HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Elmélkedés az ingyen ebédről

2012.05.16. 09:50 Morgó Medve

Az ember hajlamos rá, hogy ha gyakran hall valamit maga is elhiszi, hogy az úgy van. Így vagyok én ezzel az ingyen ebéddel. Sűrűn hallottam az utóbbi időben, hát én is átvettem a bűnmegelőzési szabadegyetemről szóló írásomban. Ott írtam azt, hogy ingyen ebéd nincs. Pedig ingyen ebéd igenis létezik. Ha én beállok egy sor végéra ahol például gulyáslevest osztanak és nem kérnek érte semmit az bizony n e k e m ingyen van. Nem kellett érte fizetnem, nem kellett ledolgoznom csak jóízűen elfogyasztani és hálával gondolni azokra, akik megvették a gulyáshoz valókat, kifizették azok bérét akik megfőzték és kiosztották. Bár az is előfordulhat, hogy csak a hozzávalókat kellett kifizetni a közreműködők már fizetség nélkül tették a dolgukat. Sőt még az is előfordulhat, hogy a hozzávalókhoz is adomány útján jutottak a karitatív akcióban résztvevők, de ez még akkor is pénzbe kerülhetett valakiknek, például a tápot előállítóknak. Tehát ingyen ebéd igenis létezik, ha nekem nem is kell fizetnem érte. De az ebéd előállítása már pénzbe kerül.

Persze tudom én, hogy mire gondolt az aki először bedobta ezt a dolgot. Természetesen arra utalt, hogy ingyen semmi sincs, hogy ingyen alapanyag nincsen, esetleg a munkaerőért is kell fizetni. Tehát a gulyás nem az útszéli árokparton terem hanem pénzbe kerül valakiknek, akik aztán ingyen adják tovább az arra rászorulóknak.

Tehát összegezve a dolgokat: ingyen ebéd van ha nem kérnek érte semmit, de ingyen hozzávalók nincsenek. Tehát ha ahhoz alapanyagok kellenek és azzal munka van akkor az pénzbe kerül. De a "végfelhasználóhoz" ez már ingyen jut. Ennek megfelelően szerintem átvitt értelemben elfogadható a szokásos helyzetekre az "ingyen ebéd nincs" megfogalmazás, azzal a fenntartással, hogy szó szerinti értelmezésben igenis létezik ingyen ebéd. Az amiért nem kell fizetnünk.

2 komment

Címkék: Egyebek

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr855182223

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ferko 2012.05.16. 22:49:44

A mondás szerintem arra utal, hogy ha nem kell fizetni érte akkor sincs ingyen, mert akkor mást várnak el érte.

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2012.05.17. 18:23:06

Lehet, hogy igazad van. Bár egy hajléktalantól aki köszönettel átveszi a gőzölgő gulyást sok mindent nem nagyon várhatnak el tőle.
süti beállítások módosítása