HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Tantárgyösszevonások

2018.08.30. 04:16 Morgó Medve

Úgy látom mégiscsak összevonják a fizikát, kémiát és a biológiát egy tárgyba, természetismeret néven. Volt már szó róla korábban is, akkor sem tartottam jó ötletnek, most sem tartom. Nem is tudom igazán miért van erre szükség, mi lesz helyette. Vagy nem lesz semmi, csak csökkentsük az iskolások terhelését? Amire szintén nagy szükség lenne. Vagy csak egyszerűen az az oka, hogy kevesen felvételiznek a tanárképző felsőoktatási intézetekbe ezekre a szakokra? És persze kevesen is végeznek. Nem lehet tudni, legalábbis én nem tudom.

Azt viszont tudom, hogy mindhárom tárgy anyaga meghatározó életünk szempontjából. Biológia nélkül nem  értenénk  az élő szervezetek működését, bele értve saját szervezetünket is. A kémia is minden pillanatban és mindenhol jelen van az életünkben. Nem beszélve a fizikáról.

Az az ember, aki meg tud oldani egy a testek csúszásával kapcsolatos mechanika példát nem azért fogja esős időben csökkenteni járműve sebességét mert azt olvasta, hogy ezt így kell csinálni, hanem mert pontosan tudja, hogy ha lecsökken a súrlódási tényező a gumik és az út között akkor "elszállhat" az autó a benne ülőkkel együtt.

Vagy nem elég tudni, hogy nedves kézzel veszélyesebb áram alatt lévő tárgyakhoz nyúlni, sokkal mélyebben rögzül az emberben ha ki is tudja számolni mennyivel nagyobb áram folyik át rajta ebben az esetben. Mindkét példa azt mutatja, hogy a fizika törvényei határozzák meg adott esetben, hogy életben maradunk vagy sem.

Másként használja a földgázt és a hűtőszekrényt az aki tanult hőtant. Takarékosabban. A hőtan az amellyel aztán tényleg az élet minden területén találkozunk. Ez az a tárgy amely az energiaátalakulásokat vizsgálja. Az energia pedig pénz. Hamarább hisz az energiamegtakarításokban az aki részletesebben megismerkedett ennek törvényszerűségeivel. És hamarább is választ energiatakarékos megoldásokat. 

Nem folytatom a sort. Mindenki tudja, hogy a természeti jelenségeket alaposabban lehet megismertetni a tanulókkal ha három különálló tárgyban és megfelelő óraszámban tanítják. Ha egy tárgy lesz, sok minden kimarad majd belőle. És akkor mi leszünk az a nép amelynek fiai és lányai  a körülöttük zajló jelenségeket csak hellyel közzel értik majd. Sajnálatos lesz ha így lesz.

És akkor még nem is szóltam a tanár kérdésről. Nálunk kétszakos tanárképzések vannak, a háromból egy majd hiányozni fog. Ahhoz, hogy természetismeret szakos tanáraink legyenek idő kell, minimum 4-5 év. Vagy nem lesz baj ha a  három tárgy közül a tanárnak csak kettőből van szakirányú végzettsége? Biztos vagyok benne, hogy akkor azt a kettőt fogja tanítani. A harmadik háttérbe fog szorulni. Hát kérem, van itt kérdőjel elég. Nem lesz ez jó nekünk ha megvalósul, az biztos.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr9614211215

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása