HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Pálpusztai hegyek

2010.04.10. 20:10 Morgó Medve

Már a múltkor is akartam pálpusztait venni a Tescóban, de hiába nézegettem fél óráig a sajtos polcokat nem találtam. Tegnap aztán a Metróban egyszercsak ott voltak előttem. Nem is kerestem. Bár fel volt írva, de még nem jutottam el a listán odáig. Nagyon jól nézett ki, semmi deformáció, szép fényes papír, na szóval igencsak kínáltatta magát. Bele is markoltam a dobozba és számolatlanul raktam a kocsiba. A pénztárnál volt időm számolgatni, megszámoltam: 7 darabot vettem. Meg sem fordult a fejemben, hogy befürödhetek vele, hiszen a múltkor nagyon ízlett.

Aztán tegnap délután eljött a pillanat, felbontottam egyet. Bár megfogadtam, hogy evés előtt pálpusztait nem szagolunk, én megszagoltam. Hát jóformán az égvilágon semmi illata nem volt. Nem hogy kellemetlen, netán büdös! Nem! Ennek kérem még sajt szaga  is csak mérsékelten volt. Egy ementálinak kétszer intenzívebb illata van, ennek meg jóformán semmi. Nem értem én ezt a dolgot. Világosan emlékszem, hogy néhány éve én már hazahoztam egy pálpusztait. Aztán megszagoltam és undorodva kidobtam. Pedig nem akármiket megettem én már az életem során, de erről rögtön el tudtam dönteni, hogy én ezt nem fogom megenni. És már repült is a szemetesbe. Sőt  - bár még csak félig telt meg - rögtön le is ballagtam vele a kukához. Erre fel ennek meg itt még normális sajt szaga is alig van. Na mindegy már - gondoltam - és jóízűen beburkoltam egy darabka húsvéti sonkamaradékkal valamint egy kevéske kenyérrel. Aztán ezzel letudtam az ebédet is meg a vacsorát is. De azért nem értettem, ma sem értem a dolgot. Még sokáig szagolgattam a papírt, de változatlanul nem éreztem semmit. Illetve valamit nagyon halványan. De a végén már az égvilágon semmit. Közben megszáradt teljesen, leveregettem róla a megszáradt részeket és eldöntöttem, hogy beszkennelem és felrakom ide, a hozzáértők talán segítenek megfejteni a rejtélyt, hogy miért is nem büdös manapság a pálpusztai?

A dolog megtörtént, a papíron jól látszik, hogy a Brevico Kft. gyártotta Gödöllőn és április 19-ig fogyasztható. Lehet, hogy az a baj, hogy túl friss? Meglehet. Úgy gondolom egy párat elteszek néhány hétig érlelődni. Aztán majd beszámolok.:)

10 komment

Címkék: Evés-ivás

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr565181907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RolloJuve 2010.04.10. 21:38:45

Ezek szerint Tanár Úr sem a győzelemért, hanem magáért a harcért harcol. :D Nekem nagyon úgy néz ki, hogy itt egyáltalán nem a sajt a lényeg, hanem a büdös.

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2010.04.11. 10:18:11

Igaza van, a sajt itt már nem is érdekes, itt már valóban ifjúkorom büdöséért folyik a harc. :) Addig küzdök amíg meg nem találom. Kész vagyok boltok százait átkutatni, lopva papírokat megbontogatni és sajtokat szaglászni magában a boltokban, ha nem elég büdös papírokat óvatosan visszahajtogatni, itthon különféle technológiákat kidolgozni, hogy végre büdösnek találjam megint. :)) Lehet, hogy ehhez pálpusztaik százait kell megkóstolnom de itt már tényleg harc folyik és én kész vagyok a harcra. :)))

Samu 2010.04.11. 16:30:08

Gyerekkoromban sokszor vettünk. Frissen nagyon finom volt. Egyszer azután volt egy rossz élményünk vele, attól kezdve nem vettünk pálpusztait. Így azután most már évtizedek óta nem ettem.

Ismeretlen_26298 2010.04.12. 09:55:25

Hát egy rossz élmény tényleg évtizedekre szólhat. Én a töltött csirkével vagyok így. Még beteg is tudok lenni tőle, pedig már 43 éve, hogy beteg voltam tőle.

Ismeretlen_5026 2010.04.13. 21:44:11

Engem a "rúzsflórával érlelt" kifejezés ragadott meg, de utánanéztem és kiderült, hogy a rúzsflóra egy baktériumtenyészet és csak a magyar neve hangzik ilyen hülyén. :)))

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2010.04.14. 22:47:28

Az engem is megragadott, be is indult a fantáziám::)))

Ismeretlen_39292 2010.04.20. 12:36:09

Én azért nem vagyok annyira lelkes, hogy nincs szaga. Manapság, mikor már úgy is készítenek sajtot, hogy az sem tejet, sem sajtot, sem bármilyen tejterméket nem lát és még forgalomba is hozható, akkor bármi is állhat a háttérben.Ugyanakkor, megjelentek a piacon más, különböző camembert típusú sajtok is, nagyon kedvező áron. Valami turpisság, valami új technológia is állhat a hátterében, akár.

beckzsu · http://beck.blog.hu 2010.04.22. 14:40:29

Most írta valaki: http://ikkyugasztrokalandjai.blogspot.com/2010/04/palpusztai-vs-romadur.html

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2010.04.22. 16:21:14

Lehet, hogy igazad van. Mindenesetre ma megettem még egyet, 20-án járt le, tehát 2 nappal vagyunk túl a fogyaszthatóság határidején és éppen csak egy picit változott az illata de ez még természetesen nem az amit keresek.:) Lehet, hogy tényleg "megpiszkálták"?

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2010.04.22. 16:27:55

Megnéztem a linket amit ajánlottál, nagyon tanulságos volt. :) A blog írója ugyanabban a cipőben jár mint én, a régi, büdös pálpusztait keresi. Köszönöm, hogy felhívtad rá a figyelmemet, azt hiszem valamelyik hét végére érlelek magamnak egy-két darabot.:) Amikor nem megyek sehová... :)))
süti beállítások módosítása