HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Jó időre várva

2011.07.06. 19:02 Morgó Medve

Hát ez már tényleg több a soknál. Reggel már ott tartottam, hogy kapcsolom ki a gépet és indulok Mályiba, aztán kinézek az ablakon és látom esik. Puff neki! Ekkor adtam fel a mai napra vonatkozólag. Két napja vagyok összecsomagolva úgy hogy néhány napig nagyjából kibírjam. Azután bejövök és ami hiányzik még kiviszem. Persze ennek a nyárnak már annyi. Nagyjából maradt 5 hét, ha csak nem akarok fagyoskodni az augusztus 20-át követő hűvösebb reggeleken és estéken. Szent István napja után már nem igazán lehet élvezni Mályit. Így aztán tényleg elég kevés idő maradt. Egy biztos, számítógépet nem viszek ki. Kiviszek viszont egy videót meg egy csomó olyan kazettát amikre az elmúlt hetekben filmeket vettem fel. TV helyett jó lesz amikor már a szúnyogok bekergetik ez embert a házba. De ez még odébb van, egyelőre ott tartunk, hogy kint 15 fok van és esik az eső. Holnapra már jobb időt mond a helyi televízió, bízom benne, hogy így is lesz.

Nem is azért kell nekem a jó idő, hogy a hasamat süttessem a nappal. Ha csak az lenne nagyon nem idegesíteném magam. Én a fűnyírás miatt vagyok már besózva. Komolyan aggódom mit találok kint. 2 hete voltam utoljára Mályiban, akkor úgy gondoltam nem olyan nagy még ez a fű és nekiláttam olvasni. Azóta viszont eltelt 2 hét, hát szép nagy lehet az a fű. Akkor leszek bajban ha már olyan nagy lesz, hogy kaszás embert kell keresni. Mert kaszás embert nem olyan könnyű manapság találni. Fogynak a kaszálni tudók. Mert a kaszálás egy dolog, azt az ember nagyjából megtanulja. Hanem egy kaszát rendesen karban is kell tartani. Nem mindegy milyen szögben áll a kasza a nyélen. Az én örökölt kaszámon is vékony bőrdarabokkal van beállítva a pontos helyzet. Aztán egy kaszát időnként meg is kell verni. Nem mintha rosszul viselné magát de a kasza éle kopik, tehát apró kalapácsütésekkel kell elvékonyítani az acélt. Nem volt ez nekem gond amíg éltek a szüleim. A szomszéd minden tavasszal rendbe hozta, kitartott a következő nyárig. A szüleim halálával ez a lehetőség megszűnt. Aztán a fenés is nagy szakértelmet kíván. Nem mindegy hogyan húzza végig az ember a fenőkövet a kaszán. Mindemellett arra is vigyázni kell, hogy nehogy az ember a hüvelykujját is végighúzza a kasza élén. Mint egyszer valamikor régen nekem sikerült. Úgy hogy városi ember csak akkor vegyen kaszát a kezébe ha legalább megfenni tudja a rendesen.

Kaszáltam én ezzel a kaszával elég sokat amíg Miskolc-Tapolcán volt a telek. Ott még egy rendes ház sem volt. Csalán, lapu meg bürök nőtt csak. Azt viszont jól vitte a kasza. Ezt a pázsitfüvet itt Mályiban viszont nem akarja vinni. Na ehhez kell jól kiverni, megfenni és szakszerűen suhintani vele. Ami nekem nem nagyon megy. Nekem bizony hiába suhintok ott marad ez a vékony szálú úri fű. Aztán mintha nevetne rajtam. Az ismételt suhintásra sem történik semmi. Ekkor szoktam feladni. A fűnyírónak természetesen ő sem tud ellenállni. Csak hát a fűnyíró csak egy bizonyos fűmagasságig hatékony, a felett bizony kaszás embert kell keresni ami - mint ahogy írtam - egyre kevesebb van.

Aztán az ilyen nyaralótelepek melletti falvakban a kaszás emberek (és a mesteremberek) általában azt hiszik, hogy ezeknek a városi népeknek még a bőrük alatt is pénz van. És igencsak megnyomják a tollat.  Már ha adnának számlát. De persze nem adnak. Hát ez a helyzet. Egyet tehetek, reménykedem hogy holnap ha kimegyek még nyírható füvet találok.

3 komment

Címkék: Mályi

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr735182102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ferko 2011.07.06. 21:45:53

Tavaly bicajjal jartam meloba, kb 15km oda meg ugyanennyi vissza. Kb. 40 perc jo tempoban. Az idojarast eleinte figyeltem, mert senki nem szeret megazni, fazni meg hasonlok. De aztan ahogy teltek a hetek, nem mentem bicajjal, hol ezert hol azert. Azten egyszercsak bementem a decathlonba, vettem nehany holmit es onnantol kezdve, esoben, szelben, dogmelegben is tekertem. Mindezt azert mondom, hogy nem feltetlen kell ugy igazodni az idohoz, hogy amikor tokeletes akkor mesze. Hanem ballagj el te is a decathlonba, szerelkezz fel esoruhaval, bakanccsal es egy nagy halozsakkal. Aztan elvezheted malyit hidegben, esoben, szelben.

KLÁRI 2011.07.06. 22:00:36

Kedves Morgó!!! Hát rajta!!! Igaz, esőköpenyben nem igazán jó a fűnyírás - a gép sem szereti - de valóban ne "tipródj"!!!! Holnaptól jön a 34-38 fokos hőség... az sem lesz jobb!!!! Úgy látom meg kell szervezni ezt a munkát... gépem van és szeretem is használni, sőt!!!! Kaszálni is kaszáltam, de most ettől eltekintenék.Ha van még pár önkéntes, pik/pakk, kész a munka!!!!A szállítás,a munkavégi "elszámolás" a tulajdonos dolga!!!!!!!!

Morgomedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2011.07.07. 09:50:41

Köszönöm a tanácsokat, egyelőre megoldódott a dolog. :)) Viszont ha megint elromlik az idő lehet, hogy átgondolom az öltözési és alvási szokásaimat.:)
süti beállítások módosítása