HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Steve Jobs

2011.10.09. 19:34 Morgó Medve

Van a grúzoknak egy mondásuk, miszerint csak egészség legyen, a többit megvesszük. Hogy ma igaz-e a mondás, nem tudom. Régen jártam Moszkvában, régen jártam a moszkvai autópiacon ahol egykor Kosztya barátom néhány kaukázusi külsejû férfire mutatva odasúgta, hogy ezek grúzok, tele vannak pénzzel és autóval seftelnek. Meg virággal, meg mindennel. A Szovjetunióban sok minden volt olcsó, csak meg kellett találni mibõl lehet vagyonokat keresni. És õk megtalálták. Nagyon sok vicc szól arról, hogy milyen gazdagok voltak a grúzok a szovjet viszonyok közepette is. Ezért igaz a fenti mondás is. Mint ahogy Steve Jobs is gazdag ember volt, hihetetlenül gazdag, és mégis 56 éves korában kellet, hogy itt hagyja ezt az árnyékvilágot. Hasnyálmirigy rákja volt, ami az egyik legveszélyesebb rákfajta, meggyógyulni nem nagyon lehet belõle. Neki viszonylag szerencséje volt, egy olyan hasnyálmirigyrák támadta meg ami akkor gyógyíthatónak látszott. Ennek köszönhetett még 7 évet. Családja körében, békességben hunyt el október 5-én.

Sajnálom ezt az embert, mint mindenkit akit ilyen fiatalon visz el ez az alattomos betegség.  Én kicsit hamarább értesültem a dologról mint a hazai közvélemény, mert aznap hajnalban nem tudtam aludni és bekapcsoltam a TV-t. Akkor láttam, hogy a CNN megszakította az adását, hogy közöljék a halálhírét és rá emlékezzenek. Hosszú idõn keresztül beszéltek róla és közben képeket láthattunk, köztük azokat is amik 2005-ben készültek, amikor a Stanford egyetem diplomaátadó ünnepségén mondott beszédet õ, akinek soha nem volt diplomája. Neki ez nem jött össze, viszont két társával egy garázsban megalapította az Apple céget, ami az egyik legnagyobb számítógépgyártó vállalkozás lett a világon. Úgy gondolom ez a beszéd annyira jellemzõ rá és annyira magával ragadó, hogy érdemes ismét meghallgatni. Beszél az egy évvel korábban diagnosztizált hasnyálmirigy rákjáról és a halálról is. Külön hálás vagyok a fordítónak, hogy a Silicon Valley-t nem Szilikon Völgynek fordította ami egy butaság viszont szinte általánosan elterjedt és oka a fordítói lustaság. Én ezzel a beszéddel búcsúzom egy embertõl aki sokat tett azért, hogy az emberiség egy nagyot léphessen elõre.

https://www.youtube.com/watch?v=U2qchaUVsZY

Szólj hozzá!

Címkék: Egyebek

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr845182135

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása