Kicsit sok mostanában a társadalmi célú hirdetés. Ezek egy része a gépjárművezetéssel kapcsolatban lát el bennünket jó tanácsokkal, egy másik része egészségünket kívánja megóvni és mindenféle szűrővizsgálatokra való járásra buzdít. Máskor meg véradásra, influenza elleni védőoltásra. Aztán mostanában jelentek meg a dohányzás elleni reklámok, elvétve már megjelentek a az egészségügyi reformok mellett szólók is, valamint a több biztosítós modellel kapcsolatosak is láthatók már reklámok itt-ott. És hol van még a referendum? Aztán K.K. ex táncdalénekesnő buzdít bennünket az elesettek támogatására, csak most éppen másokért szól mint 2 hónappal ezelőtt. Hát kicsit sok na, akárhogy is nézzük.
Pedig én jobban szeretem a klasszikus reklámokat, amik szellemesen buzdítanak bennünket valamely árucikk vagy szolgáltatás megvásárlására. Sajnos valami miatt ezek a reklámok viszonylag hamar lekerülnek a TV képernyőkről. Briliáns reklám volt az a Szerencsejáték-os reklám amikor egy zenekar ment az utcán, és valaki a sor végéről belógott a Lottózóba.
Vagy egy másik amit itthon nem is nagyon láttam csak a Sat1-en valamikor, amikor még nem cserélték le valami bugyuta kereskedelmi csatornára. A sorozat címe valami olyasmi volt, hogy a Világ Legviccesebb Reklámjai és a magyar reklám arról szólt, hogy egy pofa hazamegy nagy éhesen, asszony egy szál se, ráveti magát a hűtőben a legfelső polcon valamire, szépen befalja és egyszercsak tekintete rátéved a konyha asztalon heverő cédulára, melyen felesége üzeni neki, hogy etesse meg a kutyát, a kajája ott van a legfelső polcon. Természetesen valami kutyatáp reklámja volt.
Vagy itt van az amit mostanában látni. Egy férfit és egy nőt látunk a szaunában, a férfi szemmel láthatóan elbóbiskolt egy kicsit és a kamera a nőt emeli ki aki tekintetét szép lassan a férfi ágyéka felé irányítja és szeméből a csodálkozással vegyes elismerés olvasható ki, ugyanakkor azonban a mohóság is. Szinte akaratától független kezének mozdulása, biztosak vagyunk benne, hogy ő ezt a csodát megérinti, sőt megfogja, megragadja. És mikor a feszültség már nem tud tovább fokozódni, amikor a néző egyre izgatottabban várja, hogy megfogja vagy nem fogja, egyszer csak alulról bekúszik a képernyőre egy újság képe, azé az újságé amelyet a férfi tartott a kezében és amelyet a nő is szívesen birtokolna.:)
Hát ezek az igazán jó reklámok. Ilyeneket kellene sokat csinálni és vetíteni. Azt meg hogy inni nem szabad vezetés előtt meg közben már megtanultam a KRESZ tanfolyamon. És nem attól nem fogok egy korty italt legurítani ha úgy adódik, hogy reggelente nyomják az agyamba az ezzel kapcsolatos reklámot.