HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Milyen is az, amikor - 59 °C hideg van?

2013.01.11. 10:50 Morgó Medve

Nemrégiben volt szó róla, hogy egy negyedórára kipróbálnám a mínusz 40 fokot. Aztán a múlt héten meghallgattam a "Krónika" című filmsorozat aktuális részét és ott egy volt katonatiszt mesélt a 2. Magyar Hadsereg Don melletti napjairól. Konkrétan a harcelőőrsökről. Olyan érdekesen beszélt, hogy Sára Sándor rendező hagyta végig beszélni. A szokásos 75 perc végig az övé volt. Ő mondta, hogy 1942 telén mínusz 40 fokban is várakoztak a Don mellett beásva és ez már borzasztó hideg volt, arcvédő nélkül nem is lehetett kilépni a bunkerből. Ez volt az a pillanat amikor már én sem akartam kipróbálni ezt a hideget, még 15 percre sem. Gondoljuk csak el, ha még egy kis szél is társult mellé mi lehetett ott? Mindemellé a katonáinknak rendes téli felszerelése sem volt.

Aztán eltelt néhány nap és olvasom az Interneten, hogy Kazahsztánban Karagandában, ebben a bányászvárosban, mínusz 59 °C-t mértek. Egyesek meg  is örökítették az ottani állapotokat, most én is megosztom ezeket a képeket olvasóimmal. De előtte még elmondom, hogy én is jártam ebben a városban 1986-ban, akkor azért normális időjárás volt. Itt télen tudnak elvadulni a viszonyok mikor a hideg húzódik le Szibériából. Ezek után most már tényleg nézzük meg a képeket.

 

 

 

 

Hát itt tényleg hűvös van. Azért ezek a fiúk nem tűnnek nagyon felöltözötteknek. Meg a hölgy sem aki itt előttünk megy hazafelé. Hát mit mondjak? Jó, hogy nem oda születtem.

5 komment

Címkék: Orosz és szovjet témák

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr55182323

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Samu 2013.01.11. 12:49:47

Jaj, de szörnyű képek!!! :-((( Hogy tudnak ott élni azok a szegény emberek?

Ismeretlen_14594 2013.01.11. 21:04:15

Valamelyik nap mondta az egyik brazil lány, hogy nem szereti a telet, mert nagyon hideg. Megkérdeztem, ez náluk mit jelent, azt mondta, egy-két fok van. Mondtam, jöjjön hozzánk januárban, előfordul -10 fok is. Elszörnyedt. Szibériáról nem beszéltem neki :-). Mellesleg most itt úgy 3-4 fok van, és Y. minden este elmondja, hogy mennyire hideg van kinn. Pedig a hétvégére csak 1-2 fokot ígérnek, hétfőre meg havat is, ami egyáltalán nem szokásos Londonban. Én egyelőre élvezem, hogy jó idő van :-) és egyáltalán nem fázom, pedig nem is a vastag kabátomat hoztam.

Ismeretlen_26298 2013.01.15. 07:42:12

Bocs, egy kicsit elfeledkeztem a válaszról. Valóban borzasztó lehet ez a hideg, valószínűleg a fizetésekkel próbálnak valamit kompenzálni a dolgon. Azt biztosan tudom, hogy "Északon" vannak mindenféle pótlékok amiből már a jóval drágább gyümölcsöt és zöldséget is meg lehet venni de szerintem ennek ellenére rossz lehet ilyen helyeken élni. Szerintem aki teheti el is költözik. Persze - mint Gigi példái is mutatják - a hideg is viszonylagos. Bizonyos fokig ezekhez a hidegekhez is hozzá lehet szokni, vagy inkább ha számít rá az ember könnyebben elviseli.

ferko 2013.01.25. 10:58:09

http://www.vezess.hu/vezetunk/20_fokban_szaguldo_orult/41572/

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2013.01.26. 09:41:07

Tényleg félelmetes. :)
süti beállítások módosítása