HTML

Morgómedve

Friss topikok

  • Gyula Turcsán: Pötyi az anyukája révén az unokatestvérem volt! Nem volt könnyű élete, de örülök, hogy a gyerekek ... (2023.03.13. 19:46) Emlékezés Dr. Anóka Izabellára
  • FlashFWD: és még egyszer: info. :) késő van, na! (2021.02.01. 23:19) Summa summarum vagy Szumma szummárum?
  • Morgó Medve: @g.dani: Kedves Galya, szép kis kalamajkát okozott Magánál ez a generátoros üzem. Úgy látom azért ... (2019.01.03. 09:11) Morgolódás porszívó teljesítmény ügyben
  • exbikfic: @Morgó Medve: Köszönöm, igyekszem, bár most már jó ideje éppen a kedvetlenség szakaszában vagyok. ... (2018.11.30. 21:35) Egy blog vége
  • Morgó Medve: @vajgerpeti: Én már cimbora elég sokszor kapcsolom ki a magam képcsöves televízióját. A beszélgeté... (2018.11.18. 17:58) A LED projekt vége

Gondolatok buszozás közben (1)

2006.09.22. 04:52 Morgó Medve

Tegnap sokáig dolgoztam, 8 is volt mire hazaértem. Így hát a bérletvétel az uszodába elmaradt, ma hajnalban nincs hová rohanni így aztán írok pár sort.

Érdekes volt tegnap reggel a buszon megfigyelni az embereket. Tisztára úgy éreztem magam mint a nyolcvanas évek elején az esti órákban Moszkvában a Metrón. Az emberek magukba roskadva ülnek, olvasni való embert is csak egy-kettőt látni. Ülnek és néznek maguk elé. Ugyanezt éreztem tegnap hajnalban is. Üldögélek és nézelődöm...

Most felszáll egy 20 év körüli lány. Álmos, fáradt szemekkel, olyanforma állapotban, hogy lerí róla, 10 perce még éppen magára kapva valamit sminkelte magát a fürdőszobában, hogy gyorsan belebújva nadrágjába, blúzába máris rohanjon a buszmegállóba. Aztán beér valami hivatalba, itt megissza az első kávéját és ettől majd magához tér. De egyelőre még csak leül nem messze tőlem és ő is magába roskad.

Most 60 körüli házaspár nyomul a forgó felé, velem szemben jönnek, a férfi barna öltönyben, hátán talán unokáktól örökölt hátizsák, kezében régi divatú lila táska, olyan hosszú fazonú, két füllel. 1967-ben katona koromban én is ilyenben vittem hátizsák helyett a babkonzerveimet meg a lőszerem egyrészét mert rajtam kivül álló okokból ellopták a teljes szerelvényemet. Hát az is jó volt. Ott álltam a hátralévő mintegy 8 hónapra egyszál géppisztollyal, kissé tanácstalanul az ügyeletes tiszt előtt. Egyszer majd elmesélem, de most térjünk vissza az idősödő házaspárhoz. Elől a férfi öltönyében, rajta hátizsák, kissé groteszk látványt nyújt, kezében soporttáska, mögötte hasonló korú asszony, rövid dauerolt hajjal, bár ezt a dauert is elég régen rakhatta bele Pirike a szomszédból, de azért rendezettnek látszik. A fiatal lány rögtön feláll, akármitől is ilyen álmos kap tőlem egy hatalmas piros pontot. A házaspár kicsit tanakodik, végül a férfi ül le, persze hátán a hátizsákkal, emiatt csak úgy "félfenékkel" tudja megülni a széket. Zakója gombajai megfeszülnek ahogy begombolva viseli. Ölében szorongatja azt a fertelmes szinű sporttáskát.

Nyilván az asszony sokszor gondolt már rá, hogy kéne a papának egy új öltöny, dehát nem nagyon telik rá ha rendszeresen el akarnak utazni a gyerekekhez kicsit megszeretgetni őket is meg az unokákat is. Ilyenkor aztán mindig ráköti a papára, hogy majd ne gombolja be a zakót, de a papa mindig begomblja, ő meg nem győzi a gombokat újravarrni. Mint ahogy most is, ráadásul a nyakkendő nélkül viselt fehér ingre (amely még divatosnak is lenne nevezhető ha lezseren kigombolná) még egy mellényt is felvett ami tovább növeli méreteit. Egyedül rajtuk nem látszik a hajnali álmosság. A nő szól, a férfi mosolyogva válaszol, erre az asszonyka is elneveti magát. Igazán öröm nézni, hogy itt van 2 ember az ősrégi divatú kinőtt ruháikan, az együtt töltött 40 évükkel ezen a hajnali órán, és ők nemhogy nem szólnak egymáshoz, hanem mosolyognak, sőt nevetnek. Istenem de jó ilyent is látni. :)

2 komment

Címkék: Történetek

A bejegyzés trackback címe:

https://morgomedve.blog.hu/api/trackback/id/tr855181264

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bALEKINA 2006.09.22. 14:26:53

Jó szerencsét! Eddig csak olvasgattam az írásokat, de ma kedvem szottyant kommentálni. Ezeket az életképeket kedvelem a legjobban, sokszor magamra is ismerek bennük. :) Ebben például lehetnék az a húsz év körüli lány, aki siet a munkahelyére, de szörnyen álmos, ami látszik is rajta. :) Hazafelé meg én is általában ülök a buszon, mint valami zombi és nézek magam elé. Néha elmosolyodok, mert a látszat igazából csal: miközben ülök a buszon és nézek ki az ablakon nem figyelek, a gondolataimba temetkezek. Átélek újra olyan eseményeket/pillanatokat, amik akár tegnap történtek meg velem, de jó újra érezni azt amit akkor. Vagy pont hogy a céljaim-, álmaim megvalósításán agyalok, és ez is boldoggá tesz. :) Nos, nem tudom miért írtam én le ez ide. Talán valakit érdekelhet... ;)

Morgómedve 2006.09.22. 17:59:26

Kedves bALEKINA! Jó szerencsét! Örülök, hogy eddig is olvasta a Morgómedvét, ennél csak annak örülök jobban, hogy most hozzá is szól. Örömmel tölt el, hogy kedve szottyant kommentálni is, boldoggá tesz ha máskor is ír nekem illetve nekünk. Nagyonis érdekel bennünket a véleménya, máskor is várom, írja le csak nyugodtan. Valóban, Maga is lehetett volna az a kissé álmos húszéves lány és elárulom, hogy ha nem olvashatok én is látszólag bámulok kifelé mint tegnap is de az agyam az jár mint Magának. Ennek eredményét olvahatta a mai nap. De sokszor van, hogy én is csak emlékezem mint Maga. Persze csak a jó dolgokra. :) Kedves bALEKINA, köszönöm hogy írt. Okozzon nekem örömet azzal, hogy máskor is fog.:)
süti beállítások módosítása