HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Morgolódások

2009.04.08. 17:50 Morgó Medve

Ki a fasza gyerek?

Múlt héten vasárnap szórakozottan nézegetem a TV műsorokat. Egyszer csak megakad a szemem az egyik kereskedelmi televízió kora esti filmjének címén: "Ki a fasza gyerek?" Mit tagadjam, kicsit mellbe vágott a dolog. Azért nem gondoltam volna, hogy idáig eljuthatunk. Hát ennyire lent vagyunk már? Már egy film címében is előfordulhat ez az obszcén kifejezés? És így a nyomtatott sajtóban is? Mint a példa mutatja, igen. És az a gyanúm, hogy  nagyon nem is röstelli magát miatta senki. Sem az, aki az eredeti angol címet - The man - így fordította, sem az aki jóvá hagyta. A műsor újságok szerkesztőit nem hibáztatom. Ők azt írják be amit készen kapnak. Ha ez a film címe akkor ezt.  De én azt mondom, ha a fiatalság ezt így látja leírva akkor innentől kezdve ez nem csúnya szó, ezt nyugodtan használhatja társaságban is, hiszen ha egy film címének lehet adni akkor miért ne hangozhatna el társaságban is. Vagy például magyar irodalom vagy filozófia vizsgán is. Hiszen innentől polgárjogot nyert a kifejezés, - kis túlzással - bevonult a szalonképes kifejezések közé. A fiatalok is megszokták, hogy a káromkodás és a csúnya beszéd egyre inkább része a mindennapi beszédnek, de semmiképpen nem az írott sajtónak vagy az elektronikus médiának. Hát ennek vége. Ezzel a faszagyerekkel lavinát is elindíthatunk: mások erre való hivatkozással fogják leírni. És jó lesz az nekünk?

Potemix     

Nézem a reklámot, a pasi alszik, mellette meg rikácsol egy nő, de akárhogy erőlködöm nem értem, hogy mit mond. Nem mintha túl lényeges lenne de akárhogy figyelek, nem értem. Ugyan, mondja már meg nekem valaki, mit is rikácsol ez a nő?

Kukázók

Biztos vagyok benne, hogy a kukázók utálják egymást. Nem tudom miért de biztos így van. Különben miért csinálnák, hogy én kiteszek valami élelmiszert a kuka tetejére aztán jön az első kukázó, megnézi, nem tetszik neki, beledobja a kukába, bele a mocsokba. Nem visszateszi a tetejére, hátha másnak jó lenne még, nem. Ő beledobja ahol vagy végképp eltűnik a kuka mélyén, vagy olyan mocskos lesz hogy már az sem viszi el akinek éppenséggel megfelelne. Nem először írok erről, de most nagyon friss a tapasztalat. Úgy látom, hogy sajnos a helyzet változatlan.:(

 

Közhely

Mikor Bacsó Péter meghalt, a hírekben megemlítették, hogy "A tanú" című filmjét 10 évig tartották dobozban mégis ismerte az egész ország. Hát ez az ami nem igaz. Jól hangzik, de nem igaz. Én sem ismertem, pedig elég tájékozottnak éreztem magam. Az előtt egy-két évvel hallottam róla mielőtt viszonylag zárt körben megnézhettük. Annyira nem volt megnézhető, hogy viszonylag jó kapcsolatban voltam Menczel Jánossal a TV Híradó egyik szerkesztőjével és egyszer meghívtam vetítse le nekünk azt a filmjét amivel Miskolcon a Filmfesztiválon díjat nyert. Lejöttek a feleségével, mi fiatalok megnéztük - én már akkor néhány éve tanársegéd lehettem - elbeszélgettünk róla, majd előálltam a kérésünkkel: hogy tudnánk megnézni ezt a híres nevezetes "Tanú"-t? Hát azt nem lehet gyerekek - mondta - azt még a TV-ben is szigorúan válogatott publikum előtt vetítették le. Annyira, hogy - ha jól emlékszem - még ő sem került bele a csapatba. Hát megértettük, hogy akkor mi ezt nem fogjuk látni. Aztán nem sokkal később volt itt Miskolcon egy KISZ-tábor. Záró eseményként levetítették az I-es előadóban. Én mellesleg a bányász kar sportfelelőseként voltam érintett ebben a KISZ-ben.:) Természetesen nagy élmény volt, azóta is a legjobb magyar filmnek tartom. Pedig van nagyon sok jó magyar filmünk. 

Vízórás csalás

Hallagtom a riportműsort a rádióban. Az egyik riport arról szól, hogy hirdeti magát egy pofa, hogy ő úgy meg tudja buherálni a vízórát, hogy az kevesebbet mutat mint a tényleges fogyasztás. És ha én megrendelem valamennyiért megcsinálja, én meg lophatom nyugodtan a vizet. Ez olyan mint az áramlopás. Arra valami miatt jobban ugranak az áramszolgáltatók, ez a vízóra dolog pitiáner ügynek tűnik ezek szerint, ha hirdetni is lehet. Nem is volt nagyon ideges a riportalany, végülis igaza van. Mitől is lett volna az? Nem a rendőrség, nem is az ügyészség csöngetett nála hanem csak egy riporter a Kossuth Rádiótól. Azt hiszem a jognak van még itt lehetősége a fejlődésre. Ha ez nem bűncselekmény akkor mi az?

5 komment

Címkék: Morgás

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr805181748

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_14594 2009.04.08. 18:58:49

Szerintem nem "kukások", hanem "kukázók" :-). Legalábbis remélem, hogy a kukások nem szoktak kukázni.

Ismeretlen_26298 2009.04.08. 19:10:46

Igazad van, már ki is javítottam::) Köszönöm.:)

vajgerpeti 2009.04.08. 20:25:45

Szia Öreg Morgómedve! Amikor a nagy SZU-ban jártunk- és Te is öreg morgómedve- volt egy szólás:malagyec. Ez pontosan azt jelentette amit a címben leírt .... fordítását jelentette. Ez főleg akkor hangzott el amikor a tósztokon beöntöttünk 100 gramm vodkát egy hajtásra. Fiatal olvasóim felvilágosítására ez azt jelentette hogy egy decit, illetve egy újjnyit: szpalcsikom, amit a mutatóujjunkkal mértünk a pohárban, ujjunkat függőlegesen tartva. Ezt az alkalmat megragadva elköszönök mindenkitől akik ezt a blogot olvassák, és olvasni fogják. Egy hónap múlva lejár a mandátumom az egyetemen, és 40 év oktatási gálya után elhagyom az egyetemet. Búcsúzóul felfedem inkognitómat: Vajger Péter apai nagyapám volt, aki 37 évet húzott le földalatti munkán Tatabányán a XII-es aknában, majd utána 8 évet a lámpakamrában. 1937-ben magyarosította a nevét Völgyes-re. Jó Szerencsét: Völgyes Lajos már majdnem nyugdíjas adjunktus, Miskolci Egyetem, Vegyipari Gépek Tanszék

Ismeretlen_89040 2009.04.09. 11:20:30

Ezek a címfordítások rettenetesek tudnak lenni.Anno sikerült kiderítenem,hogy azért,hogy a magyar publikum számára többet mondjon a cím.Úgyhogy állítólag nekünk a Ki a fasza gyerek sokat kell,hogy jelentsen...:-(Nahiszen!:-( Bacsónak a Tanú c. filmje tényleg csúcs,egy remekmű.De én meg azt nem értem annyira,hogy ha valaki csinál egy remekművet,akkor neki már minden műve remekmű lesz?...Ugyanis megnéztem a Majdnem szűz c. filmet,s azt kell mondjam,hogy régen láttam ennyire rossz filmet.Komolyan.Vontatott és mesterkélt volt.Szerintem az embereknek nem ez alapján kellene rá emlékezni... Völgyes Lajos adjunktus úr pedig ne köszönjön el,nézzen be ide nyugdíjazása után is sűrűn,ha lehet:-)

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2009.04.09. 13:23:07

Kedves Lajosom! Igaza van Snowqueen-nek, hová köszöngetsz Te el? Bárhol is leszel, Internet lesz, remélhetőleg mi is itt leszünk, úgyhogy csak ne nagyon köszönj Te el! Igaz az inkognitódat feladtad, de énrólam is tudja már mindenki, hogy ki vagyok.:) Még annyit elárulok magunkról, hogy már Esztergom-Kenyérmezőn is együtt jártunk technikumba, igaz Te 3 évvel feljebb. A malagyec (mi csak malackának mondtuk) értelmét tekintve tényleg lehet az amit Te írsz, erősen szabad fordításban, de azért az irodalmi kifejezés. Ez a fasza gyerek még nem. Látod Kedves Snowqueen mennyire különbözőek lehetnek az ízlések. Míg a Tanú ügyében azonos véleményen vagyunk itt ennél az általad említett filmnél nem, ugyanis nekem tetszett. Voltak gyenge pillanatai (mikor túlságosan lelkesen csinálta ezt a rosszlánykodást, szinte élvezte, meg Ronaldó milyen nyusziként tűrte, hogy beszórja festékkel mintha azt a súlyzót nem lehetett volna eldobni és szétlapítani Borókát, meg tudták hol lakik mégsem mentek vissza érte stb.) de ezért nekem összességében tetszett. De hát nem vagyunk egyformák.:) Köszönöm a hozzászólásaitokat. :)
süti beállítások módosítása