HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Borbála-napi megemlékezések

2015.12.04. 20:04 Morgó Medve

Ma van a Borbálák napja. Két ismerősöm is van akit így hívnak, az egyikkel nem szoktuk köszönteni egymást, a másik pedig inkább Katalinnak hívatja magát. De hát egy bányásznak nem is igazán a személyek a fontosak december 4. körül, hanem a megemlékezések Szent Borbáláról, aki mártírhalált halt a kereszténységéért és ő a bányászok védőszentje is. Ilyenkor december elején egymást érik a megemlékezések. Néhány évvel ezelőtt még 5-6 megemlékezésre is hivatalos voltam, most már csak kettőre vagy háromra. Ami nagyon jól van így, mert már erőm sem lenne annyi helyre elmenni. Az egyiken már túl vagyok, ez szerdán volt a falumban.

Újabban nem szoktam túl részletesen beszámolni róla, a Morgómedve olvasói olvashatták eleget az évek hosszú során. Túl sok újat nem tudnék mondani. Most is emellett maradnék, megelégszem egy rövid summázattal, hogy ezúttal is nagyon jól éreztem magam. Az a szívélyes fogadtatás, ahogy a helybeliek fogadják a vendégeket, köztük engem is, tényleg utolérhetetlen. Aztán a szép megemlékezés a templomban, a koszorúzás majd az ezt követő ebéd is minden elismerést megérdemel. Beleértve a töltött káposztát és a vadpörköltet is, amivel letudtam a vacsorát is. Nem így terveztem, de a tunkoláshoz kicsit sok kenyeret vettem magam mellé, otthagyni nem akartam, így aztán tényleg nagyon jóllaktam. Olyannyira, hogy a bátyám által felajánlott plusz rétest már el sem tudtam fogadni. Ami tényleg nagy szó. Azért mégiscsak kiemelnék valamit, egy kis váratlan meglepetést, ez pedig egy kis kultúrműsor, egy hastánc kompozíció, melyet 6 szemrevaló fiatalasszony adott elő csábos keleti ruházatban, keleti zenére. Igazán kellemes látnivaló volt, bízom benne, hogy nem utoljára láttuk őket.

Általában minden ilyen alkalommal van valami kiállítás is, ezúttal a Magyar Gáz- és Olajipari Múzeum hozta el csodálatos gyűjteményét Borbála szobrokból és egyéb relikviákból. Sajnos egy ilyen alkalom nem igazán alkalmas az alapos szemrevételezésre, viszont ha képek készülnének a kiállított tárgyakról szívesen közzétenném a lehetőségemre álló internetes médiumokon. Beleértve a Morgómedvét is. Kicsit irigylem a földijeimet, hogy ők alaposabban is megnézhetik mint én, én csak egy jó 10 percet tudtam rászánni. Bízom benne, hogy minél többen meg is teszik.

Szólj hozzá!

Címkék: Bányász ünnepek

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr358140222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása