HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Szalontüdő

2010.03.22. 19:32 Morgó Medve

Ma kaptam egy olyan továbbküldős valamit amit nem is tudom hogy neveznek igazán. Internet nélkül ez sem volna, de mivel van, így aztán vannak ezek a továbbküldős vidámságok is. Ami természetesen nem a legjobb elnevezés, mivel nem csak vidámságok keringenek az Interneten, de mivel jelentős számban fordulnak elő vidám videoklipek és képsorozatok én ezeket egyszerűen csak vidámságoknak nevezem.

Tehát ma este kaptam egyet, aminek az volt a címe, hogy Szalontüdő és állítólag Nagy Bandó András - saját élménye alapján - írta. Biztos így van. Erről - Virág elvtárssal szólva - nem nyitunk vitát. A lényeg, hogy évtizedekkel ezelőtt az ÉS-ben olvastam egy novellát amely arról szólt, hogy egy pofa egy önkiszolgáló étteremben (én a Móricz Zsigmond körtéren lévőre emlékszem) kért egy gulyást, aztán valami miatt egy pillanatra otthagyta az asztalon és mire visszajött már egy hajléktalan kanalazta az ő gulyását. Mert én gulyásra emlékszem. Nem mesélem el a történetet, főleg nem a csattanót, de azt elmondom, hogy rám olyan mély benyomást tett ez az írás, hogy az évek során sok helyen és sokszor elmeséltem. Ha keresnem kellett volna nem tudom hogy kezdtem volna hozzá. Tudtam, olyan ez mint tű a szénakazalban. Meg sem kíséreltem megtalálni, pedig szerettem volna újra elolvasni. Hát ma este ha el nem is tudtam olvasni de a történetet megnézhettem dramatizálva, mégpedig egy nagyon jó feldolgozásban, kiváló szereplőkkel. Javaslom olvasóimnak szánjanak rá pár percet és nézzék meg. Mindössze 7 perc.Szerintem nem fogják megbánni:

https://www.youtube.com/watch?v=C7AKPYyc08A

9 komment

Címkék: Vidámság

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr975181900

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ferko 2010.03.22. 21:51:08

Én egyetemistával ismerem a dolgot (az üzletember szerepében). Mindenesetre zseniális egy kisfilm az biztos. Itt az eredeti, novella lejjebb... http://www.humanitas.hu/23_12/12.htm Nagy Bandó egy időben hajléktalanoknak segített, látogatta őket, nagyon keményen belemászott a karitativitásba. a jelen helyzetet nem tudom.

Ismeretlen_39292 2010.03.23. 18:47:58

Szerintem, fantasztikus a színészek kiválogatása és játéka! Nagyon jó a történet. Bár, mintha én is olvastam volna régebben. :-)) Az a málnaszörp! :D

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2010.03.23. 21:09:48

Köszönöm az eredeti novellát. Én is emlékszem arra amikor a hajléktalanokat gyámolította. Úgy tudom most egymás után írja a könyveket. Tyche, én is gondolkodtam azon mit isznak ezek, a málnaszörp nem illett a képbe, úgy döntöttem, hogy fröccsöt isznak. :)A film valóban kiváló.:)

Tőr a Szívbe 2010.03.23. 23:32:43

Azt hiszem én is linkeltem már Tanár Úrnak ezt a rövidfilmet. Soha nem ennék "ilyet", viszont hihetetlen étvágyam támad, amikor csak látom, a szódával meg szerintem tökéletesen illik ehhez a szocreál hangulathoz, kicsit Bambis a színe miatt:D

Klári 2010.03.24. 22:05:50

Fantasztikus volt a film!!!!!! Nagy Bandó mostanság könyvkiadással foglalkozik, a lánya mesekönyvét jelentette meg legutóbb. Biztosan rövidebb az átfutási idő így és az ünnepi köny7re ismét ott lesz a téren!

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2010.03.25. 20:40:35

A linkre sajnos nem emlékszem de biztos így van. Ezek szerint elfelejthettem megnézni. Igazán sajnálom mert tényleg imádom ezt az írást. Klári, szerintem ő is írogat nem csak a lánya. A film tényleg fantasztikusan jó.:)

Ismeretlen_39292 2010.03.27. 18:08:33

Vörös fröccs? Érdekes, felénk olyat nem isznak az emberek. Van fröccs, meg vörösbor simán, vagy kólával. A slussz kulcs miatt is kizártam ezt a lehetőséget, de biztos igazad van.

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2010.03.28. 08:29:37

Nekem is gyanús a dolog. Úgy emlékszem valami vörös dolgot csapoltak a pohárba. Ez lehetett málnaszörp is meg fröccs is. A slusszkulcs miatt málna, viszont az meg nem igazán életszerű, hogy itt annyi málnát megisznak, hogy érdemes rá egy ilyen "málnagépet" üzemeltetni. :)) Mindenesetre barbár dolog a bort meg a szódát így keverni, már csak azért is mert a fröccsnek sok fajtája van. Pl. kisfröccs, nagyfröccs, házmester stb. A mi falunkban a kocsmában a málnaszörpöt is úgy csinálták, hogy egy stampedlivel kimérték a málnát beleöntötték a pohárba és felhígították szódavízzel. Én szeretem a fröccsöt vörösborból. Néha nagyon megadom a módját, bikavérből csinálom. :)

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2010.03.28. 08:36:47

Megnéztem még egyszer. Fröccs az. Mindenki azt issza. Itt a málnaszörp tényleg nem hihető. :)
süti beállítások módosítása