HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Mi még ne szóljunk egy szót sem

2007.10.14. 13:45 Morgó Medve

Miután mégsem vittem le a TV-imet a kukához mint álmomban, időnként még TV-t is nézek. Nem magyart, ott nincsen semmi néznivaló, filmmúzeum az egész meg Győzike ha átrándulok a kersekedelmikre. Külföldi csatornát nézek ha nézek. Most konkrétan az RTL Planeta nevű orosz csatornát. Ott is csak 3 műsort szoktam, mind a hármom vasárnap van. Kezdek a Gorodok című humoros műsorral, aztán késő délután egy bűnügyi adással (Csesztnij gyetektyív) folytatom, este 7-től pedig egy riport műsorral (Szpeciálnij korreszpondyent) ami mindig egy témát jár körül. Nem mindig érek rá élőben nézni, ilyenkor felveszem videóra és megnézem amikor nekem jó. Így voltam vele ma is. Talán 2 hete rögzítettem azokat a műsorokat amiket megnéztem.

A bűnügyi műsor arról szólt, hogy vannak a Kaukázusban az Oszét-Csecsen-Ingus vidéken olyan bandák amelyek, hogy úgy mondjam, iparszerűen rabolnak el embereket, hogy aztán video felvételeket készítsenek a túszokról és ezekkel a felvételekkel ösztökéljék fizetésre a hozzátartozókat. Akik persze mindent elkövetnek, hogy a pénzt (volt eset, hogy másfél millió dollárt) összeszedjék amivel aztán kiszabadíthatnák hozzájuk könyörgő, elég megviselt állapotú hozzátartozóikat. Akiket egyébként a felvétel közben is rugdosnak és fejükhöz fegyverek csövét szorítják a nagyobb nyomaték kedvéért. Aztán képsorok következnek ahol félmeztelen hullákat vonszolnak egy sebtében kiásott gödör felé, majd bele is dobják az áldozatot, hogy szorgos kezek mindjárt el is földeljék. De láttam képsorokat ahol a túsz kezét lőtték át és láttam ahol főbe lőtték az áldozatot akinek hozzátartozói nem fizettek. Mert nem tudtak például. És láttam fiatal 17 éves lányt még élve akit azért végeztek ki mert meglátta fogvatartói arcát. Kivégezték annak ellenére, hogy a váltságdíjat már megkapták. És láttam később a rács mögött a banda tagjait akiket sajnos nem lehet felakasztani.

Mindebből látszik, hogy én halálbüntetés párti vagyok. Az ellenkező oldal azt mondja nem vagyunk jogvégzettek, nem értünk hozzá, ne szóljunk bele. De S. J. aki korábban a Legfelsőbb Bíróság tanácsvezető bírája volt csak jogvégzett ember. Meg a tragikusan elhunyt Pálinkás György is aki legalább 10 halálos itéletet hagyott jóvá másodfokon. Köztük K. Ferencét is aki 3 gyerekét dobálta le hidegvérrel egy avasi 10 emeletes ház tetejéről. K. Ferenc ma közöttünk sétálna ha nem akasztják fel. Nem örülnék ha így lenne. Európában egyedül Belorussziában van már csak halálos itélet. Már Szerbia és Törökország is eltörölte. Joggal kérdezhetné a kedves olvasó: Lukasenkoval akarsz te egy platformra kerülni? Nem. Inkább Amerikával amelynek 12 államában ma is van halálbüntetés. S. J. bíró valami ilyesmit mondott: azok előtt az elméleti tudósok előtt akik a halálbüntetés ellen vannak nem állt soha gyilkos.

Én csak a reggeli filmet látom magam előtt ahol síró, meggyötört, sebekből vérző, rugdosott emberek fejüknek szorított géppisztollyal könyörögtek hozzátartozóiknak, hogy váltsák ki őket. Mert ha nem, nem kegyelmeznek nekik a gyilkosok. Úgyhogy mi még ne szóljunk egy szót sem itt Kelet-Európában. Itt Hawai van azokhoz a viszonyokhoz képest.

Még valami: azt írtam halálbüntetés párti vagyok. Igen, az vagyok. De azzal együtt, hogy a legsúlyosabb büntetés kiszabása esetén külön garanciákat építenék be az igazságszolgáltatás gépezetébe hogy elkerüljük az ártatlan emberek kivégzését. Van ilyen. Amerikában évekig húzódnak ezek a perek, pontosan emiatt.

Hú de hosszú lett. Na mindegy már. Kicsit indulatba jöttem, bocsánat! A riportműsorról holnap vagy holnapután írok, hogy ne legyen a mai írásom nagyon hosszú.

4 komment

Címkék: Börtön és Kriminalisztika

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr505181471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kanga 2007.10.15. 14:22:23

Ázsiában több országban van még halálbüntetés, igy pl. Indonéziában is, ahol a kábitószercsempészőkre is ilyen itélet vár. Én is inkább mellette vagyok, mert valami elrettentő szigorúságnak csak kéne lennie. Az életfogytiglan sok helyen 20-30 év, meg tv a cellában...

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2007.10.15. 21:54:27

A halálbüntetést ellenzők mindig a statisztikákkal jönnek, hogy ott ahol van, nem csökken a bűnözés, az életellenes bűncselekmények száma. Biztos így van, de a statisztikákkal sokminden bizonyítható és annak ellnekezője is. Talán Churchill mondta, hogy csak abban a statisztikában hisz amit saját maga hamisít. Én úgy gondolom, hogyha engem fel is húzhatnak a gyilkosságért jobban meggondolom a gyilkolászást. Idő előt meghalni nem jó. Különösen nem ha egyébként még élhetne az ember. Persze lehet szó eltörlésről ha majd nem lesznek gyilkosságok. Ahogy egy francia j o g t u d ó s mondta: kezdjék a gyilkos urak.

ferko 2007.10.25. 10:30:47

Ez elvi kérdés, általában a művelt nyugaton az dívik, hogy a büntetés célja a bünös megnevelése és nem bosszúállás. Bünös bünhődik, átnevelődik és a társadalom hasznos tagja lesz. Elrettentésként halálbüntetést alkalmazni is érdekes kérdés, önmagában a cselekmény nem érdemel halált, de az elrettentést (a bűnöstől független tényező) lehet súlyosbításként kezelni? Ugye nem. További érv, hogy nem a büntetés mértéke az elrettentő, hanem annak bekövetkezte, a lebukás veszélye. Sokkal jobb elkapni az összes gyilkost és 20 évre elkapni, mint minden tizediket és őket halálbüntetéssel súlytani. Halálbüntetésnek akkor lenne értelme, ha nincs esély a bűnös megjavulásában. Hogy tudná ezt eldönteni egy földi bíróság, aki nem igazságot hanem jogot szolgáltat elismerten? Magyarországon jellemző és bírói körökben elfogadott, hogy egy itélet a másodfokon homlokegyenesen más, büntetőperekben nem a bűnöst itélik el (Pusoma Dénesre talán emlékeztek). A halálbüntetést nem lehet visszacsinálni, jóvátenni sem, az állam elveszi állampolgárának életét... Az élethez való jog pedig nálunk alkotmányos jog. Egyes konkrét esetekben én is halálbüntetést kívánnék, de a jog mindig általánosan fogalmaz és elfogadom, hogy képtelenség olyan törvényt csinálni, amivel ne lehetne visszaélni, ezért inkább azt mondom, hogy jó ez így, nem kell nagyobb szabadságot adni a hatalomnak, jobb az mindenkinek. Nem vagyok jogásztörténész, remélem nem írtam butaságokat...

Morgómedve · http://morgomedve.freeblog.hu 2007.10.29. 13:35:32

Nem írtál butaságokat, sőt sok okos dolgot amivel egyet is értek. Például, hogy a büntetés célja a nevelés kell, hogy legyen nem pedig a bosszú. Sajnos azonban a nevelésnek semmi feltétele nincs meg. Nincs munka, kiszabadulás után újra a bűnözés következhet mert mikor kijön a börtönből semmije sincsen jóformán csupán a rovott múltja. Szerencséje van annak a néhány szabadultnak akit várnak kint. De a hosszú évek a kapcsolatot is felőrölhetik. A halálbüntetést én is csak garanciák mellett tudom eléképzelni. Mondjuk azon elv alapján, hogy inkább meneküljön meg 9 gyilkos mint egyet ártatlanul végezzenek ki. Pusoma Dénesre persze emlékszünk meg fogunk is hála Ragályi Elemérnek. De az egyik móri rosszfiú is igen rosszul járt volna ha van halálbüntetes. Ehhez kellenek a garanciák.
süti beállítások módosítása