HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Aláírásgyűjtés

2008.02.06. 16:56 Morgó Medve

Divat az aláírás gyűjtés. Vannak politikai okokból gyűjtők, aztán vannak dohányzást ellenzők, antialkoholisták és újabban olyanok is, akik azt szeretnék ha az autópályákon százhatvan kilométer per órás sebességgel haladhatnának. Igaz, ők azt mondják csak a belső sávban. Értem. Ha kijjebb jönnek leveszik a gázról a lábukat. Hm...

Volt már hasonló kezdeményezés korábban is, akkor az volt a javaslat, hogy autópályán ne legyen sebesség korlátozás. Most lejjebb adták úgy látom, megelégszenek egy kis emeléssel is. Hát annyival is kutya nagyot lehet azért ütközni ha nem jönnek össze a dolgok. És valószínűleg nem csak ők - az aláírók - lennének az áldozatai ezeknek a karamboloknak hanem vétlen autósok is. Hiszen körülöttük azért mégiscsak autók mennek még ha kisebb sebességgel is. Aztán ekkora sebességnél olyan energiák összpontosulnak az autókban, hogy repül ám át a szemközti sávba is. Csak egy icike-picike fizikát szeretnék bevinni morgolódásomba: az az energia amit egy ütközéskor fel kell emészteni elég kis úton és nagyon rövid idő alatt négyzetesen nő a sebességgel. Tehát nem lineárisan, nem egyenes arányosságban áll vele, hanem négyzetesen. Azt szokták mondani a TV reklámban, hogy ha nem vagyunk bekötve ütközéskor olyan mintha a 4. emeletről ugranánk vagy esnénk ki. Most akkor képzeljük mekkora energiát kell felemészteni a karosszériának (meg nekünk) ha az említett sebességgel száguldozunk. De ha nem igazán jól működik a képzelőerőnk nézzünk meg egy képet itt kicsit lentebb. Sokáig válogattam amíg a legszolídabbat ki tudtam választani. Aki nem szereti látni az ilyesmit itt abba is hagyhatja az olvasást mert eléggé összetört autót lehet látni.

Eredetileg 5 kép volt de négyet levettem, azt hiszem elég lesz ez az egy is.

3 komment

Címkék: Morgás

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr165181536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigi 2008.02.06. 18:30:30

Szerintem ezekhez a törésekhez nem is kellett 160-nal menni. Nagyon nem kéne, hogy megemeljék a határt, mert az azt jelentené, hogy a legszolídabbak is mennének 170-180-nal (ha már lehet), és az nem lenne jó senkinek.

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2008.02.06. 18:59:52

Igazad van ezek szolídabb sebességgel történtek. Szerintem max.120 lehet. És léteznek csúszós utak is, eső, akkor nagyon el lehet szállni. Én azt is tudom melyik kocsi mitől került ilyen állapotba és hányan haltak meg a kocsikban. De nem akartam ide betenni. Így is eléggé eltér a szokásos stílusopmtól.

Ismeretlen_26298 2008.02.07. 07:50:11

Még finomítottam a dolgon, levettem 4 képet. Ez is elég.
süti beállítások módosítása