HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Hűtők a kuka mellett

2014.12.12. 10:58 Morgó Medve

Sok mindent hall az ember ha rádiót hallgat meg TV-t néz. Tegnap este például azt hallottam, hogy Németországban hűtőket tesznek ki az utcára, amikbe bárki berakhatja azokat az élelmiszereket amelyek még nem jártak le, de úgy gondolja, hogy már nem lesz rá szüksége. Hát ez nagyon jól hangzik. Azért kicsit hihetetlen nekem, de hát Németország nagy és gazdag ország, sok a jómódú ember, biztos sok a kidobni valójuk is. És persze nem restek ezeket a dolgokat levinni a hűtőgéphez és berakni annak valamelyik polcára. Szép új világ.

Azért szerintem nálunk ez nem nagyon menne. Először is, honnan lennének a hűtőgépek? Ma nincs olyan szervezet amely használt hűtőgépet gyűjtene be, legalábbis nem tudok róla. Meg az emberek sem nagyon dobálják ki a használt, de még működő hűtőgépeiket. Tehát akkor a boltban kellene megvenni. Ki fizetné? Honnan kapná az áramot? Kábelek vezetnének a kuka melletti hűtőgépekhez? Ki fizetné a működtetéshez szükséges villamos energiát? Mi a garancia, hogy nem lopnák el napokon belül az új hűtőgépet a kábellel együtt? De ha nem is lopnák el a hűtőt, ki akadályozná meg a kukázókat, hogy a nekik nem kellő dolgokat beledobálják a kukába? Mert ez a szokás. Nem egyszer láttam. Levittem az élelmiszert a kuka mellé tettem egy szatyorban, aztán az első kiválogatta ami neki kellett és a többit beledobálta a kukába.

Egyébként nekem is volt már hasonló gondolatom. Én arra gondoltam, hogy téli időszakban egy kis asztal vagy állvány kellene a kuka mellé, amire ki lehetne tenni a szóban forgó felesleges élelmiszereket, ennivalókat. De aztán rájöttem nem menne ez. Egyrészt a kutyák kezdenék az első szelektálást, aztán a kukázók a fent leírt módon és csak piszok lenne állandóan körülötte. Úgy hogy beláttam, ez nem jó ötlet. De ez a - kissé sok kérdést felvető - német módszer kiküszöbölheti ezt. El lehet azokat a hűtőket úgy is helyezni, hogy beleilleszkedjenek a városképbe és kulturáltan használják mind az adományozók mind pedig a rászorulók. Ha olyan a szocializációjuk. Úgy hogy lehet belőle valami, meg lehet próbálni. Odaát német földön, nálunk nem ajánlom. Aztán majd figyeljük a híreket. Meg majd érdeklődöm is.

Szólj hozzá!

Címkék: Egyebek

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr216977155

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása