HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Egy gyermekkori emlék

2007.06.24. 19:30 Morgó Medve

Hát nem panaszkodhattunk a hétvégi időjárásra. Jó melegen sütött a nap Mályiban is. Nem is nagyon volt kedvem dolgozni, inkább olvasgattam. Olvastam többek között egy írást, amelyben a szerző leírta, hogy mivel az édesanyja házfelügyelő volt, minden 2-3 évben kapott egy-egy új zászlót amit ünnepeken kellett kitűznie a ház bejáratánál. A kiszuperált zászlóból meg napozó készült neki amiben aztán ő igen jól érezte magát a homokozóban. Itt tartottam az olvasásban mikor letettem az ujságot és elkezdtem magamban mosolyogni. A dolog ismerős volt, nekem is van hasonló emlékem.

Én az ötvenes években gyerekeskedtem, az alábbi eset úgy 1954 tájékán eshetett meg. Lehet, hogy átmenetlieg gondok lehetettek a gyermek alsónadrág ellátással, vagy apámék csak próbáltak egy kicsit spórolni, de tény, hogy egyszer apám a munkhelyéről néhány kiszuperált vörös zászlót vagy drapériát hozott haza azzal, hogy majd anyám varr belőle bátyámnak meg nekem gatyákat. A dolog meg is történt, olyan fazonú volt mint egy mai boxer alsó. Boldogan vettük fel a bátyámmal, némi változatosságot hozott a klottgatya után ami június elejétől úgy szeptember közepéig állandó viseletünk volt. Én 5 éves voltam, bátyám 8. Reggel fel is vettük az új gatyánkat és büszkén futottunk játszani a közeli pástra, lévén már szünidő és nem kellett iskolába járni. A többiek kicsit húztak ugyan bennünket az új gatyánk miatt de leráztuk őket azzal, hogy "írigyek vagytok!".

Nem is volt semmi baj amig el nem borult az ég és nem kezdett szakadni az eső. Hiába igyekeztük megúszni nem sikerült időben eresz alá érni, igy aztán ronggyá ázott a szép új gatyánk. Ami még éppen elviselhető lett volna, de sajnos a vörös anyag - nyilván selejtes lehetett, lehet, hogy ezért is juthatott hozzá apám -, tény, hogy mikor elázott, mindkét lábunkon csurgott lefelé a piros lé. Bátyámmal úgy néztünk ki mintha legalább fenékbe durrantottak volna bennünket sörétes puskával. Mérgesen, félig sírva rúgtuk le aztán magunkról az új gatyánkat, hogy aztán soha többé ne vegyük fel. Máig sem tudom mi lett vele, azt hiszem anyám kidobta mert még felmosórongynak sem volt jó. Mi meg ezen rövid kis kitérő után visszatértünk a jól bevállt klottgatyához.:)

2 komment

Címkék: Gyermekkor

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr15181413

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

violyn 2007.06.27. 22:02:03

Kedves Morgó! Mosolyogva olvastam kedves történeteted, tán az eddigi írásaid közül a nekem legjobban tetszőt! Anyukád ügyes, leleményes asszony lehetett, mint az "Elfújta a szél"-ben Scarlett o'Hara, aki a függyönyből varrt hódító ruhát magának.

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2007.06.28. 21:44:11

Kedves Violyn, köszönöm a dicséretet, örülök, hogy tetszik. :)
süti beállítások módosítása