HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Avasi éttermi helyzet

2011.10.19. 19:41 Morgó Medve

Mostanában, hogy idõben kicsit jobban el vagyok eresztve gyakrabban szoktam ebédelni is. Úgy értem, hogy nem mikróban melegített konzervet hanem - úgymond - rendes ételt. Leginkább hétfõn és szerdán, ugyanis akkor érnek véget délidõben az óráim. Ha végzek az egyetemen útba ejtem a menzát és eszem egy menüt. Általában háromféle dologból lehet választani, mindig van olyan amit szeretek. Ráadásul elég rugalmasak, bármelyik leves mellé választható egy tetszés szerinti második. Általában megnézem mi van kiírva a táblára, de  az esetek többségében ránézésre választok. Ez többnyire be is jön, kivéve a legutóbbi esetet amikor valami pörköltfélét láttam rizzsel. Na ez tetszett nekem, ebbõl vettem el egyet. Lett volna még chilis bab és valami spagettis valami is, utóbbiban azonban sok a szénhidrát, elõbbit meg ettem eleget mikor a szobámban nyitottam ki egy-egy metrós konzervet.

Hát ez a mostani választás nem volt az igazi. Jóformán nem is tudtam mit eszem. Aztán hogy jobban megnéztem láttam benne savanyú gyöngyhagymát meg befõttdarabokat is. És persze éreztem a savanyú és édes ízeket. Aztán kifelé menet láttam, hogy ez bizony savanyú-édes csirke volt rizzsel. Hát nem szeretnék vele még egyszer összefutni. Nekem valahogy az édes meg a hús találkozása egy ételben nem az igazi. Valamikor mikor egyetemre jártam a kollégiumban a vietnami hallgatók fõztek ilyesmiket, ilyenkor a konyha közelébe sem mentünk. De nem is errõl akartam írni, hanem arról, hogy abban a városrészben ahol élek tulajdonképpen nincs is lehetõség arra, hogy meleg ételt egyen az ember. Nem mintha rendszeresen ott szeretnék ebédelni, de néha jól esne valami finom dolog miatt betérni egy étterembe vagy kifõzdébe. Én az Avason élek, ahol közel 30 000 ember él, ami egy közepes város lélekszámának felel meg. Azért elég furcsa, hogy itt él egy városnyi ember és nincs egy étterem, nincs egy sörözõ, nincs egy kifõzde, semmi sincs ahol enni lehetne.  Inni lehet. Ha lenne azért ide is benéznék néha olyan napokon amikor nem megyek be az egyetemre.

Persze nem mindig volt ez így. Én emlékszem több próbálkozásra is. Épültek itt éttermek is, csak aztán sorra bezárták õket. Úgy látszik az itt élõk nem igazán engedhették meg maguknak, hogy éttermekbe járjanak, így aztán bezárás lett a sorsuk. Az Ifjúság Éterem helyén nyílt meg a Profi üzletlánc egyik üzlete, a Platán Étterem már tovább bírta, aztán végül belõle is játékkaszinó majd illatszerbolt lett. Ez utóbbi befuccsolt, hónapok óta üresen áll. Volt még egy Piramis és egy Egyetem Étterem is az Avas alján, de ezekben sem sertésbordát lehet ma már venni hanem autót, illetve úgy emlékszem egy idõben az Egyetem Étterem helyén valami konditerem mûködött. Mint láthatjuk túlzottan nagy igény nem nagyon van ebben a városnegyedben a vendéglátóipari egységekre. Pedig biztos jól elképzelték a város vezetõi annak idején.  Hogy a hétköznapi munkában megfáradt dolgozók és értelmiségi népek vasárnap majd családilag eljárnak ebédelni, a hétköznap estéken pedig megtöltik majd az éttermeket a szórakozni vágyó fiatalok, hiszen nagyon sokan jutottak lakáshoz fiatalok is ebben a városrészben. Nem így történt, és errõl nem is azok tehetnek akik így képzelték el a jövõt. Így aztán ezekben a helyiségekben rendre más és más szolgáltatások jelentek meg.

Azért nem ment teljesen simán ez a sok étterem építés, ugyanis - ahogy én hallottam - az éttermek szép sorban épültek, de valahogy az ABC áruházak nem. Egyszer aztán hallottuk, hogy felforgató elemek hatalmas betûkkel azt mázolták az Ifjúság Étterem falára, hogy kocsma már van elég, most már jó lenne egy ABC is. Szép hosszú épület az amirõl szó van, jól elférhetett ez a hosszú mondat is. Persze botrány lett belõle, a rendõrség tette a dolgát, meg is találta az elkövetõt, aki nem igazán volt felforgató fajta, csak - gondolom - tele volt már a hócipõje a sok étteremmel, tejért meg kenyérért meg lehet, hogy be kellett menni a városba. Az illetõt én is jól ismertem, elég csendes, jóravaló ember volt. Nyilván makulátlan elõélete is hozzájárult ahhoz, hogy nem csukták le, a hatalom megelégedett azzal, hogy áthelyezték egy másik város másik egyetemére. Igazából nem tudom mire ítélték, lehet, hogy pénzbüntetésre, lehet hogy felfüggesztettet kapott, nem tudom. Mindenesetre most már igazán kiírhatná valaki, hogy a sok bolt mellé jó lenne már egy étterem is. Csak hát közben megváltoztak a viszonyok, itt már nem a városvezetés, hanem a piac diktál. Úgy hogy marad az egyetemi menza meg az otthoni ebédelés. Valami könnyû és egyszerû.

 

Szólj hozzá!

Címkék: Evés-ivás

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr415182138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása