évtized kell ahhoz, hogy ennek csak egy töredéke megvalósuljon nálunk.

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2011.03.08. 19:42:25

Sajnos valóban félelmetes állapotok uralkodnak az egészségügyben. És mi lesz még itt amikor kevés lesz majd az orvos mert erre is sor kerül majd.
süti beállítások módosítása