HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Kreditrendszer

2011.06.04. 06:13 Morgó Medve

Tegnap volt a vizsgaidőszak fele, pontosabban hétfőn van az utolsó nap amikor aláírást lehet pótolni valamint meg lehet szerezni a gyakorlati jegyeket. Mivel én már hétfőn nem szándékoztam ezzel foglalkozni, nekem tényleg tegnap volt az utolsó nap. Tehát tegnap volt az utolsó alkalom, voltak is elegen (harmincan) akik megragadták ezt a lehetőséget.

Reggel megírták a dolgozatokat, én elvonultam kijavítani és azóta nem igazán érzem jól magam. Ugyanis ilyen rossz eredményekkel mint ebben a vizsgaidőszakban még soha nem találkoztam. De valami hasonlót érzek a vizsgaidőszak kezdetétől fogva, csak tegnap kicsit ráerősített az, hogy tudom kik azok akik nem teljesítették a félévet, kik azok akiknek még egyszer fel kell venniük a tárgyat. És tudom, hogy milyen kevés kellett volna ahhoz, hogy jó néhányan ne itt tartsanak.

Sokadszorra állapítom meg szomorúan, hogy a felsőoktatás ezer sebből vérzik. Sok szegmense van ennek a dolognak, egy részének tanúja lehetett a közvélemény is, amikor elindult valami a felsőoktatás átszervezésében, aztán nem lett belőle semmi, eltették a dolgot későbbre. Talán jobb is, mert az a koncepció amivel előálltak valóban kissé kiforratlanak tűnt. A jóakarat mindenképpen látszott, sok elemét támogattam volna én is, de ma már sok tényezővel kell számolnia aki változásokat akar, aztán sokszor emiatt nem is lesz belőle semmi.

Támogattam volna például a szigorításokat. Tudom, a kreditrendszert nem lehet eltörölni, pedig ez a kreditrendszer sok mindenben bűnös. Elhiszem én, hogy azok akik kitalálták jót akartak. Amikor bevezették mi is úgy láttuk, hogy de jó lesz, a hallgatók saját maguknak fogják kiválasztani, hogy mit tanulhatnak. Hangyaszorgalommal csipegetik majd a tudományokat, kiváló szakemberek lesznek miközben - élve a lehetőséggel - nemzetközi és külkereskedelmi jogot meg  germanisztikát tanulnak még a mérnökhallgatók is, mert világéletükben ezek a dolgok érdekelték őket. Vagy csak úgy gondolják ezek kellenek ahhoz, hogy jó mérnökök legyenek.

Az elv tehát kitűnő, csak a megvalósítás kicsit más. A valóság bizony az, hogy a hallgatók nemigen élnek ezekkel a lehetőségekkel, és nem is élik meg túlzottan tragikusan ha egy tárgyat nem sikerül lezárniuk. Hiszen az égvilágon semmi komolyabb dolog nem történik, majd felveszik a tárgyat a következő évben és a dolog tényleg így is működik. Igaz a kreditpontok gyűjtése lassabban halad mint kellene, a végzés ideje kitolódik, de ez ezzel jár. És a hallgatók kezdenek egyre kevesebbet tanulni. Félve írom le, de azt hiszem az oktatók meg kezdenek kevesebbet követelni. Nemrégiben az egyik híres egyetem híres professzora azt a címet adta írásának, hogy a diák nem tanul, az oktató nem követel. Bizonyára sarkítva van a dolog de ha leírta bizonyára lehet benne valami.

Úgy gondolom nem lett volna szabad áttérni a kreditrendszerre. Vagy ha már a világ ilyen, akkor be kellett volna építeni korlátokat. Mint ahogy kezdetben voltak is, aztán valahogy ledőltek ezek a korlátok és ma már semmi sem akadályozza meg a hallgatókat abban, hogy jól elhúzhassák a képzés idejét. Nem akarják ők elhúzni, de a hallgató is ember, a kisebb ellenállás irányába mozdul el. Ha nincs rászorítva a kemény munkára akkor bizony nem tanulnak annyit. Bármilyen meglepő, azért hogy itt tartunk nem is őket hibáztatom. Az ember olyan, hogy alkalmazkodik a körülményekhez. Megnézi a határokat és addig terjeszkedik. Ha ezek a határok tágak akkor a viselkedése is ehhez fog alkalmazkodni.

És akkor visszatérek a tagnapi napomra. Tegnap volt az utolsó lehetőség arra, hogy valaki a félév végi aláírást vagy a gyakorlati jegyet megszerezze, mégis sokan meglehetősen kevés tudással érkeztek. Nem is sikerült nekik. Amit én is sajnálok. Mindig azt hallottam, hogy az újságírók korán halnak, mert a sok rossz hír amit közvetítenek annyi stresszt okoz nekik, hogy a lelki megterhelés a korai halálhoz is vezethet. Ilyen alapon a tanároknak is korán kellene halniuk mert így vizsgaidőszak táján nekünk is nehéz döntéseket kell meghoznunk. Téved aki azt hiszi nekünk mindegy milyen jegyet adunk. Nem így van. Én sem érzem jól magam, ha egy hallgatónak második alkalommal is elégtelent tudok csak adni. Főleg ha tudom, emiatt még egy félévet kell járnia. Még nagyobb lenne ez a felelősség ha megvalósulna az amiről szó volt a napokban, hogy vissza kell térítenie annak a tandíjat aki nem fejezi be az egyetemet vagy főiskolát. Bár gondolom erre nem fog sor kerülni. És hogy mi lenne jó a kreditrendszer helyett? Az ahogy mi tanultunk. Minden félévben előírt tantárgyak, első alkalommal kötelező vizsgaidőpontokkal, korlátozott ismétlési lehetőségekkel és ha valaki ezeket túllépi máshol keresi a boldogulást nem az egyetemeken és főiskolákon. Ennyi. Tudom kicsit poroszosan hangzik de célravezető lenne. Jobban mint az ami most van.

 

17 komment

Címkék: Egyetem

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr75182090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_14594 2011.06.04. 14:43:52

Szerintem nem igaz, hogy "nem akarják ők elhúzni". Dehogynem akarják. Aki nem akarja, az nem húzza el. Engem nem akadályozott volna meg semmiféle kreditrendszer abban, hogy 5 év alatt végezzem el az egyetemet, mert ezt vártam el magamtól. Ma már nem is úgy mennek egyetemre, hogy 5 év. Mert sokkal kényelmesebb egyetemre járni, mint dolgozni, nem? Különösen, ha van, aki eltartson. Szerintem azok, akik kénytelenek már az egyetem mellett dolgozni, igyekeznek hamarabb elvégezni. Szóval benne van azért ebben jócskán a diákok hibája is, nemcsak a rendszeré. Egyébként abban egyetértek, hogy a kredit rendszer így nem jó.

Ferko 2011.06.04. 23:06:49

Miert ne lenne iskolas? Kap diakigazolvanyt, kap kedvezmenyeket, nem kell TB-t fizetnie. Egyetemistanak kenyelmesebb lenni, de ha dolgozik az illeto akkor meginkabb...

Morgomedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2011.06.05. 16:48:17

Persze nem kétséges, hogy ha valaki időben el akarja végezni tehet érte. Elég csak tanulni és a mintatanterv alapján haladni. Úgy gondolom az lehet, hogy megjönnek a középiskolából aztán megismerve a viszonyokat rájönnek, hogy egész jó dolog ez az egyetem, és szép komótosan, kerülve a felesleges izgalmakat és megerőltető tanulást haladnak előre. Szerintem egyszerűen nem eléggé érettek még ehhez a fene nagy szabadsághoz. Egyébként nem azért mondom, hogy ha én most annyit követelnék mint tőlem követeltek annak idején itt még kettes sem lenne, nem hogy annál jobb. Egy rádióriportban az egyik kollégám mondta - egy intézetben vagyunk, akadémikus - hogy ma 2 jeggyel ad jobbat mint régebben adott volna. Gondolom a régebben a kreditrendszer előtti időkre vonatkozhatott. Egy biztos ezzel a felsőoktatással sürgősen kellene valamit kezdeni mert ez ami most megy tragikus.

Barnák Ildikó 2011.06.05. 22:11:53

Egyetértek Tanár úrral. Sajnos nagyon lecsökkent a színvonal. Ha régi rendszerben kellett volna felvételiznem az egyetemre,azt tudom hogy én sem kerültem volna be. Véleményem szerint tudatosan teszik tönkre az oktatási rendszert. Tudatosan butítják az embereket. Mikor kitalálták,hogy első 4 osztályban nem lehet a gyerekeket megbuktatni,ott tartottunk,hogy voltak akik ötödikesként írni-olvasni nem tudtak. Ez véleményem szerint semmire sem volt jó,csak arra,hogy butítsanak. Ugyan is az okos embert nehéz befolyásolni,nehéz irányítani. Sajnálom,hogy az egyetem színvonalát is lecsökkentették. Mostanság akárki bejuthat és be is jut,mert manapság divattá is vált,meg szerintem azért is tették elérhetőbbé az egyetemre jutást mert nincs elegendő munkahely. És addig se akar munkát keresni a fiatal leérettségizett diák,míg egyetemre jár. Ha meg még is,akkor diákmunkát vállal ami szintén nagyon jó,mert sok támogatást fel tudnak venni a diákok után. S sajnos én is sokszor azt érzem,hogy nem vagyok méltó az egyetemre,nem vagyok elég okos,elég szorgalmas. Viszont tudom,hogy van bennem kitartás és lehet hogy soha nem válok majd igazi mérnökké,de érdekel ez a szakma amit most tanulok.

Iomeku · http://iomeku.weboldala.net 2011.06.05. 22:29:25

Sajnos ahogy az emberek fejlődése is a környezete függvénye, minden erőfeszítés és önálló akarat mellett. Így mennek ezek a rendszerek is mivel ilyen emberek találják ki, saját meggondolásukból. Morálisan visszafejlődnek az emberek, a technikai kütyük amennyire segítenek annyira el is szigeteli kegymástól az embereket mert nem feltétlen szükséges a közvetlen kapcsolattartás manapság. Eszerint alakul a gondolkozás, az egymáshoz való hozzáállás. Aztán a területi gondok rossz munkalehetőségek. A kereset eloszlik a tényleges és a virtuális életünk közt. Mint ha csak két éltet kéne eltartani egy fizetésből (már akinek van ugye). Végtelen a sora az azonnali szórakoztató időtöltő lehetőségeknek. Nem szükséges többé elméleti vagy fizikai időöltést csinálnunk unalom ellen. Így mind a tanulás és a önfejlesztés ideje is visszaszorul. Kevés időt töltünk elméleti kérdések tanulmányozásával vagy kétkezi technika és gyakorlás segítségével. Bár az is igaz hogy közbe nagyon is elősegíti, de csak azoknak kakik tényleg komolyan érdeklődnek a területek iránt. A többi embernek aki csak meg akar lenni valahogy az életébe ez hátrány. Akiknek csak az a fő, hogy minél kevesebb munkáért minél több pénzt szerezzen be, hogy meglegyen ami kell. Ezért is lesznek boldogtalanok is mert az emberek többsége nem azt csinálja amit szeretne vagy amihez tényleg ért. Tanulni is így mennek az emberek és az már rég rossz ha már magát a kezdetet is elszúrjuk. Vagy az hogy hiába értene az ember bizonyos dolgokhoz nehéz és nagyon magasan kell kiemelkedni mert mostanság nagyon kevés embert ismerek aki valaha is akarna kétkezi munkát végezni márpedig azt is kell ha tetszik ha nem. Az egyszerű emberek is már komoly vezetői meg komoly tudást ismeretet és készséget igénylő munkákra hajtanak foggal és körömmel pedig jól tudják, hogy nem alkalmasak rá. De mivel látják, hogy megfelelő ügyeskedéssel már már kontárként is meg lehet maradni bizonyos helyeken, erre kaparnak nagyon sokan. Vagy megközelíthetem úgy is, hogy sok helyen az idősebbek féltik a munkájukat és megtesznek mindent hogy náluknál hozzáérőbb emberek ne lehessenek a környezetükben, hogy meg maradhasson a posztjuk és el lehetítlenítik a hozzáértők helyükre kerülését. Mind emellé jöttek a jóindulatú, de végeredményben teljesen ellentétes hatást ok támogatások. Például, hogy Egy évben egyszer a Cég első 3 hónapos munkavállaló után kap támogatást. felveszik 3 hónap letelik elhajtják. És a következő évig amikor újra vehetnek fel utána támogatást nem foglalkoznak vele. Egy évre 3 havi fizetés...taps. Aztán a diákmunkák ami említve lett persze legalacsonyabb tudtommal erre jár a legtöbb támogatás de a cégeké ugye nem azoké akik dolgoznak. Ráadásul a Diákmunka munkatapasztalat szempontjából nem létezik mintha nem is csinált volna soha semmit az ember és ezzel nem lehet odamenni hogy van X év munkatapasztalat. Hiába van ténylegesen nem nézik annak. A bérmunkán se nézik semmibe márpedig a bérmunka is így megy kevesebb fizetés ugyanarra a munkára és ezt se számítják ténylegesen munkatapasztalatnak csak nagyon ritkán veszik figyelembe. Márpedig legtöbb cég már csak így vesz fel embert és esetleg ha tényleg kell nekik az ember később átveszik és onnantól kezdődhet az egész. Ilyen körülmények mellett igen csak csekély az inspiráció. Ha nincs inspiráció miért is akarna az ember bármit is. Én ezért úgy gondolom végeredményben a morális széthullás a fő oka. Mert ha morálisan jól mennének a dolgok, lennének célok, és tényleg ellehetne egyszerű igyekezettel és odaadással érni mindig egy újabb kis lépcsőfokot és nem kéne éveken vagy egy életen át egy helyben maradni akarna az ember jobb vagy több lenni. Akarna tényleg többet és jobban tudni valamit megtanulni elsajátítani mert tudná, hogy lesz haszna és hasznosítani fogja. És csak tőle függ. De nem így van. Csak ritkán történik így és ahhoz is kell más tényező is ma. Na de eléggé elkalandoztam úgy , hogy inkább összegzem, hogy mit is akartam ezzel mondani. ~ Cél kell ~ Lehetőség ahhoz hogy elérhesse az ember a céljait ( Nem ígérgetések kiskapuzások, vagy az, hogy mindehhez valakivel ki kelljen szúrni és csak más kárára lehessen előrelépni ) ~ Akarni kell és csinálni tanulni amit meg kell és gyakorolni és fejleszteni ( A fejlesztést magunknak kell kifejleszteni nem másokat követni ez a lényege ) ~ Ha megvan minden alap csinálni újra és újra minden alkalommal törekedni, hogy minél jobban csináljuk Szeretném azt hinni, hogy ez lehetséges és nem holmi szép régmúltbéli ábrándos norma legyen amit Töriórán egy 45 perces anyagban fognak leadni.

KLÁRI 2011.06.06. 13:56:07

Nagyon jó olvasni a kommenteket!Szívem szerint elküldeném a "szagértőknek" is! Én sajnos a rossz oldalát éltem meg a kredit bevezetésének! A fiam is - anno - ebbe futott bele, nincs is diplomája! Most 13 év elteltével egy szakközépiskolás fiúval harcolok!Elég 2 napot készülni a a föci írásbelire és a 24 emberből ő lett a "befutó"!!!Már most görcsben van a gyomrom... 7 nap múlva szóbeli!!! Itt valóban tudatos butítás zajlik, sok-sok buta embert lehet terelni, igába hajtani! Mi lesz az unokáimmal???????????

Ismeretlen_179056 2011.06.06. 17:58:28

Nem nagyon értek egyet ezzel a bejegyzéssel. Először is nem értem, mi az, hogy nincsenek korlátozások? De vannak, egy tárgyat csak háromszor lehet felvenni, és négy darab jegyszerzési lehetőség van. Én speciel terv szerint haladok a tárgyaimmal, és minden vágyam három év alatt megszerezni a BA-s diplomát. Nem tudom, milyen szigorúak voltak a követelmények bologna előtt, hiszen akkor még nem voltam egyetemista, azt tudom csak, hogy milyen most. És a kreditrendszerről nekem sincsenek túl pozitív tapasztalataim, egyrészt elviekben a tantervben foglalt tanulmányi követelmények teljesítésére fordítandó munkamennyiség mérőszámát jelöli - de ennek ellenkezőjét tapasztalom minden vizsgaidőszakban: a 2 kredites tárgyakból húznak meg előszeretettel vizsgákon, a 4-5 kredites gyakorlat kisujjból megvan. Másrészt nem vehetünk fel csak úgy akármilyen tárgyat akármilyen karon akármennyi kreditért, mert van egy plafonja a felvehető kreditek mennyiségének, amin felül már fizetni kell. És aki államilag támogatott helyen van, az nyilván szeretné fizetés nélkül megúszni az egyetemet. Szóval összességében az a tapasztalatom, hogy az idősebbek, akiknek már a segge alatt van az élet, pályára álltak stb, azok könnyen beszélnek, hogy itt kell szigorítani, ott kell megnyesni, de én sok kortársammal együtt azért még szeretnék lediplomázni békességben.

kokkolit 2011.06.06. 18:50:34

@ makkancsmacska ME-MFK -n ha jól emlékszem korlátlan tárgyfelvétel van, de csak 11 vizsgázási lehetőség (ebben benne van a dékáni és rektori engedély is), ahány ház, annyi... Bár én nem tanultam a régi rendszerben, de egyetértek Tanár úrral, legalábbis a szigor részével. Az oktatás/tananyag részéhez nem értek, de a hallottak alapján túl sok és talán felesleges is volt. A kevesebb néha több ami ide illene. Véleményem szerint ahhoz, hogy egy egyetem ténylegesen értelmiséget neveljen ki, elengedhetetlen egy jó középiskolai alap. Túl nagy a szakadék a középiskolai törzsanyag és az egyetemen elvárt alapszintű tudás között. Összefoglalva, ami szerintem kellene a változáshoz: 1., Középiskolai reform 2., Szigorúbb felvételi (az egyetem ne a fejkvótára menjen, "minél jobb alapanyag - annál jobb szakemberek - nő az egyetem hírneve; "ha kevesebb a diák a tananyag érthető leadásának esélyei is megnőnek") 3., Egyetemi tananyag realizálása (és modernizálása) 4., A leadott anyag szigorúbb számonkérése Szerintem

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2011.06.06. 21:10:37

Köszönöm az eddigi hozzászólásokat, várom a továbbiakat is. Ha valakinek van még véleménye fejtse ki, örömmel vesszük.

Ismeretlen_115131 2011.06.06. 23:00:15

"Úgy gondolom nem lett volna szabad áttérni a kreditrendszerre." - én is ezt gondolom. (a bolognai rendszerre sem kellett volna)Mai napig sem értem, hogy miként képzelik azt a felső oktatás "szakemberei", hogy a felvételiző diáknak kell tudnia azt, hogy melyik félévben mit vegyen fel tárgyakat? Kinél van a tudás? Az oktatónál, vagy a tanulónál? A mi időnkben, gólyaként lecsaptak ránk a felsőbb évesek, és bemutatták az iskolát, hol, mit találunk meg... majd összegyűlt a csoport és kaptunk egy tanárt, aki foglalkozott velünk a csip-csup ügyekben is. De mindenek előtt...,minden félév előtt megnéztük a kiírt órarendet - és ahhoz tartottuk magunkat. És jó volt! :) - vezettek bennünket, segítettek a tanultak elsajátításában már azzal, hogy a szakember mondta meg mi, mi után következzen. És ez az óriási különbség: hogy anno a tananyag elsajátíttatása volt a CÉL. Az oktató és a diák személyes kapcsolatban voltak egymással - egy közös cél érdekében együtt kellett működniük. Ma pedig a NEPTUN teljességgel kiiktatta a lényeget. Sem a tanár nem tud semmit, sem a diák nem képes csak nagy szerencsével rátalálni a legegyenesebb útra... Ma, a szakmák vesznek el a nagy szabadosság jegyében - mert ez nem szabadság, ami van... csupán csak a töketlenség magas foka. Kérem szépen, már jegyzeteket sem lehet megvásárolni előre..., a tanárt nem lehet megközelíteni élőben..., a diákok nem ismerik egymást..., és gőzük nincs arról, hogy mi lesz a szakmájuk, a munkájuk, ha véletlenül lediplomáznak..., azt pláne nem tudják, hogy mit fognak dolgozni? Mihez értenek majd? Mihez kezdjenek magukkal, ha kézben van az oklevél... Természetesen nem kizárólag a felsőoktatással van a nagyon nagy baj, ez bizony valóban ott kezdődött el, amikor az alapok nélkül is tovább lehetett döcögni az első második osztályokból, amikor nem volt szabad házi feladatot adni a kisdiáknak, mikor nem volt szabad a korrepetálás szót kimondani... Magyar Bálint a fő bűnös abban, hogy idejutottunk: a béka valaga alatti színvonalra tudásban, kultúrában, nevelésben, az oktatásban. Ami ma folyik az országban... az éppen az ő "rendszerének" az eredménye. Nem a gyerek a hibás! Azok az oktatók a hibásak, akik meggyőződésük ellenére a rossz rendszert szolgálták ki, és manapság is már csak a pénzükért hajlandóak katedrára lépni. Szomorúan gyalázatos szolgalelkülettel oktatnak... és nem szólnak... :(... pedig sokan tudják, hogy mit kellene tenniük, és még mindig akadnak igazi oktatók! Rajtuk az ország szeme - a kérdés az, hogy van-e elég bátorságuk a szükséges változtatások kikényszerítéséhez! Én néha hallom az öreg professzorok nagyon is igaz felháborodását, csak a fiatalokét nem hallom...

Ismeretlen_8307 2011.06.07. 00:15:21

Az ELTE-TÓK-on a mai napig mintaórarend szerint illik haladni. Minden évfolyam csoportokra van bontva, a csoportoknak órarendje van, és elég nehéz variálni az órarendet, mert ha x tárgyat felveszek kedd reggelre, akkor ütközni fog y tárggyal, hacsak nem a mintaórarend szerint vettem fel mindent. Mondjuk én el is végzem 4 év alatt a képzést, tény dolgoztam mellette és már szeretnék túl lenni az államvizsgán. Viszont van egy tantárgy amit minden egyetemen, minden hallgatónak kötelezővé tennék ha utolsó éves, ez pedig azt tartalmazná, hogy hogyan keress állást, milyen a jó önéletrajz, mit takar a motivációs levél, hogyan öltözz fel ha állásinterjúra mész stb. Mert én úgy látom, hogy sokan azért nem kapnak munkát az egyetem elvégzése után, mert fogalmuk sincsen hogyan fogjanak neki. Nekem se lenne, ha a baráti körömben nem láttam volna rá példát. A másik amit a jelenlegi lehetőségek mellett eltörölnék az a nyelvvizsga követelménye. 22 ezer forint egy komplex középfokú... És akkor még nem beszéltünk a magántanárról vagy a nyelvtanfolyamról. A mai iskolai nyelvoktatás meg nem teszi lehetővé, hogy az ember megszerezze azt a tudást, amit a nyelvvizsgánál követelnek. Ha már kell a diplomához nyelvet tudni, akkor legyen lehetőség tanulni azt az egyetemen is, vagy a középiskolában legyen olyan a nyelvtanárok "minősége", hogy 4 év alatt eljusson egy diák a nyelvvizsga szintre.

Ismeretlen_1974 2011.06.07. 10:38:14

@Csillagvirag: Kell az a nyelvvvizsga. Aki igazán akarja, az le tudja tenni. Hogy nézne már ki a mai világban egy diplomás ember idegennyelv ismeret nélkül?

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2011.06.07. 10:43:45

Mindenekelőtt köszönöm a sok hozzászólást. :) Nem vagyok könnyű helyzetben, de megpróbálok mindenre reagálni. Igyekszem sorban haladni de azért ezt nem tekintem kőbe vésett követelménynek. Ildikó, ma négyszer annyian tanulnak a felsőoktatásban mint mondjuk 25 évvel ezelőtt. És ez sajnos meg is látszik a színvonalon. Igaza van, sajnos a színvonalcsökkenés végigfut a "teljes vertikumon", már a pistikéket sem lehetett megbuktatni ha az anyukák nem akarták, aztán anélkül, hogy olvasni tudna az ember nem nagyon lehet a felsőbb évfolyamokon sem boldogulni. Aztán a középiskolák is lejjebb adtak a követelményekből, és természetesen a főiskolák és egyetemek is. Így fordulhat elő, hogy egy évvel ezelőtt egy vizsgaidőszakban kétszer is előfordult, hogy a hallgató nem tudta kiszámolni a kör területét. Most is azt mondom, hogy a hallgató beáll a követelmények szintjére. Ha azok nem túl magasak akkor annak próbál megfelelni. Már aki képes rá. De ma már nem túl nehéz megfelelni a követelményeknek. Azt hogy tudatosan teszik tönkre a rendszert nem mondanám, inkább úgy fogalmaznék, hogy a liberális szellem ezt hozta magával. Eleinte én is azt hittem, hogy amíg a fiatalság egy mappával a hóna alatt az egyetemek falain belül szaladgál addig sem kell nekik munkahelyet biztosítani de szerintem ez nem igaz, mert egyszer csak ki kell lépni a munkaerő piacra. Csupán az egyetemen vagy főiskolán való tartózkodás ideje nő meg. Egy olyan cső lehet ez ahol belép majd egy idő után kilép az ember csak a cső hossza változott meg, régen rövidebb volt most hosszabb. Egyetértek azzal is, hogy a technikai fejlődés valóban átalakítja életünket és korántsem kedvező irányban. Minden új eszköz egyrészt az elidegenedést segíti elő másrészt pedig kiszolgálja a fogyasztói társadalom igényeit. Átalakult a világ és sajnálom, hogy Ildikó és társaik már csak ezt a világot ismerhetik meg, ugyanakkor örülök, hogy én és a korosztályom egy emberibb életet élhettünk életünk nagyobbik részében. És a technikai kütyüket jól kiegészíti a média. Gondoljunk csak a kereskedelmi televíziózásra, bár nagyon nem maradnak le a közszolgálati csatornák sem. Sajnálatos, hogy jelentősen sérültek a társadalmi értékek is. Hiányzik a vezetői példamutatás így aztán nincs ami megállítsa az erkölcsi romlást az egyszerű emberek között. Ha nekik lehet, akkor is nekem is - gondolják és joggal. Egy társadalomnak szüksége van értékrendre ami mindenki számára kötelező. Ha itt az egyszerű emberek nem tapasztalják meg a példamutatást régen rossz annak a társadalomnak. Az Iomeku által vázolt célokkal tényleg egyet lehet érteni. Klári is említi a tudatos butítást. Néha én is úgy gondolom itt valóban az folyik. De aztán megszólal bennem egy másik hang, hogy talán mégsem. Lehet, hogy csak a hozzá nem értés áldozatai vagyunk. Egy biztos, nem jó irányba mennek a dolgok. Értem én, hogy mit akarsz írni: ma már kevés készüléssel is befutó lehet az ember. Makkancsmacska, én úgy tudom nálunk már nem csak háromszor lehet felvenni egy tárgyat. Volt ilyen korlát korábban de ez már nem érvényes úgy tudom. Hallgatói kérésre lett eltörölve. Egyébként mi idősebbek azért kárálunk, hogy a mostani fiataloknak minél jobb képzésük legyen és a szigorítások nem olyanok ellen irányulnak akik mindent elkövetnek, hogy időben befejezzék tanulmányaikat és tovább lépjenek a mesterképzés felé, vagy kilépjenek a munkaerő piacra és ne az egyetemeken töltsék feleslegesen az éveket. Én biztos vagyok benne, hogy azzal elsősorban a hallgatók járnának jobban ha többet érő diplomákkal hagynák el a felsőoktatási intézményeket. És ehhez bizony be kell keményíteni, de mint írtam ez nem Magukra, szorgalmasan tanulókra vonatkozik. Egyet lehet érteni a kokkolit által leírt követelményekkel is. Szóról, szóra. Való igaz, hogy a bolonyai rendszerre sem lett volna szabad áttérni de úgy tűnik a külső körülmények hatására kénytelenek voltunk. Egyet tudok érteni kattal véleményével is. Ő is azt mondja amiről én is beszéltem. Döntse el az egyetem mit tanuljon a hallgató. Álszabadság az amit a kreditrendszer hozott, végül azért minden tárgyat fel kell venni csak a sorrendet választhatják meg a hallgatók. Aztán jól össze is keverednek a dolgok. Ráadásul ha már nem tudja mintatanterv szerint csinálni az ütközések miatt lesznek nem akármilyen gondjai. Nem értek egyet vele viszont az oktatók megítélésének kérdésében. Elég keményen megró bennünket. Én csak egyetlen példát mondok az érdekérvényesítéssel kapcsolatban. A kormány államtitkára (régi rendszerben minisztere) próbált bevezetni egy szigorúbb rendszert, neki is beletört a bicskája. A pedagógusok nem mozdonyvezetők. Ha mi nem megyünk be órára a kutyát sem érdekli. De ha egy reggel nem indulnak el a vonatok az már valami. Nem a mi dolgunk megoldani az oktatási reformokat. A mi dolgunk bemenni órára. És be is megyünk. Persze tudom nem mindenki. Van aki csak videó kazettát küld maga helyett. De mi órárajárók vagyunk többségben. Végezetül örvendetes, hogy az ELTE-n megoldható a mintatanterv szerinti haladás. Az kellene nálunk is. Korábban én is azt hittem, hogy az álláskeresést tényleg tanítani kell. De aztán az Internet előretörésével úgy gondoltam ezt ma már mindenki megoldja maga ha esze van. Most megint ott tartok, hogy mégiscsak nem ártana egy szolid erőszak, mert tényleg fontos dologról van szó. Nyelvvizsga ügyben nem foglalnék állást mert messzire vezetne. Végezetül megköszönöm mindenkinek azt, hogy megosztotta velünk véleményét, a fiataloknak pedig sok sikert tanulmányaik lezárásához és az azt követő munkakereséshez.

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2011.06.07. 10:48:08

Amíg írtam jött egy vélemény nyelvvizsga ügyben amivel bizony én is egyetértek. Kell az. Egyik legfontosabb dolog amit jó ha megtanul az ember, hiszen ma már mindenhol hasznát veheti: TV, rádió, Internet, üdülés, turisztika stb. Legközelebb javaslom vitassuk meg ezt is. :)

Ismeretlen_1974 2011.06.07. 12:55:59

Nem sok vitatni való van benne. :-)

Ismeretlen_8307 2011.06.07. 17:04:52

AnTalk: Nem azt vitatom, hogy kell-e hanem a feltételeket. Ha a feltételek adottak ahhoz, hogy az ember megtanuljon ingyen középszinten, akkor oké követeljék, ha az első próbálkozás olcsóbb lenne és nem 22 ezer forint, akkor oké, ha nem 1-2%on buknának el az emberek akkor oké lenne. De így nem az. Nekem spec. azért nincsen még meg, mert egyszerűen nem volt pénzem rá, hogy tanárhoz járjak, vagy elmenjek egy tanfolyamra (a középiskolai nyelvoktatást meg hagyjuk...).

Ismeretlen_1974 2011.06.07. 22:01:14

Írtam pár sort, de inkább kitöröltem mert csak sértődés lenne belőle.
süti beállítások módosítása