HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

A marhák halála

2014.03.23. 07:33 Morgó Medve

A közelmúltban az újságot olvasgatván egy címen akadt meg a szemem: "Miért haltak meg a marhák?" Hát ez durva - gondoltam - nem elég hogy szerencsétlenek meghaltak, haláluk után még le is marházzák őket? Mert ugye mint tudjuk halottról vagy jót vagy semmit.

Aztán olvasom a cikket és kiderült, hogy nem emberekről hanem szürkemarhákról van szó, amelyek állítólag a nem megfelelő tartási körülmények miatt pusztultak el. Mert szerintem nem meghaltak, hanem elpusztultak. Meghalni legjobb tudásom szerint csak ember halhat meg. Az állat inkább megdöglik vagy szebben kifejezve elpusztul. A Morzsi igazán közel állt hozzám, de ő is csak elpusztult a két évvel ezelőtti télen és nem meghalt. A megdöglik szó - elismerem - ma már elég durván hangzik, de az elpusztul már megfelelő lehet. Meg még gondolom vannak egyéb kifejezések is. De a meghalás állatok esetében szerintem túlzás és nem helyénvaló. Még akkor sem ha pótolhatatlannak hitt házi kedvencünkről van szó.

6 komment

Címkék: Morgás

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr185874790

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Eva Vargáné Kovács 2014.03.25. 08:23:05

Én is olvastam a marhák haláláról. Hasonlóan fel voltam háborodva, mint Te. Azok, akiknek feladatuk lenne nyelvünk helyes használata, rendszeresen tévednek. Tévednek? Nem , rontják anyanyelvünket. S mindezt sokszor azért, hogy érdekesebbnek tűnjön egy- egy cikk címe. Nem értem őket.

Morgó Medve 2014.03.26. 13:04:50

Örülök, hogy megerősítettél abban, hogy jól látom a dolgokat. Mint már írtam róla, még fél szemmel az írott sajtóra pislogunk mint mintára, de ahogy nézem sajnos már nem sokáig. :(

exbikfic · exbikfic.blog.hu 2014.03.27. 08:23:35

Az írott sajtót már régóta nem lehet mintának tekinteni, ami elég sajnálatos. Ami pedig az állatok halálát illeti, egyetértek, én sem fejezném így ki magam, pedig nagy lelki trauma volt, amikor valamelyik kutyánk elpusztult. De meghalni csak az ember hal meg szerintem.

Morgó Medve 2014.03.28. 06:48:46

Kicsit kivártam a válasszal, hogy ott oldalt minél tovább látható legyen amit írtál. Nem tudom miért csak az én kommentjeim sorakoznak ott sorban. És akkor a lényeg, hogy köszönöm a megerősítéseket, ezek szerint jól tudom, hogy csak az ember hal meg az állat nem. Ez is valami új keletű butaság amit nem fogok elfogadni akármennyire is erőltetik.

CHIARA 2014.03.29. 18:06:29

Kicsit lemaradtam az olvasásban... ma hallottam, h. balesetben eltört egy láb- azonnal rtgn, operáció, fájdalom csillapító, infúzió- igaz, mindenért fizetni kellett.Aznap egy másik balesetben is eltört 1 láb, órák hosszat várni a rtgre, a gipszelésre,a fájdalomcsillapításra, a mentőre... igaz, nem "magán beteg" volt. S mi volt a különbség??? Az egyik egy kutya volt, a másik CSAK egy ember.Igaz, nem halállal végződött a dolog.

Morgó Medve 2014.03.31. 07:04:37

Sajnos a jövő egyre inkább ez lesz. Akinek pénze van meg tud fizetni mindent. Akinek meg nincs beáll a sorba...
süti beállítások módosítása