HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Műsorváltozás (Pacsirta)

2006.06.14. 20:52 Morgó Medve

Már azt hittem ma nem tudok írni. Délután fűnyírás volt, busszal mentem-jöttem, a kocsim tegnap cserbenhagyott a bolt előtt. Szerencsére az út lejtős a házunkig, hazagurultam. De nem volt kedvem foglalkozni vele, inkább kimentem busszal. Mikor végeztem a fűnyírással az eső is megjött. Elfáradtam. Nem éreztem magamban elég erőt egy rendesebb íráshoz de ez a műsorváltozás itt a kincstárin kiakasztott, úgy éreztem írnom kell.

Mára valami amerikai film volt a műsorujságban, nem tudom mi miatt nem az megy de tény viszont hogy most egy nagyon jó magyar film megy helyette, a Kosztolányi Dezső regényéből készült Pacsirta. A jó filmeket én szoktam ajánlani a levelző listáimon és ezt is szívesen ajánlottam volna. Örültem volna ha sokan megnézik ma este. Hetek óta nem tudtam ajánlani semmit. Végre egy jó film aztán nem tudom ajánlani. :(

Két kiváló színész Tolnay Klári és Páger Antal személyesíti meg a csúnya lánynak, Pacsirtának a szüleit. Ugy gondolom egy szülő számára nincs nagyobb szomorúság és tragédia mint amikor a gyermekük csúnya. A fiúk csak-csak elboldogulnak de a csúnya lányok élete boldogtalan. Pedig belül ők is ugyanolyanok mint minden lány. Ők is ugyanúgy vágynak a szerelemre mint a többi akit jobban eleresztett a természet de nekik nem jut udvarló, kérő. És a szülő csak szenved, ha nem is beszélnek róla tudják, hogy gyermekük boldogtalan. A filmbeli csúnya lány házában a tükrök le vannak takarva, az égők ki vannak csavarva a csillárból, az egész házat átjárja a sötétség, a doh. A "Tudjuk de nem beszélünk róla" mentalitás van de leginkább a boldogtalanság ami minden percüket átjárja, amitől soha nem tudnak szabadulni. Mindenki boldogtalan. És amikor Pacsirta a csúnya lány vidéki rokonokhoz utazik a szülők felfedezik, hogy emberi életet is lehet élni, világos barátságos szobákkal, bográcsgulyással a vendéglőben, színházzal, a kaszinóban társaságban szórakozni. És mindennek vége mikor Pacsirta megáll az ajtóban... :(

Kicsavarják a körtéket a csillárban, letakarják a tükröket és visszazuhannak reménytelenül boldogtalan életükbe. :(

Nagy író volt ez a Kosztolányi Dezső az igaz. Gondoljunk csak az Édes Annára is.

P.S. Tegnap Max Plank-nak írtam a Max Planck Intézetet. Eszemben volt, hogy ellenőrizni kéne de sajnos elfeledkeztem róla. Bocsánat! :)

Szólj hozzá!

Címkék: Filmek

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr285181178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása