HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Koportos

2006.03.15. 14:17 Morgó Medve

Tegnap este ott hagytam abba a naplómat, hogy megnézem a Koportos c.magyar filmet. Hát megnéztem és igen sajnálom, hogy nem ajánlottam a listáimon. Igazán jó film, bár nem a vidámabbak közül.
Én sem tudnám jobban összefoglalni a film tartalmát mint a www.port.hu-n olvasható:

Balog Mihály szabolcsi cigányember Budapesten dolgozik. Itt éri a hír: fiatal felesége meghalt. Mihály most is másként viselkedik, mint a koportosi cigánytelepiek: szép, gazdag temetést akar az asszonynak. Három napos keserves küszködését nem koronázza siker: a temetés szegényes lesz, a cigányok is, a magyarok is távol maradnak, csak felesége szeretői figyelik messziről a végbúcsút. A fuvaros kifosztja Mihályt, ezért a papnak csak kosárfonással tud fizetni. Az élete kockáztatásával gyűjtött késő őszi vesszőt a telepi cigányok elszedik, miközben Ficsur, vetélytársa majdnem agyonveri...



Ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy az a bizonyos fuvaros egy hétpróbás gazember akire rábízza Mihály, hogy vegye ki a fuvardíjat a pénztárcájából az meg mindet elviszi, így szegény Mihály még a pálinkát sem tudja kifizetni a boltban amit a torra szánt. Természetesen a magyarok, a fuvaros is, tegezik Mihályt mig ő magázza őket. A filmen végig érezzük, hogy "csak" egy cigány temetéséről van szó.
Igen kifejező az amikor a sírásók által a sírba beledobott csikket a pap kiveteti velük. Jiri Menzel játsza nagyon jól bár csak egy epizódszerepről van szó. De hitelesen formálja meg a régi szerető szerepét Bencze Ferenc is mikor megvédi szerelmét a tiszteletlen hangot megütő kocsissal szemben.
A film nagyon hitelesen mutatja be a keletmagyarországi cigányok életét, a temetéshez kötődő szokásokat, a halott mosdatását és öltöztetését. A telitalálat viszont a főszereplő kiválasztása. Rostás Mihály veleszületett tehetséggel formálja meg a felségét tisztességgel
eltemetni akaró férj szerepét. Gyarmathy Lívia ezzel a filmmel is bizonyította. tehetséges nagy művész, méltó az elismerésre.
A filmet 1979-ben mutatták be. Legközelebb ajánlani fogom.

Amikor a film véget ért véletlenül odakeveredtem a film+ csatornára ahol éppen kezdődött egy amerikai horrorfilm Veszett kopó címmel.
Nem szoktam én ilyeneket nézni, de gondoltam ha éppen most kezdődik belenézek. Hát egy darabig megint nem lesz ilyen ingerenciám. :)
Néztem vagy fél órát, ezalatt annyi történt, hogy egy rendőrnek öltözött valaki hol baltával csapott fejbe embereket, hol pedig megfojtotta őket. Mit mondjak, elég egyhangú volt. Egy nagyobb fiatalokból álló társaság volt egy nyaralóban gondolom kitartott a 87 percre.
Gyermekded dolog volt, egy darabig megint elvadultam az amerikai horrorfilmektől.

Szólj hozzá!

Címkék: Filmek

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr825181070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása